Waar komt bij jou het "paardenvirus" vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Waar komt bij jou het "paardenvirus" vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:58

Via mijn lieve opa!
Hij was in de familie de enige met paarden en pony's.
Bij hem ben ik begonnen met "rijden", dan mocht ik zonder zadel op 1 van zijn (grote maat) Haflingers en op de Shetlander.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:20

Mijn opa had een stel Shetlanders, maar ik heb hem nooit gekend. Zijn vrouw, mijn oma, kwam uit een boeren familie, daar hadden ze vast ook wel iets met paarden.
Mijn andere opa blijkt voorouders gehad te hebben die in paarden handelden.

Mijn ouders en broertje hebben er niks mee. Voor vooral mijn moeder was het onbegrijpelijk dat ik op paardrijden wilde. Haar ontmoedigingsbeleid heeft alleen geen effect gehad.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:23

Ik had ooit een kinderfeestje van iemand waarbij we gingen ponyrijden, toen vond ik dat zo leuk dat ik daarna op paardrijden ben gegaan en nu geniet ik lekker van de paardjes! Mijn familie zit verder niet in de paarden

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:49

Mijn oppas had 2 dochters met een eigen pony! Die meiden hebben mij letterlijk overal mee naar toe getrokken :+ . Zo was mijn eerste woordje hoevenkrabber en daarna kwam sjabrrrrakje. Daarna is het niet meer overgegaan en ondertussen staan er 3 eigen paarden.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:32

Opa, die had haddravers en reed veel coursen ook handelde hij wat in paardjes... het is nu de hele familie bijlangs, op 1 na dan, die is er bang voor :+
Had zelf ook mijn eerste draver van hem gekregen, helaas was hij te sterk en is ie naar mijn tante toegegaan. Zij rijd hem wat in en daarna zou ik ook wat sterke zijn(denken we dan)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:42

Geen idee. Niemand hier heeft echt iets met paarden. Ik daarentegen ben gestart met lessen op mijn 6 jaar.. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:49

Uit het niets!
We stonden op een camping met manege en ik was weg van de paardjes en pony’s. Ging vaak even aaien en knuffelen. Mn vader heeft toen een lesje voor me besproken en toen was het gebeurd. Niemand bij ons reed verder paard.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:54

Ook uit het niets. Familie heeft er niks mee, behalve verre familie uit m’n vaders kant. Zij zitten volgens mij wel in de paarden, maar daar heb ik helemaal geen contact mee.
Ik heb paarden volgens mij altijd al leuk en interessant gevonden. Een vriendin van mijn moeder reed paard (gewoon op de manege) en daar ging ik wel eens kijken. Geweldig vond ik dat! Helemaal als ik ook nog mocht uitstappen. Dat is hoe ik in eerste instantie met paarden in contact kwam. Op mijn 8e/9e kreeg ik een verzorgpony en daarna mocht ik ook op de manege lessen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:10

Van mijn moeder denk ik. Ook al reed ze al lang niet meer toen ze mij kreeg. Jaren later begon ze te rijden bij vrienden, en daar ben ik toen ook begonnen. Hele mooie herinneringen aan die tijd <3
Het virus is toen echt in mijn bloed gaan kruipen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:15

Mijn mama heeft me besmet :D Mijn nichtjes waren blijven slapen, en het regende. Mijn mama zocht daardoor een indoor activiteit, waardoor we op de manege terecht kwamen. Ik ben de enige die nooit meer is weg gegaan haha.

Mijn mama reed als kind ook. Maar sinds ze kinderen heeft, gaat ze heel hard lopen van paarden :+ Mijn paard vind ze wel leuk en lief, maar ik moet de paarden die op de wei voor mijn wei staan wel wegjagen voor haar, anders durft ze niet door die wei te lopen :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:17

Hier mocht ik een keer op een zaterdag toen ik in groep 3 zat een keer mee naar de plek waar mijn beste vriendin elke week paardrijles had. Een hele leuke plek waar ik jaren heb gereden en vooral ontzettend veel buitenritten heb gemaakt. Draaide daar echt om het plezier maken met elkaar en de paarden. Bij mijn zus begon het toen ook wel weer te kriebelen (had jaren daarvoor al eens gereden) en op die manier ben ik samen met mijn beste vriendin en zus op een gegeven moment naar een manege gegaan om daar serieuzer bezig te zijn met het paardrijden. Uiteindelijk ook alle 3 met een eigen pony/ paard op dezelfde pensionstal terechtgekomen. Inmiddels hebben zij beide geen paard meer en sta ik ook op een andere stal, maar vond het altijd super leuk om dit samen met hen te kunnen doen :)

Mijn ouders hadden verder niks met paarden maar hebben me wel altijd support gegeven hierin en hebben zich er wel in verdiept door de jaren heen, tot ik op een leeftijd kwam waarin ik het zelf allemaal kon gaan regelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:01

