Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Met dit gewicht kun je prima op zo'n pony rijden en dat het wat minder uit ziet als het perfecte plaatje daar valt mee te leven lijkt me.
Elisa2 schreef:Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Met dit gewicht kun je prima op zo'n pony rijden en dat het wat minder uit ziet als het perfecte plaatje daar valt mee te leven lijkt me.
Narya schreef:Elisa2 schreef:Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Met dit gewicht kun je prima op zo'n pony rijden en dat het wat minder uit ziet als het perfecte plaatje daar valt mee te leven lijkt me.
Maar waarom zou je perse dit paard kopen, terwijl er honderdduizend andere paarden zijn die ook beschikbaar zijn, maar veel beter bij je passen? Ik zag er bij mijn oude verzorgpony ook zo uit op het laatst hoor, maar die had ik al 10 jaar.. om dat nou zo bewust zo te kopen echter.. dat lijkt mij niet verstandig.
Poekkie schreef:Elisa2 schreef:Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Met dit gewicht kun je prima op zo'n pony rijden en dat het wat minder uit ziet als het perfecte plaatje daar valt mee te leven lijkt me.
Waar trek jij de grens van gewicht?
Ik ben zeer benieuwd hoe jij dit inschat.
Want mijn eigen berekening is de volgende:
Mama 63 kg
Pony 330 kg
Tuig 8 kg
Mama+tuig = 71 kg = 22% van het gewicht op een jonge, iele pony.
Dacht dat de absolute maximumgrens op 20% was overeengekomen.
Poekkie schreef:Hahahaha een paard dat op 3 wordt ingereden ondanks perfect plaatje is dierenmishandeling in een ander topic,
Maar hier 2 overduidelijk te grote ruiters, waarvan een ook nog eens te zwaar volgens alle huidig gehanteerde richtlijnen op een jonge pony... acht die cijfertjes, wie valt daar nou over als je gevoel maar goed is![]()
![]()
Bokt op zijn best. Ik hoop oprecht dat die verkoper meer om zijn pony geeft dan sommigen van ons hier. Want als het van mij afhangt, dan klasseer ik dit geval juist onder grensgeval dierenmishandeling.
troi schreef:Joh dat lijkt prima! Ts is ook nog eens hartstikke slank ook (ze heeft haar hand ervoor maar het lijkt zelfs dat het zadel nog een kleinere zitmaat mag hebben), de pony is mooi compact. Niks aan veranderen zou ik zeggen!
Poekkie schreef:Elisa2 schreef:Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Met dit gewicht kun je prima op zo'n pony rijden en dat het wat minder uit ziet als het perfecte plaatje daar valt mee te leven lijkt me.
Waar trek jij de grens van gewicht?
Ik ben zeer benieuwd hoe jij dit inschat.
Want mijn eigen berekening is de volgende:
Mama 63 kg
Pony 330
Mama+tuig = 71 kg = 22% van het gewicht op een jonge, iele pony.
Dacht dat de absolute maximumgrens op 20% was overeengekomen.
Poekkie schreef:Hahahaha een paard dat op 3 wordt ingereden ondanks perfect plaatje is dierenmishandeling in een ander topic,
Maar hier 2 overduidelijk te grote ruiters, waarvan een ook nog eens te zwaar volgens alle huidig gehanteerde richtlijnen op een jonge pony... acht die cijfertjes, wie valt daar nou over als je gevoel maar goed is![]()
![]()
Bokt op zijn best. Ik hoop oprecht dat die verkoper meer om zijn pony geeft dan sommigen van ons hier. Want als het van mij afhangt, dan klasseer ik dit geval juist onder grensgeval dierenmishandeling.
CharleyT schreef:Poekkie schreef:Hahahaha een paard dat op 3 wordt ingereden ondanks perfect plaatje is dierenmishandeling in een ander topic,
![]()
Niet zo hoog van de toren blazen en woorden als dierenmishandeling in de mond nemen. En sarcasme over cijfers is nergens voor nodig. Er is nog steeds veel discussie over, niet alleen hier maar ook wetenschappelijk.
Jouw mening is net zoveel waard als van elk ander die hier mee babbelt.
Sky_As schreef:Ik denk dat de klik uiteindelijk nog het belangrijkste is, zeker als je er plezier in wilt hebben. (en zodra je niet met overgewicht er op gaat zitten en correct traint het absoluut geen probleem hoeft te zijn.)
Ik heb mijn paard van ruim 1.78 verkocht omdat hij toch echt te groot was (hoogtevrees wat steeds erger werd) en ik de klik onder het zadel er niet meer mee had. Ik heb nu een pony. Nog niet zadelmak, want nog veel te jong. Maar zal ergens tussen de 1.46 en 1.50 eindigen verwacht ik. Ik ben zelf 1.67 en voel me zelf nu eenmaal wat prettiger bij wat kleins.
De reden van er staat heel veel te koop vind ik ook niet echt op gaan momenteel. Degene die dat roepen hebben duidelijk niet heel veel kennis van de markt op dit moment.....Fijne goede, betaalbare dieren zijn schaars.