Tirza_2379 schreef:Muchacho1 schreef:Ik heb zelf een shet overgekochf, in slechte staat.
Wat heb je zelf aan bedrag bij elkaar gespaard?
Dat moet minstens 2x het aankoop bedrag zijn wik je zeker zitten. Veder, stalling van 50 euro twijfel ik, ik sta goedkoop, mijne staat dan wel binnen, maar kost mij ook 200 per maand.
50 euro stalling is wss met geen hooi/kuil en anders van niet zulke goede kwaliteit
Ik ben voor mijn Shetlander afgelopen maand 400 kwijt, 300 is voor mij standaard. Kijk of je dit echt kan betalen en je nog minstens 200 overhoud.
1 dierenarts bezoekje kost al gauw 100 euro, je wilt niet dat hij niet naar de dierenarts kan omdat jij te weinig geld hebt, en af laten hangen van je ouders is het slechtste wat je kan doen, hier leer je niks van.
Ik snap je droom heel goed! Maar kijk of het reeel is?
750 voor een paard die alleen kan grasmaaien vind ik veel. Dan nog niet eens gekeken naar hoe oud hij/zij is, of hij/zij ooit blessures heeft gehad, gevoelig is voor hoefbevangenheid etc. Dan nog de keuring ( geloof me ik raad dit zelf voor een shet aan, ik zat ook op een raze wolk met mijn aangekochte Shetlander, ook omdat hij anders naar de slacht zou gaan) maar je bespaard jezelf heel veel kosten door te keuren.
Kijk of je hef kan, of je het wilt! Wik je als je een vriend hebt elke dag moeten zeggen “ik moet nu naar me paard” wil je elke dag door het meest slechte weer erheen? Je gaat heel veel minder tijd over hebben voor je school, vrienden en later eventueel een vriend.
Ook kan je je niet even ziekmelding voor je werk, omdat je een paard moet onderhouden.
Denk er echt goed overna!
Ik zeg, je krijgt hier spijt van.
Bedankt.
Ik heb 500 euro gespaard. En ben binnenkort jarig, en ik krijg vaak aardig wat geld dus dat gaat er ook heen en zet ik opzij.
Stalling is incl ruwvoer en brokjes en slobber en schuilstal en land en paddock en mesten, ik zal 1x in de week moeten helpen met alle paarden mesten, dat zijn er 5. Het is een oude kennis van mijn moeder, vandaar vriendenprijsje. En er is zo veel meer dat ik met haar kan doen dan als grasmaaier...
Ik kan haar misschien over haar angst voor karren heen helpen en ooit mennen, zo niet lekker wandelen en conditie opbouwen. Vrijheidsdressuur, skeeleren, troetelen, en nog meer!
Ik weet het, en ik vaak als ik met vrienden afspreek is dit s avonds en dan zal ik vaak niet meer naar stal gaan. Ik weet waar ik aan toe ben en heb het uitgezocht.
Ik ga er echt geen spijt van krijgen ik heb nog nooit zo graag iets gewild. Nadat ze achter mijn rug om was verkocht heb ik een jaar lang intensief gezocht naar de nieuwe eigenaar en geen moment gedacht aan opgeven ik wilde zo graag weten hoe het met haar ging. Ik miste haar enorm. En daarbij heb ik al 4 jaar daarvoor voor haar gezorgd. En ik weet ook dat ik haar waarschijnlijk het beste ken en begrijp van iedereen want ik heb gewoon mega veel tijd met haar doorgebracht en ik ben ook bang dat anderen haar misschien niet zullen en haar dan weer verkopen en dat levert zo veel stres voor haar op...
Uit je eerste zin kan ik nu al concluderen dat dit de meest domme keuze gaat zijn, sorry voor mijn verwoording maar ik vind dit niet slim. Je moet minstens 1500 euro hebben. Het is natuurlijk een kleine kans, maar wat als je hem net hebt staan en hij krijgt meteen koliek, zo erg dat ie geopereerd moet worden, hoe ga jd dit bekostigen?
Dan hem helpen over zijn angst, ik raad je aan hem weg te brengen en oo nieuw te laten beleren, gaaf je ook veel geld kosten.
Je schrijft dat je er goed overna hebt gedacht maar zo kom je niet op mij over, hoe ga jij een potje voor dierenarts kosten opbouwen?
Ik zelf ben 18, verdien ook vrij weinig en heb het geluk dat ik een aantal grote dingen heb verkocht en een eigen bedrijfje heb. Zonder dat red je het al niet om een goed potje op te bouwen.
Veder je moet al je hobby’s laten gaan, is dat wat je wilt??
Geloof me, ik begrijp je echt geheel! Mijn ouders hadden mij ook gewaarschuwd, was even dom als jou en ik heb de mijne nog maar 3 maanden, en ik heb zeker geen spijt, maar ik merk wel dat het al veel vsn me vraagt, ondanks ik echt boven gemiddeld verdien etc vraagt het me financieel veel, en dan nog niet over tijd te spreken.
Beeld je in dst je examens hebt, je leert hier 9 uur per dag voor en moet ook nog minstens 1,5 uur naar je paard, dan nog je eigen ontspanning, je werkt nog in de avond 4 uurtjes, dan nog met vrienden ook willen kletsen/bellen/afspreken, het gaat je echt heel veel tijd en kosten geven. Spaar door voor een groter paard, later wik je wss toch rijden en ook een groter paard, dat kost je evenveel als een Shetlander!
Je zegt dat je niet wilt dat als ze aan een ander verkocht wordt, weer door verkocht wordt om wat voor redenen dan ook. Al na gedacht dat dat ook bij jou kan gebeuren? Je bent jong, hebt nog heen baan en maar 500 gespaard, je kan haar niet eens kopen laat staan onderhouden de eerste maand.
Ik vind het echt niet verstandig, zoek een andere verzorgpomy/paard maar koop deze alsjeblieft niet!