Naam voor nieuwe aanwinst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: Naam voor nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:31

Wat een leuk paard, namen genoeg denk ik! Ik hoop dat hij mooi op knapt bij jou, want wat is hij mager!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 12:51

Snap niet goed waar iedereen vandaan haalt dat ie zo mager is :') . Paard staat netjes op gewicht, heeft gewoon geen bespiering en is een jong dier. Is ‘n volbloed nota bene, die sowieso een fijne bouw hebben.
Ribben zien bij het wegdraaien van het hoofd is zo gek niet imo.

Verder ga ik er niet over discussiëren. Bedankt voor alle suggesties al! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:03

Mooi dier en niks mis met drie keer een kwartiertje bezig zijn. Is zeker niet te mager. Succes met hem.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:10

mager :Y)
toen ik dat voorbij hoorde komen heb ik niet de moeite genomen om terug te scrollen, maar toen dacht ik al, volgens mij hebben ze naar andere plaatjes als mij zitten kijken.

Dit is gewoon een jong dier die nog vrij ongetraind is :+

Dat de meeste dieren (veel) te dik zijn, wil niet zeggen dat deze mager is.......

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:15

Een vriendin van mij had vroeger een nrps die C'est Bon heette, werd uitgesproken als Cebon of soms als Ceppie. Op wedstrijd uiteraad wel de officiële naam door de speakers.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:19

Leuk paardje hoor!
Qua namen: Brugmans :D
Of wat verder gezocht 'jeu des cartes' (oftewel kaartspel, naar het kaartspel Bridge :P )

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:42

Poekkie schreef:
Vanillia schreef:
Ik stem voor D'Artagnan roepnaam Arie :))

Om een of andere reden moet ik altijd aan die clown van bassie en adriaan denken bij de naam Arie :')

Ik ook, met dank aan Arie & Bastiaan (Mastermovies). :Y)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:53

Er is een verschil tussen te mager en te onbespierd om gereden te worden. Ik zou het dier eerst optrainen aan de longe voordat ik erop ging zitten. De spieren kunnen dan beter het gewicht dragen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 13:58

En ik ben van mening dat ik even goed 3x per week een kwartiertje rechtdoor kan stappen met een drafje, dan hem te belasten op de volte aan de longe. Ik krijg hier ook gewoon goede begeleiding bij door ervaren mensen :) .

Verder had ik dit topic niet geopend om de training van een 3-jarige te bespreken. Hij staat niet te mager, moet 3 kwartiertjes per week werken en staat verder gewoon te vreten in zijn stal met uitloop.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:06

Jessica_K schreef:
Poekkie schreef:

Om een of andere reden moet ik altijd aan die clown van bassie en adriaan denken bij de naam Arie :')

Ik ook, met dank aan Arie & Bastiaan (Mastermovies). :Y)

Bestaan die ook al dan :') :Y)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:08

Ach wat een leukerd! Wat voor afstamming heeft deze dan?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:14

Niello schreef:
Beetje off topic maar zolang het paard nog niet op gewicht is, zou ik hem nog niet belasten.

Welnee, eindelijk eens een paard die wél netjes op gewicht is, in plaats van die moddervette dieren.
TS weet denk ik prima wat ze doet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:15

Matheno schreef:
Niello schreef:
Beetje off topic maar zolang het paard nog niet op gewicht is, zou ik hem nog niet belasten.

Welnee, eindelijk eens een paard die wél netjes op gewicht is, in plaats van die moddervette dieren.

_/-\o_ _/-\o_ Zo eens mee!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 14:16

kyrkelover schreef:

French Navy x Sadler's Wells
Is ‘n volbloedje. Dat er niet erg rastypisch uitziet :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:21

Noblesse_ schreef:
kyrkelover schreef:

French Navy x Sadler's Wells
Is ‘n volbloedje. Dat er niet erg rastypisch uitziet :+

Ik vind hem er juist zeer rastypisch uit zien.
Bij de foto op de voorpagina van uitgelicht wist ik het al.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 14:27

Oh, wat grappig haha :D . Het maakt me niet uit hoor hoe hij eruit ziet. Vind hem alleen hélemaal anders dan m’n vorige volbloed en de andere volbloeden waar hij op stal stond. Maar ik heb verder geen idee of dat met de lijnen of land van herkomst te maken heeft oid, ben geen kenner :+ . In mijn gedachten waren volbloeden altijd groot! M’n vorige was +- 1.72.
Deze is maar nét aan 1.60 :') ik vermoed dat er nog wel wat cm’s bij zullen komen maar een reus zal het niet worden haha.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:33

De meeste volbloeden zitten tussen de 1.55 en 1.65. Vooral de National Hunt paarden zijn wat groter, maar over het algemeen zijn het maar kleintjes.
Ik zag het aan de wat platte voeten voor, het deukje voor de schoft, typische bespiering van schouder, sterke lijn in de achterhand door de spieren, het afgetrainde lijf.
Waar heb je hem vandaan, mag ook in pb.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:34

François du Pont (pont is frans voor brug) Verder geen idee of het De Pont is of Du Pont, of geen van beide.

