4500€ duur voor een pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TisMO

Re: 4500€ duur voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 23:35

Bomproof voor een vierjarige vind ik ook al goud waard. Ik ga al op uitstappen M erop en ernaast en is nog nooit verschoten van iets. Terwijl wij drukke banen passeren en drukke bossen. En ja dat ze een volbloed is ben ik achteraf pas te weten gekomen. Bij verkoop werd verteld dat ze warmbloed was dus daar kan ik niet veel aan doen. Maar voor ik ga werken met haar Longeer ik haar en dan is het opgelost.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:08

Trek je niet teveel aan van de oordelen van mensen achter de pc, als het nooit lastig wordt en nooit moeilijk kun je ook niet leren en groeien en daarbij weten alle bokkers hoe het moet en zijn andere aanpakken en manieren fout. Ik heb op mijn eerste pony doodsangsten uitgestaan (zij was toe 26) maar uiteindelijk was onze band zo enorm sterk dat we elkaar volledig vertrouwde. Niet dat ze me als een lammetje volgde maar als het erop aankwam kon zij mij vertrouwen en ik haar. Het is ook vaak genoeg voorgekomen dat ik haar heb gevolgt omdat zij op dat moment meer wijsheid in pacht had als ik. Toen ze met 42 jaar in een status epilepticus raakte werd ze rustig als ik bij haar was en als ik wegliep begon ze hevig te schokken terwijl men zegt in een aanval je je niet bewust bent van de omgeving. Ik heb haar dus rustig naar naar einde kunnen begeleiden. Dat had ik in het begin zeker niet gedacht. De enige reden dat ik toen heb doorgezet was omdat ze toen niet van mij was en ik vond dat ze anders slecht verzorgd werd de eigenaresse was er bang van en ze kwam de hele winter haar hok niet uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:25

lailapri schreef:
Trek je niet teveel aan van de oordelen van mensen achter de pc, als het nooit lastig wordt en nooit moeilijk kun je ook niet leren en groeien en daarbij weten alle bokkers hoe het moet en zijn andere aanpakken en manieren fout. Ik heb op mijn eerste pony doodsangsten uitgestaan (zij was toe 26) maar uiteindelijk was onze band zo enorm sterk dat we elkaar volledig vertrouwde. Niet dat ze me als een lammetje volgde maar als het erop aankwam kon zij mij vertrouwen en ik haar. Het is ook vaak genoeg voorgekomen dat ik haar heb gevolgt omdat zij op dat moment meer wijsheid in pacht had als ik. Toen ze met 42 jaar in een status epilepticus raakte werd ze rustig als ik bij haar was en als ik wegliep begon ze hevig te schokken terwijl men zegt in een aanval je je niet bewust bent van de omgeving. Ik heb haar dus rustig naar naar einde kunnen begeleiden. Dat had ik in het begin zeker niet gedacht. De enige reden dat ik toen heb doorgezet was omdat ze toen niet van mij was en ik vond dat ze anders slecht verzorgd werd de eigenaresse was er bang van en ze kwam de hele winter haar hok niet uit.

Goh,is jouw pony 42 geworden?Dat is superoud.Zowat een record denk ik.Wat voor ras was ze?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:26

Iets met New forest en Engels volbloed. Haar leven draaide om snelheid en winnen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:36

Wij kunnen - vind ik - niet beoordelen of je wel of niet teveel betaald hebt voor de pony. Wat je wel kan doen, is jezelf de vraag stellen of jij vindt dat je pony zoveel waard is voor jou, of ze past bij wat je zocht in een pony. Stel dat het antwoord nee is op die vraag, dan kan je er nog een heleboel uit leren i.v.m de aankoop van een eventueel volgend paard.
Mijn eerste paard was achteraf bekeken geen goede koop en was het geld ook niet waard. Mijn huidige pony was goedkoper, maar was ook wat we betaalden voor mijn eerste paard zeker waard. Hoewel mijn eerste paard niet bepaald een goede koop was, heb ik er wel veel uit geleerd wat ik gebruikt heb in de zoektocht naar mijn huidig pony.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:55

Ts wil het paard naar eigen zeggen niet verkopen. Dan is het toch niet relevant of ze wel of niet teveel betaald zou hebben.Geld terugkrijgen gaat toch ook niet meer nadat de koop is gesloten.Dus het doet er nu niet meer toe.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:18

Ik vind 4500 voor een jonge 4-jarige die de wissels beheerst een koopje.

Wordt natuurlijk anders wanneer TS bedoelt dat de pony naar eigen believen omspringt in de galop.
Gezien haar vragen en opmerkingen in andere topics zou ik niet naar de prijs van de pony kijken maar eerder naar de gezondheid. Is ie gezond prima prijs..
mankeert ie wat ergs
tja TS dan is iedere euro die je er aan uitgegeven hebt teveel.. zeker wanneer dit de bruikbaarheid van de pony in de weg staat.

woej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:33

Hoi, ik vond eerst ook dat ik teveel had betaald voor mijn 4 jarige e-pony (ik heb hem nu een half jaar). De verkoper vond hem meer waard door zijn kleurtje, dat vind ik niet zo belangrijk dus vandaar. Maar hij is heel braaf, door een blessure van mijn kant niet vaak kunnen rijden maar het is altijd opstappen en wegrijden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:09

Wat een gek topic... Je koopt een pony waar je veel potentie ik ziet maar je geen klik mee hebt waarvan je dan zegt ach is nog vroeg....die klik heb je of heb je niet en is normaal de eerste selectiecriteria... Vervolgens heb je haar 3 maand en vraagt je nu af of je teveel betaald hebt of dat 4500 correct is maar dan blijkt je slechts 3800 betaald te hebben dus dan vraag je in feite dus of 3800 alsnog teveel was?

Echt gek topic dit....dit zijn toch niet de dingen waarmee je bezit bent als je net een nieuw dier hebt en apetrots erop zou moeten zijn?!

Of sta je in twijfel door te verhandelen?