Door de dochter van Johan Derksen :+ Zij woonde vroeger naast ons en reed op een manege hier in de buurt. Af en toe ging we mee als haar eigen moeder haar niet kon brengen. Ik zie mijzelf nog staan bij de bak en denken van 'dat wil ik ook'. Ik was toen 6 en moest nog wachten totdat ik 7 was en mijn zwemdiploma's had gehaald. Zodra ik 7 was al snel mijn eerste les gehad en ik was helemaal om.

vroeger als klein kind wel eens bij een springwedstrijd geweest. Mijn ouders zijn op den duur weer weggegaan omdat ik maar enthousiast lawaai bleef maken :') Ik denk dat het er altijd al inzat. Mijn moeder had vroeger ook een verzorgpaard , maar is eigenlijk best wel bang. Bij dat verzorgpaard kroop ik onder de benen door ( levensgevaarlijk ).

Inmiddels is het virus een beetje doorgeslagen. Van manege meisje , naar paardenopleiding naar eerste eigen paard en inmiddels al 2 en een beetje plannen voor een kleine fokkerij.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:10

Mijn moeder reed in haar jeugd paard. En haar zus ook, mijn tante dus. Mijn tante had op een gegeven moment voor haar kinderen en Welsh mountain gekocht. Ik kwam in die tijd vrijwel iedere schoolvakantie bij hun (leeftijd 7 of 8 oid), omdat ik een nicht had die precies even oud was waarmee ik het goed kon vinden (nog steeds overigens , nu ruim 35 jaar later). Daar is het virus iig bij mij begonnen. Ik ben verder manege ruiter geworden. Later wel bijrijdpaardjes en nu een wandelmaatje in de vorm ve mini shet.
Laatst bijgewerkt door jeetje77 op 10-03-21 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:11

Een tante met eigen paard, een moeder die haar hele jeugd had paard gereden en een oom die in zijn jeugd ook wat lessen had gehad.... Dankzij het harde werken van mijn tante was zelfs mijne eerste woord "Paard".... Ik hoef niet te vragen waar ik het van heb.

Ik heb zelfs dezelfde smaak in zadels aangezien ik het liefst met het zelfde zadel rijd waar mijn moeder op mijn leeftijd ook mee reed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:14

Toen ik op het gymnasium zat moesten we Griekse teksten uit de oudheid vertalen. O.a. van Xenophon en daar kwamen heel veel paarden in voor.Daardoor werd ik geinteresseerd en ik mocht les gaan nemen op een manege.Ik was toen 14 jaar, het was in 1967.Het paardenvirus sloeg zeer zwaar toe. En is ongeneeslijk gebleken!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:41

Mijn vader werkte als rechercheur bij de politie in Bussum en had een vrouwelijke collega die wel eens oppaste op zijn kids.. waaronder ik dus. Zij reed paard, en had mij een paar keer meegenomen naar de manege toen ik een jaar of 5 was. Ik raakte direct verkocht en wou heel graag ook op paardrijden!
Toen ik 6 was kreeg ik mijn eerste paardrijles, en ben nog steeds lekker actief bezig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:47

Ik heb geen idee waar het paardenvirus, en überhaupt mijn liefde voor dieren, vandaan komt. Mijn ouders zijn geen dierenhaters en zeker wel buitenmensen maar net te vergelijken met mij.
Mijn broer en zus hebben ook totaal niets met paarden en huisdieren.

Overigens hebben mijn ouders mijn paardenliefde wel aangewakkerd. Mijn vader heeft toen ik klein was heel veel "paardenrondjes" met mij gefietst. <3 Gingen we langs allemaal weilanden met paarden, gewoon om te kijken. Toen ik 7 was mocht ik rijden bij de manege! *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:01

Uit de lucht geloof ik. :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 07:11

anjali schreef:
Toen ik op het gymnasium zat moesten we Griekse teksten uit de oudheid vertalen. O.a. van Xenophon en daar kwamen heel veel paarden in voor.Daardoor werd ik geinteresseerd en ik mocht les gaan nemen op een manege.Ik was toen 14 jaar, het was in 1967.Het paardenvirus sloeg zeer zwaar toe. En is ongeneeslijk gebleken!

Dat is tot ook wel een mooi verhaal. :D
Door de lesstof op school.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:55

Ik kom echt uit een paardenfamilie :). Mijn ene oom heeft een manege en mijn oma woonde daar op het terrein. Vanwege het werk van mijn ouders waren wij om het weekend bij deze oma. Dus ja het paardenvirus werd met de pap lepel ingegoten, haha. Ook aan de andere kant van de familie is het en en al paard. Helaas heb ik alleen de liefde voor paarden over genomen, maar niet het lef en talent wat de meeste wel hebben :')

Mijn vader heeft vroeger veel gereden en vooral paarden zadelmak gemaakt, maar is later gestopt. Mijn moeder heeft ook een poosje gereden, maar zij was meer van de bosritjes :).

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:01

Van mijn moeder. Ik was 4 en kreeg toen een 2 jarige shetlander , die ik nu nogsteeds heb (19 jaar later)
Afbeelding