Je kunt hem vernoemen naar de rapper: French Montana.

Lijst van rivieren in Frankrijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Frankrijk
Lijst van rivieren in Frankrijk, in het frans: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... r_longueur

Verder zijn dit alle Franse steden die met een F beginnen:

Fabrègues; Fabrezan; Faches-Thumesnil; Failly; Fain-lès-Moutiers; Falaise; Falck; Falgoux (Le); Falleron; Famars; Fameck; Fampoux; Fanjeaux; Faou (Le); Faouët (Le); Faramans; Fare-les-Oliviers (La); Fareins; Faremoutiers; Farges-lès-Chalon; Fargues; Fargues-Saint-Hilaire; Farlède (La); Faucon; Fauillet; Faulquemont; Faute-sur-Mer (La); Fauverney; Fauville-en-Caux; Faux-la-Montagne; Faveraye-Mâchelles; Faverges; Faverney; Favières (28); Favières (80); Fay-de-Bretagne; Fayence; Fayet (Le); Féas; Fécamp; Féchain; Féclaz (La); Fegersheim; Fégréac; Feins; Feissons-sur-Salins; Feliceto; Félines; Felletin; Felluns; Fénay; Fénétrange; Fenouillet; Fercé-sur-Sarthe; Fère (La); Fère-en-Tardenois; Ferney-Voltaire; Ferrette; Ferrière (La) (38); Ferrière (La) (85); Ferrière-Harang (La); Ferrière-la-Grande; Ferrière-la-Petite; Ferrières (45); Ferrières (65); Ferrières (74); Ferrières-en-Brie; Ferrières-sur-Ariège; Ferrières-sur-Sichon; Ferté-Alais (La); Ferté-Bernard (La); Ferté-Frênel (La); Ferté-Gaucher (La); Ferté-Imbault (La); Ferté-Loupière (La); Ferté-Macé (La); Ferté-Saint-Aubin (La); Ferté-Saint-Cyr (La); Ferté-sous-Jouarre (La); Ferté-Villeneuil (La); Fesches-le-Châtel; Fessenheim; Festigny; Festubert; Feucherolles; Feuguerolles-Bully; Feuquières-en-Vimeu; Feurs; Feytiat; Feyzin; Fidelaire (Le); Fiennes; Figanières; Figeac; Fillé; Fillinges; Fiquefleur-Équainville; Firminy; Fismes; Fixin; Flabeuville; Flagnac; Flaine; Flamanville; Flassan; Flassans-sur-Issole; Flavigny-sur-Moselle; Flavigny-sur-Ozerain; Flayosc; Flèche (La); Fleix (Le); Flers; Flers-en-Escrebieux; Fleurac; Fleurance; Fleurie; Fleury; Fleury-la-Rivière; Fleury-la-Vallée; Fleury-les-Aubrais; Fleury-Mérogis; Fleury-sur-Andelle; Fléville-devant-Nancy; Flévy; Flin; Flines-lès-Mortagne; Flines-lez-Râches; Flins-sur-Seine; Flixecourt; Flocellière (La); Flogny-la-Chapelle; Floirac (33); Floirac (46); Florac; Florange; Florensac; Florentin; Florentin-la-Capelle; Flotte (La); Flourens; Flumet; Foa (La); Foëcy; Foissiat; Foix; Folelli; Folembray; Folgoët (Le); Folschviller; Fomperron; Fondettes; Fons; Fonsorbes; Font-Romeu-Odeillo-Via; Fontain; Fontaine; Fontaine-de-Vaucluse; Fontaine-Etoupefour; Fontaine-Guérin; Fontaine-le-Comte; Fontaine-le-Port; Fontaine-lès-Dijon; Fontaine-les-Grès; Fontaine-Saint-Martin (La); Fontainebleau; Fontaines-sur-Saône; Fontanil-Cornillon; Fontannes; Fontenai-les-Louvets; Fontenay-aux-Roses; Fontenay-de-Bossery; Fontenay-en-Parisis; Fontenay-le-Comte; Fontenay-le-Fleury; Fontenay-le-Vicomte; Fontenay-Mauvoisin; Fontenay-Saint-Père; Fontenay-sous-Bois; Fontenay-sur-Eure; Fontenay-sur-Loing; Fontenay-Trésigny; Fontenelles (Les); Fontenilles; Fontenoy-la-Joûte; Fontès; Fontette; Fontevraud-l’Abbaye; Fontoy; Fontpédrouse; Fontrailles; Fontvieille; Forbach; Forcalqueiret; Forcalquier; Forcé; Forcelles-Saint-Gorgon; Forest-en-Cambrésis; Forest-Landerneau (La); Forest-Saint-Julien; Forêt-Fouesnant (La); Forge (La); Forgès; Forges-les-Bains; Forges-les-Eaux; Formigny; Fors; Fort-de-France; Fort-Mahon Plage; Fort-Mardyck; Fos; Fos-sur-Mer; Fossat (Le); Fosses; Foucaucourt-en-Santerre; Fouchères; Fouday; Fouesnant; Fougères; Fougerolles; Fouillade (La); Fouillouse (La); Foulain; Foulayronnes; Foulbec; Fouligny; Fouquenies; Fouras; Fourbanne; Fourcès; Fourchambault; Fourgs (Les); Fourmies; Fourneaux; Fournes-en-Weppes; Fournets-Luisans; Fourques-sur-Garonne; Fourqueux; Foussemagne; Fousseret (Le); Foux-d’Allos (La); Foye-Monjault (La); Fraisses; Fraize; Francheville; François (Le); Franconville; Francueil; Frangy; Franois; Franqueville-Saint-Pierre; Frans; Frasne; Frasnée (La); Frasnois (Le); Fréconrupt; Freix-Anglards; Fréjairolles; Fréjus; Frelinghien; Freneuse; Freney-d’Oisans (Le); Fresnaye-sur-Chédouet (La); Fresnes; Fresnes-en-Woëvre; Fresnoy-le-Grand; Frespech; Fresselines; Fressenneville; Fressin; Fressines; Fresville; Fretin; Frette-sur-Seine (La); Freyming-Merlebach; Frichemesnil; Frières-Faillouël; Friville-Escarbotin; Froges; Frohmuhl; Froissy; Frontenex; Frontignan; Fronton; Frontonas; Frossay; Frotey-lès-Lure; Frouard; Frouzins; Fruges; Fuans; Fuilet (Le); Fuissé; Fumel; Furdenheim; Furiani; Fussy; Futeau; Fuveau;

Succes!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 14:36

Oh dan was m’n vorige dus eerder een uitzondering :') . Die had steeplechase gelopen, weet niet of dat uitmaakt.
Voeten staan inderdaad best plat. Zaterdag komt de smid om te kijken of hij ze iéts kan corrigeren, zonder dat het te ‘geforceerd’ wordt.

Ik doe je een pb.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:57

Pont Neuf is zo’n beetje de bekendste brug van Parijs denk ik. Begint niet met een F. Maar als je de naam veranderd hoef je daar ook niet perse aan vast te houden natuurlijk.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pont_Neuf

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:20

Mooi dier! Dus wat dacht je van "Beau"?
Simpel, altijd goed, maar geen afkorting of 'onserieus'.
(en iedereen snapt hoe je het uitspreekt, ook handig :+ )

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:21

Matheno schreef:
Niello schreef:

Ribben en uitstekende heupen? Nee, hoor. Paard is te zuinig gevoerd.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:33

Volbloeden zijn meestal niet zo groot. Ik heb er verschillende gehad : Pepita, Pennys Champion, Penny Life (allemaal veulens van Penny Quick :) ), Fabulous Life, April Fish, geen echt leuke namen dus,...Verder vind ik deze mooi op gewicht, zeker niet te mager voor een volbloed. De meeste recreatiepaarden zijn ook gewoon veel en veel te vet.
Nu hebben mijn paarden, naast de stamboeknamen, ook allemaal 'gewone' namen. Net als mijn honden. Frankie, Timo, Toby, Shaggy, Paintje, Smokey, Sneaks, Maggy, Gunny, Ruffina, Julita, Frosty, Loeke, Junior, Gjaf, Shaggy (ja, we hebben twee Shaggy's), CJ en Jack.
Niks spectaculairs dus. Als je een wat chiquere naam wil vind ik Undercover wel leuk. Het is een Engelse volbloed, dus is een Engelse naam wel passend...
of Hercules (naar Hercules Poirot) of Marquess (markies)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:44

Wie geeft er toch zulke rare namen aan zijn volbloed? Zijn het meestal ongewenste ongelukjes ofzo :?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 16:51

Ik ken de vorige eigenaar en paard is NIET te zuinig gevoerd en netjes ontwormd. Ook nu niet zuinig gevoerd.
Jeetje wat een commentaar ook altijd :') . Als deze al te mager is weet ik het ook niet meer.
Dan post je eens iets op bokt, komen er altijd weer moraalridders aan die het beter denken te weten dan de eigenaar. Hiervoor ben ik een hele tijd niet actief geweest, en ik denk dat ik weer maar eens onder mijn steen ga kruipen. Samen met m’n extreem magere paard :+
Ik maak zo dadelijk eens een gewone foto van de zijkant.

Bedankt voor de suggesties in elk geval.