Geef jij je paard een nieuwe naam?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gaf jij je paard een andere naam na aankoop?

Ja
206 (42%)
Nee
275 (57%)

Totaal aantal stemmen: 481

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:05

Heb ooit een Belg gehad die heette eigenlijk Rosita. Maar omgedoopt tot Belle. Al hadden we haar misschien eerder het beest kunnen noemen zo lomp dat ze was :=

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:49

onze eerste pony wel. ik vond die naam die hij had echt vreselijk.. onze huidige niet. die naam vond ik wel prima

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:51

De eigenaar voor mij heeft mijn paard Joep genoemd als stal/roepnaam. Op papier heet hij Rubano el Jasal. Omdat ik hem eerst ij bruikleen kreeg heb ik de naam behouden. Al vond ik het een verschrikkelijke naam voor een arabier :+ Nu is het drie jaar later en vind ik leuk maar ik heb er erg aan moeten wennen.

Of ik zelf een naam aan zou passen weet ik niet. Ligt denk ik aan de situatie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:52

Mijn haflinger niet. Maar mijn veulen wel. Haar stamboeknaam is LC Tecum Special Moon. Haar roepnaam bij de fokker was Marly en bij de vorige eigenaar Nouri. Mijn partner is Feyenoord fan, dus Nouri was een nogo :+
En daarbij een jongensnaam.
Dochter van vrienden van ons heet Marly, dus dat liever ook niet.
Dus toen heb ik er Noura van gemaakt. De vrouwelijke variant. De betekenis van deze naam past namelijk wel heel erg mooi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:52

Ons paard heette Hocus Pocus dachten we toen we hem kochten. Op paspoort bleek Hero te staan. Wij waren toen al gewend aan Hocus. Past ook beter bij hem :j . Bij de KNHS staat hij ook zo in het systeem.

De pony van onze dochter heet Branco. Dat vinden we geen leuke naam, maar ja hij heet al 21 jaar zo. Dus maar gelaten.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:54

Hutcherson schreef:
Zeker. Beide paarden een nieuwe naam gegeven.
Eerste paard heette 'Jan'.... :
En mn jonkie had een spaansachtige naam maar dat pas niet bij mij. Ik vond de naam niet bij hem passen. Dus die heb ik veranderd. Hij had toen pas 3 weken die naam op paspoort staan dus erg gehecht was ie er niet aan denk ik. Kon hem zelfs op zn paspoort wijzigen! Kon mijn eerste niet.

Er is niets mis met de naam Jan. :+ Lekker kort en krachtig.
Mijn paard heet Januari. Afgekort Jan.

Mijn andere paard heet April.

En beide zijn dat de namen in het paspoort. Dus niets aan gewijzigd.

Mijn eerste paard heette Sharonne. Afgekort Ronnie.

Als een paard echt een verschrikkelijke naam heeft, dan krijgt het misschien wel een andere naam. Maar dan alleen de roepnaam.
Wedstijden die ik niet. Dus daar heb ik geen problemen mee.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:55

Grappig, ik lees hier een aantal keren dat de meest geweldige namen veranderd worden in de meest vreselijke :o . Bewijst maar weer dat namen zeer persoonlijk zijn.

Ik verander niet, mijn huidige paard heeft een vreselijke naam (treasure, afgekort tresje :x ) maar tegen de tijd dat ik een leuke andere bedacht had was ik er al aan gewend en voelde veranderen verkeerd. Dus tresje it is. Ach vaak noem ik hem ook barbie (want meneer is nogal precies) of rooie, das al beter

ChristaMoor

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:02

Mijn eerste merrie heette op papier "Marjan" en werd Delilah genoemd. Na aankoop werd ze aan huis gebracht. Toen ze uit de trailer kwam gaf ons toen nog 5 jarig zoontje aan: "Daar is Moortje". Die naam hebben we er toen in gehouden.

Haar veulen heb ik de naam Gigant gegeven (moest met een G beginnen en hij was groot als veulen). Dit is in de loop van tijd veranderd in Git. Past veel beter. Ik denk dat ik hem ook een andere naam had gegeven als hij als paard bij ons was gekomen. Wat dat betreft snap ik ook wel dan een naam niet meer "past".

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:37

Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon nog lastig vond om een andere naam te verzinnen. Nouri en Marly konden bij ons echt niet. Googlen op Nouri leverde de betekenis 'mijn licht'. Noura is dus de vrouwelijke variant en gezien haar maanoog en mijn gebrek aan inspiratie werd het Noura :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:46

Ja en nee...
Mijn ruin zijn stamboeknaam was 'Flex Speckle Jr'. Dat was dus 'Lex' (maar zo werd hij wel al genoemd op de stal waar ik hem kocht, dus echt veranderen is het niet)

Mijn merrie heet formeel 'Adora van Slandshof'. Bij de fokker werd ze 'Dory' genoemd. Bij mij Doortje. Niet echt verandering van naam dus, maar wederom een afkorting van de stamboeknaam - alleen gebruik ik een andere dan de fokker gebruikte, dus in die zin wel anders. Het is ook gewoon echt een Doortje. Of 'tante Dora', soms ;)

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:49

Lara is Otje geworden.. wordt ook wel Snotje of Otto genoemd. :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:49

Het hangt af van de naam.

Mijn eerste pony heette Jip. En die naam kende ik al 18 jaar voor hij echt officieel van mij werd, die naam paste bij hem, die heb ik dus nooit overwogen om te veranderen.

Maar daar kocht ik een Anselmo bij. Dat bekte niet lekker, dus dat werd meteen Elmo. Dat paste beter bij elkaar en ook beter bij hem.

