Ben gestopt met paarden verzekeren toen ik uitrekende dat in 8 jaar € 6.000,- aan premie betaald had, paard werd gewoon uit de verzekering gezet op z'n 13e mits de premie verhoogd zou worden en als je DA kosten hebt valt dat vaak net buiten de verzekering, of maar deels vergoed. Het is op lange termijn goedkoper als je de premie zelf in een potje opspaart. Jammer als je pech hebt en hoge kosten maakt, maar als je mazzel hebt bouw je er zelf een potje mee op. Mijn potje is gewoon mn spaarpot, probeer daar alles wat ik maandelijks overhoud in te storten.
En het valt mij op hoe snel er een DA erbij gehaald wordt. Veel kwaaltjes kun je zelf behandelen, verkoudheden en griepjes gaan vaak vanzelf over, mits het niet te lang duurt of ernstig is natuurlijk. In verleden heel veel gedokterd met paarden die niet meer beter werden, ben er totaal op leeggelopen, maar wel veel van geleerd. Als je je management van voer, training, verzorging en materialen op orde hebt houd je je paard het langst gezond, daar bespaar ik zeker niet op. Mocht een van mn paarden iets gaan mankeren dan laat ik dat goed onderzoeken op kliniek, ga niet eerst meer allerlei -peuten af, zodat er meteen de juiste diagnose gesteld kan worden. Vanuit daar kan je dan beslissen wat, maar dure behandelingen en operaties ga ik niet meer laten doen. Bij zulke ernstige dingen wordt het paard meestal sowieso niet meer 100% goed, zou eerder dan meteen met pensioen laten gaan als mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 05-01-21 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt