Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cariena1973 schreef:Kan ze dat gewicht van dracht dan dragen met een zeer been
Tancreda4 schreef:Oh nee wat een rot start zeg! Hopelijk gaat het snel beter....
Betreft het veulen fokken, er komt idd niet direct al meer gewicht op het been. Maar vergeet niet dat een drachtigheid veel van een lichaam vraag, al vanaf het begin, en die energie dan niet wordt gebruikt bij het herstel van de blessure... Wellicht iets om over na te denken
MissSicarius schreef:cariena1973 schreef:Kan ze dat gewicht van dracht dan dragen met een zeer been
Het is niet dat ze vandaag nog geïnsemineerd wordt en direct zwaar is. We wachten sowieso nog een halve maand/maand voordat we voor het eerst proberen te insemineren. Mocht het pakken dan zijn we inmiddels weer een jaar verder. De dierenarts verwacht een goed herstel en zo ziet het er op dit moment ook na uit. Mocht het echt niet hersteld zijn over een maand dan kijk ik nog wel even aan of we het dit jaar doen
MissSicarius schreef:Soms ben je je er niet van bewust dat mensen nog volgen, oeps![]()
Het is nu bijna drie weken geleden dat het euvel begon. De metacam heb ik geprobeerd af te bouwen, ze zit nu op een dosis voor een paard van 200 kilo (voorheen 600 kilo). Dus dit is al laag, maar toch durf ik haar er niet helemaal af te halen. Ze staat sinds een week buiten in een kleine paddock. Hier is ze rustig, maar ze loopt wel iets meer dan wanneer ze in stal staat. Ik denk dat dit ook de reden is dat ze weer wat slechter werd. Ze stapt normaal, maar wanneer we stil staan gaat ze direct op rust met het pijnlijke been.
Dus: toch maar even voor de zekerheid een andere DA gebeld: kliniek Dennenoord. Zij gaan ook de uiteindelijke merrie begeleiding doen. Morgen komen ze langs. Echo en röntgen nemen ze morgen ook direct mee. Misschien dat we gaan uit verdoven, maar ik ben sowieso een voorstander van een echo. We gaan het morgen meemaken.
Over een weekje wil ik ook iemand langs laten komen voor voeradvies en het uitmeten van kruiden. Voor een herstel heeft ze wel de juiste stoffen nodig en ik merk dat er qua voer nog veel te behalen valt.
Dilan93 schreef:Ik volg je topic. Wat een pech heb jij met je paard zeg
Misschien ook hogerop in het been laten kijken?
Mijn draver kwam afgelopen september van de wei op 3 benen, met dikke kogel. Foto's en scans gemaakt, niks te vinden.
Boxrust, ging beter, naar de paddock, weer op 3 benen, boxrust, knapte weer op. Bleek uiteindelijk een breuk in het griffelbeen te zijn
Hadden we dus niet direct aan gedacht, omdat de kogel in eerste instantie dik was. Dachten aan verdraaiing, spierscheur oid
janderegelaa schreef:Kliniek Dennenoord heeft sinds vorige week een laser. Ik weet zeker dat dat jouw paard heel erg kan helpen. Informeer anders even of ze die mee willen nemen!