Ook op m'n startkaart heet hij Elmo, ik heb echt helemaal niks met zijn stamboeknaam en al helemaal niet met de stalnaam die er op 't paspoort nog achter staat van de fokker, Elmo past gewoon echt heel veel beter :j

Het ligt dus aan de naam, of ik die verander of niet.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 07-01-21 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:50

Mijn eerste paard heette Ursula. Dat vond ik zo negatief en lelijk dat ik haar een andere naam heb gegeven. Let wel, roepnaam want paspoort/papier aanpassen was nogal duur.

Mijn huidige paard heette Boris, dat vond ik een honden naam destijds _O-
Na aanschaf bleek dat hij het verkeerde paspoort had en dat zijn naam Wamberg B was. :r juiste paspoort nooit meer kunnen achterhalen dus bij hem staat nu in zijn duplicaat paspoort wel de gekozen naam

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:52

Mijn pony heet Royal Déjà Vu. Prachtige naam. Mocht ik ooit een wedstrijd met hem starten zal ik die ook zeker gebruiken.

Maar hier op stal staat ie gewoon bekend als Dibbes :)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:58

Ik was van plan Wave haar naam ook te veranderen. Tot we er achter kwamen dat ze echt reageerde op Wave en we haar de eerste dag bij ons in een plas water zagen spelen :Y)
Toen dachten we: dit hoort bij elkaar hahaha, dus nee.

Maar mocht de naam me echt niet aanspreken, zou ik het wel doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:03

Mijn vorige pony heette Mandy op haar paspoort maar was door de vorige eigenaar Daisy genoemd. Dit hebben we zo gehouden omdat ze er goed naar luisterde. We hadden haar verkocht aan mensen maar die verkochten haar door en ze belande in de handel. Nu heet ze weer Mandy.

Mijn huidige paardje heet officieel Bodine, we noemen haar nooit zo. Korten het af naar Bo

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:06

Ik heb een andere sportnaam en roepnaam voor mijn paard. De stamboeknaam is Giorno, maar dat klonk in mijn oren zo als een p.o.r.n.o. naam, dat ik (moest met een G beginnen) er Gameboy van heb gemaakt. Roepnaam lekker makkelijk Boy. En het is ook echt een Boy tje

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:10

Ik verander de naam niet als ik die leuk vind.Als ik hem niet leuk vind wel,of pas hem aan.Op het inentingenboekje\paspoort streep ik dan de oude naam door zodat die nog wel te lezen is,en schrijf eronder: vanaf (datum) .......(nieuwe naam).En vervolgens komt er een bordje met de nieuwe naam op de stal.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:14

Mijn eerste paard heette ook daadwerkelijk Hendrik in zijn paspoort :+ Maar het was ook een echte Hendrik, dus die heb ik aangehouden.

M'n witje heet officieel Whope van de Zandzee, hier direct omgedoopt tot Wup. "Witje" of "Sokkie" voor intimi :+

En de naam Rafiki hebben we zelf uitgekozen voor in het paspoort. Maar meestal noem ik hem "Fiki", "Sjaak" of "Harry" :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:18

anjali schreef:
Ik verander de naam niet als ik die leuk vind.Als ik hem niet leuk vind wel,of pas hem aan.Op het inentingenboekje\paspoort streep ik dan de oude naam door zodat die nog wel te lezen is,en schrijf eronder: vanaf (datum) .......(nieuwe naam).En vervolgens komt er een bordje met de nieuwe naam op de stal.

Hiermee maak je het paspoort ongeldig, daar mogen geen wijzigingen in worden aangebracht door niet paspoortuitgevende instanties.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:20

Niet altijd, het hangt af of ik de naam leuk vind en of die ook goed te hanteren valt!

* Daisy was een leuke naam prima,
*Arjo was vreselijk....dus die was snel veranderd, in Hoogheid het dier was snel beledigt :+
* yellow paste prima bij hem en bleef ook zo,
* H-Nokia....werd Smoky naar haar kleur!,
* Finn bleef ook zo leuke naam,
* Bubby werd Hurby omdat het er op lijkt en hij reageerde er ook op ( al 20 jaar).

Dus ja het hangt ook van bepaalde dingen af, maar als het past doe ik het niet perce.
Maar goed wij hebben geen statige adellijke sportpony's dus dan kan het ook gewoon een simpele naam zijn!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:35

Mijn pony heeft een vrij lange naam, dus we gebruiken een verkorting van zijn naam als roepnaam.

Westhof van de Wearstal heet in het dagelijks leven dus gewoon Wes :P Zo noemden zijn vorige eigenaren hem ook al.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:35

Ik had het eigenlijk wel willen doen, maar dacht destijds dat het raar was en heb hem nu al 1,5 jaar. Hij heet Hiciënte. Maar niemand weet hoe je het spelt of uitspreekt :') .

Ik noem hem nu vooral popje en m’n zusjes noemen hem Ventje haha

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:40

Eerste paard heette vanaf het begin al Khyra, altijd zo gelaten. Ook omdat ze eerst van mijn tante was en we niet beter wisten dan dat ze Khyra was.
Tweede paard heette officieel Beyonce Toltien.... No way dat ik dat aan de rand van de wei ging roepen.
De fokkers noemden haar al Tampa (haar vader is Eurocommance Tampa) en we hebben dat altijd aangehouden. Enkel op wedstrijd haar officiële naam opgegeven, tot groot gelach...

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:41

Ja ik mijn paard ook een andere naam gegeven. Ik vond de naam wat te lang en niet mooi.
Voor dat ik wist hoe het paard hete heb ik een lijstje gemaakt met leuke namen en wat bij hem past.
Ik had de naam Alano een tijdje in mijn hoofd rondspoken en vond het kort, krachtig en wel leuk klinken. Later kreeg ik de naam door hoe hij in het paspoort heet, namelijk Stylano. Het lijkt ook nog op elkaar