Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:Trek je niet teveel aan van de oordelen van mensen achter de pc, als het nooit lastig wordt en nooit moeilijk kun je ook niet leren en groeien en daarbij weten alle bokkers hoe het moet en zijn andere aanpakken en manieren fout. Ik heb op mijn eerste pony doodsangsten uitgestaan (zij was toe 26) maar uiteindelijk was onze band zo enorm sterk dat we elkaar volledig vertrouwde. Niet dat ze me als een lammetje volgde maar als het erop aankwam kon zij mij vertrouwen en ik haar. Het is ook vaak genoeg voorgekomen dat ik haar heb gevolgt omdat zij op dat moment meer wijsheid in pacht had als ik. Toen ze met 42 jaar in een status epilepticus raakte werd ze rustig als ik bij haar was en als ik wegliep begon ze hevig te schokken terwijl men zegt in een aanval je je niet bewust bent van de omgeving. Ik heb haar dus rustig naar naar einde kunnen begeleiden. Dat had ik in het begin zeker niet gedacht. De enige reden dat ik toen heb doorgezet was omdat ze toen niet van mij was en ik vond dat ze anders slecht verzorgd werd de eigenaresse was er bang van en ze kwam de hele winter haar hok niet uit.