Komen er mensen voor kijken en de handelaar gaf aan dat ze dragend was.
En die mensen, dat is niet erg, krijgt u wel de eerste keuze uit het nestje.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Britta31 schreef:Ik kocht mijn ruin van toen 19 van iemand omdat hij te oud werd voor wat zij met hem wilde.Ze kwam hem al huilend brengen.En heeft nog verschillende keren afscheid genomen.Ze zat weer in de auto,toch er weer uit voor nog een afscheids knuffel en nog 1.Haar man heeft haar toen onder lichte dwang in de auto gezet en zijn ze gegaan.
Sky_As schreef:Tja, ik snap dat verdriet wel. Vorig jaar voor het eerst in mijn leven 1 van mijn eigen dieren verkocht omdat ik hem niet kon geven wat hij verdiende en we gewoon niet goed meer bij elkaar paste. Je wilt niet weten hoeveel tranen het gekost heeft. Gelukkig iemand gevonden die mij helemaal begreep en waar ik een goed gevoel bij had, maar de tranen waren er toch. Zelfs tijdens het bezichtigen. De ochtend voor het wegbrengen was ik ontroostbaar. Ik heb denk ik zoveel gehuild de dagen ervoor, dat toen ik hem eenmaal weg bracht mijn tranen op waren volgens mij.....Mijn vriend zei zelfs nog, waarom gooi je hem niet gewoon op de wei, maar dat was juist wat ik niet wilde, ik wilde iemand die nog lekker met hem aan de gang ging. Inmiddels nu een aantal maanden geleden, maar ik denk ook nog niet dat ik er al aan toe zou zijn om hem nu op te zoeken.....Wel ontvang ik nog regelmatig updates via app en foto's, en dat vind ik wel heel fijn om te zien dat hij het nu zo goed heeft.
Was hij ouder geweest dan had ik hem waarschijnlijk wel gewoon de wei op gedaan, maar een kerngezonde 9 jarige ga je (of in ieder geval ik) niet de wei op doen omdat de klik met rijden er niet meer is....
Eatshay schreef:Overigens ben ik ook wel eens bij een paard wezen kijken, wat verkocht werd wegens er niet lekker mee kunnen rijden. Eigenaar toch even voor laten rijden, zien wat er mis gaat, gevraagd of ik haar even mocht helpen. Resulteerde in een uurtje hartstikke fijn lesgeven waarin ze allebei hartstikke lekker reden, waarna de eigenaresse huilend afstapte en me de teugels wou geven zodat ik proef kon rijden omdat ze dacht dat ze niet meer terug kon qua verkoop. Ik heb er nog een kop koffie gedronken en ben vervolgens weer 2 uur terug naar huis gereden. Zonder paard, maar met een grote grijns op m'n bakkes. Paard is niet verkocht. Ze heeft een andere instructeur gezocht en ze heeft 'm nog steeds. We zijn inmiddels al dik 10 jaar facebookvriendjes en ik geniet regelmatig mee van haar foto's en verhalen.
Josje_D schreef:Kady1 schreef:Er is al eens eerder een soortgelijk topic geweest over de gekke vreemde dingen die mee kan maken als je een paard wil kopen of wil verkopen.
Ik dacht laat ik weer eens zo'n soort topic openen.
ik zal beginnen met een ervaring van vorig jaar;
We gingen een pony wegbrengen die we verkocht hadden. We hadden al wel door dat deze mensen een andere levensstijl hadden dan wij. Maar dat maakt niet uit het waren super leuke mensen en paste perfect bij de pony.
De navigatie bracht ons in een woonwijk.
van het adres want we hadden op gekregen.
Toen bleek dat deze mensen twee woningen naast elkaar hadden. En we de pony door de voordeur van het tweede huis naar binnen moesten brengen en dat daar in dat de stal v de pony in de woonkamer was.
Dan sta je toch wel even gek te kijken maar het was een mooi moment.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen...
Ik heb ooit eens een koper gehad die op zoek was naar een zwart paard. Het paard dat ik te koop had, had 1 wit vlekje op de kroonrand. De kopers wilde hem niet want hij was niet helemaal zwart.
Tsja... oeps! Dat had ik er niet bij vermeld.
Maar wauw!!! Jouw verhaal is wel het meest bizarre verhaal wat ik ooit gehoord heb! Haha!