_Lorette_ schreef:Van een uit de kluiten gewassen shet naar een paard waarmee ze ook nog wil springen vind ik een te grote overgang. Ze is slechts 1.50 m groot. Serieus rijden en springen is mogelijk op die leeftijd en op een paard, maar dan moet je als amazone een natuurlijke aanleg hebben en over een paard beschikken dat van erg goede wil is. Het is de vraag of je het moet willen (proberen). Persoonlijk vind ik jullie wensen, leeftijd en postuur te ver uit elkaar liggen om een goede kans te maken op een fijne compromis. Daarnaast vond ik de ponytijd geweldig. Mocht ze wedstrijden willen rijden of lessen willen rijden bij een rijvereniging, dan zou ik het jammer vinden om haar al over te laten gaan naar de paarden.
Wij hebben een grote, KWPN gefokte E-ruin gehad. Overbouwd en zonder schoft, stevig type met grof beenwerk. Mijn moeder reed ermee, maar mijn vader en broertje (ergens tot een jaar of 14, toen stopte hij) konden er ook op. Als je wil delen, dan zou ik zoiets zoeken. Maar mijn broertje kwam van een grote C pony en was aanzienlijk langer dan jouw dochter. Dat is dan toch wel een verschil.
Ik kan niet inschatten wie van jullie voorrang zou verdienen, om het op een rare manier te formuleren. De tekst hierboven klinkt alsof je met een paard je dochter tekort zou doen, maar eigenlijk is elke andere optie nadelig voor jou en je geeft aan dat je echt uitkijkt naar een eigen paard. Moeilijk dat jullie net op dit moment allebei toe zijn aan iets nieuws en er geen ruimte is voor 2 nieuwe aanwinsten. Ik neem aan dat er niet een andere scenario mogelijk is? Zoals het verkopen van de huidige pony's en wel een pony + paard te kopen en deze (eventueel met een aanpassing) aan huis te kunnen stallen? Om zo pensiongeld uit te sparen? Of dat je dochter ergens een pony kan leasen terwijl je zelf een paard koopt en ze 'af en toe' je paard kan lenen als dat zo uitkomt?
Thanx voor je uitgebreide reactie.
Ze heeft ervaring op verschillende pony’s met springen en dat gaat dikke prima. Geen makkelijke pony’s ook dus het is niet helemaal zo dat ze van shet naar paard gaat.
Maar wat je schrijft kan ik mij dus in vinden en daar loop ik ook op vast.
Het komt nu idd gewoon ruk uit... Ik heb eigenlijk geen zin om nog langer te wachten. Voor mijn lichaam ook veel beter dat ik rijd. Werk ook hard voor de pony hobby zoals de meesten hier doen haha.
Maar tsja wat ik idd aangaf de pony tijd kun je maar 1 x meemaken. En die heb ik zelf niet gehad doordat mijn ouders daar de financiële middelen niet voor hadden. Dus ik heb het later opgepakt bij de paarden.
Pony leasen wellicht optie maar ze is hier iedere dag met haar ponys thuis bezig. Dat maakt ook dat ik zo sterk twijfel. Als ze nu eens per week zich druk maakte om haar ponys maar ze is super fanatiek. En ook een therapie voor haar.
Paard en een pony kopen in deze tijd is niet mogelijk voor nu. Misschien als de prijzen straks wat inkakken