Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Popstra schreef:Mijn beste paarden hebben de eerste 2 jaar van hun leven in de heuvels van de eifel in kuddes gelopen zonder dat ze dagelijks in handen kwamen. Hoefjes worden ook op de weides getrimd.
Zijn allen ijzersterke sport paarden die op hoog niveau presteerden..
Ik breng daar nog altijd mijn veulens heen
mirjamalvaro schreef:Veulentjes genoeg straks om uit te zoeken. Het seizoen is weer begonnen.
Volgende maand worden er hier ook 2 geboren en een nakomertje in july.
Vorig jaar was 1 vd veulens voor de geboorte al verkocht
Veulens blijven hier tot zo'n 8 maanden bij de kudde/moeders. Tussendoor kijken mag uiteraard wel maar eerder naar de opfok brengen dus niet.
Je kunt bij veel fokkers op de website wel zien welke veulens ze verwachten. Kun je de merrie en hengst opzoeken of die in je straatje passen.
Seltje schreef:Ik heb in mijn hoofd het geweldige idee gekregen dat ik een veulen wil kopen. Ze zijn zo geweldig en schattig.
Het is niet mijn eerste eigen paard, maar wel de eerste keer dat ik nadenk over het aankopen van een veulen.
Waarom een veulen? Wegens privé situatie heb ik voorlopig geen tijd om meerdere keren per week naar een paard om te kijken. Dit gaat binnen een 2tal jaar verbeteren.
Dus als ik nu een veulen koop heb ik een leuk project binnen een ruime 3 jaar. Ik kan intussentijd het veulen in een opfok zetten, en af en toe gaan kijken, zonder het gevoel te hebben 'helemaal uit de paarden te zijn'.
Maar waar koop je een leuk veulen? Ik hoef niet de volgende grand prix topper, gewoon een leuk functioneel veulen.
Sporthorses staan verbazend weinig veulens, nu is het seizoen nog maar net begonnen en vermoed ik dat de fokkers nog niet bezig zijn met verkoop.
Maar waar ga ik al rondkijken?
meganvr schreef:Dat kan best ja, ieder zn ding. Bij mij gaat er geen 1 naar de opfok.
Sizzle schreef:meganvr schreef:Dat kan best ja, ieder zn ding. Bij mij gaat er geen 1 naar de opfok.
Dat staat een ieder vrij. Echter maakt het het een niet perse beter dan het ander.
Ik begreep uit jouw vorige post dat je veulen een weigert te verkopen aan iemand die niet iedere week met het dier bezig is. Dat vind ik een beetje bijzonder, hoe kun je een veulen nou niet plek gunnen met schitterende groene weides omdat het dan niet regelmatig een schikparcours kan oefenen?