Hoe haal ik mijn ouders over?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:24

marieeee schreef:
Heyy,

ik woon in belgie, en wij mogen pas werken vanaf 16 j.
Ik ga wel denk ik babysitten, maar dat verdient niet geweldig denk ik. Als jullie leuke sites met sales kennen, zeg ze gerust.

Ik ben op het moment niet op wedstrijden/evenementen, maar ik hoop dit in de toekomst soms eens te kunnen doen!

thanks!!!

Koop gewoon tweedehands? Ik heb stapels supergoede broeken en zadeldekjes voor 10-30 euro gescoord via vrienden en marktplaats. Met 2 avonden babysitten ben je er al dan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:39

Hier nog zo iemand die alleen het hoognodige heeft. Wat heb je aan 7 dekjes? Beter gewoon 1 of 2 goeie hebben en je geld opzij zetten voor als ze ziek worden. Want dan kunnen de kosten snel oplopen. En dan kun je afwisselen als de een in de was zit. Maar je 2e halster kan je prima 2e hands kopen. Het gaat erom dat het goed past.

Als je ouders je pony grotendeels betalen zou ik al helemaal niet gaan zeuren voor dingen die luxe zijn. Als je de basisspullen hebt mag je al blij zijn dat ze je een pony gunnen. Want dat is al duur zat.

Dus probeer niet te kijken naar wat jij niet hebt en een ander wel. Want dan ga je nooit tevreden zijn. 7 dekjes hebben is leuk voor je imago op social media, maar uiteindelijk voegt het weinig toe aan het welzijn voor je pony. Het is leuk als je het geld ervoor hebt, maar dat heb je logischerwijs als 15 jarige nog niet (en dat is geen schande). Probeer wat meer te focussen op wat je wel hebt. Want geloof me, heel wat leeftijdsgenoten zullen jaloers zijn dat je überhaupt een eigen pony hebt gekregen

marieeee

Re: Hoe haal ik mijn ouders over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:49

Mega dankjewel voor alle reacties! Ik zal proberen denken aan alles wat jullie hebben gezegd!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:21

Esmee_RS schreef:
Lieser schreef:
Als je goed kunt rijden en op veel grote evenementen aanwezig bent, zou je gesponsord kunnen worden. Dan krijg je dekjes of kleding van de sponsor om mee te rijden en reclame te maken.

Niet echt een advies waar ze direct iets mee kan. Vergis je niet in de tijd en investeringen die het kost om je socials op een niveau te krijgen waarvoor je interessant wordt voor merken.
Denk dat het een beter advies is om gewoon een bijbaantje te zoeken.

Hoezo? Ze hoeft de dekjes toch niet nu meteen te hebben? Ik ken meerdere jongeren die zo aan hun spullen komen, wie weet zij ook.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:20

marieeee schreef:
Heyy,

ik woon in belgie, en wij mogen pas werken vanaf 16 j.
Ik ga wel denk ik babysitten, maar dat verdient niet geweldig denk ik. Als jullie leuke sites met sales kennen, zeg ze gerust.

Ik ben op het moment niet op wedstrijden/evenementen, maar ik hoop dit in de toekomst soms eens te kunnen doen!

thanks!!!

Ik België mag je ook werken vanaf 15 jaar, zoals vakkenvullen of opdienen. Je mag enkel geen geld ontvangen (zoals kassawerk).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:37

@Lieser: ik weet niet hoe jij dat ziet maar ik ken zelfs niet eens N3+ ruiters (hoogste provinciale niveau in belgie) die sponsors hebben? Betaald rijden wel, maar sponsors verre van.