Dus ik zou dat niet helemaal uitsluiten hoor
kop op Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sintara schreef:Toen Mel van 6 weken absolute boxrust af kwam (en naar een kleine paddock mocht) werden alle benen dik en werd ze zo stijf als een plank door de spierpijn. En Mel had alleen maar een kapotte huid, bot gaat een stuk dieper..
Dus ik zou dat niet helemaal uitsluiten hoorkop op

Gebruik dat ding nu eigenlijk niet.
Hier had Nobli juist hele dunne, goede benen toen hij na dagen op stal staan de paddock op mocht. Na het longeren zag ik dat pas echt goed. EV spillebeentjes..
Dilan93 schreef:Sintara schreef:Toen Mel van 6 weken absolute boxrust af kwam (en naar een kleine paddock mocht) werden alle benen dik en werd ze zo stijf als een plank door de spierpijn. En Mel had alleen maar een kapotte huid, bot gaat een stuk dieper..
Dus ik zou dat niet helemaal uitsluiten hoorkop op
Ahw dat is wel een heftige reactie dan
Het is afwachten nu. Als ie weer nasr buiten zou mogen, denk ik wel dat ie eerst een paar keer wat kalmerends moet krijgen, anders gaat ie zeker uit zn plaat. Want zelf denkt ie dat ie gewoon gek kan doen...
Joep stond 1 week op een paddock en na drie dagen mocht hij eruit om te stappen en sprong boven mij uit.
. Ik heb alles zonder kalmeringsmiddelen gedaan.
ja en stuwing doordat ze 6 weken drukverband had gehad

wanneer krijg je bij zulke proeven de uitslag?
staat haar goed!
Fijn ook dat je lekker op buitenrit kan
Ik gebruik zelf Equilab voor de gangen, HealthMate (die bij mijn horloge hoort) voor de rijtijd en voor de nauwkeurige afstanden gebruik ik een Polar horloge. Ik merk dat mijn telefoon ook niet echt nauwkeurig is met de afstanden, daarom dus de Polar, die ik eigenlijk kocht voor het hartslag uitlezen.
maar ze heeft het op twee wel erg enthousiaste overgangen naar galop best goed gedaan. Het is ook niet niks om na zoveel tijd echt te moeten werken en dan ook nog met zoveel vrijheid omgaan. Een foto van haar spieren nu, zodat ik het later kan vergelijken als ze weer langer bezig is. Grijs van het huidvet en in de miezer regen /mist, maarja 30 graden en zon was niet leverbaar:

en knap met de dubbele lijnen! Wil ik ook nog altijd leren. Werkt zo super goed, maar het is best lastig

Ik heb haar 10 jaar al weer! Ik heb vroeger altijd op haar gereden maar ik ben nu te groot en te zwaar voor haar geworden. Nu staat ze voor de koets. Begin 2020 zijn we heel fanatiek begonnen met de koets maar na een aantal keer flinke koliek heeft ze eigenlijk vanaf juni stil gestaan. Af en toe longeren, kleine buitenritjes zonder zadel en wandelen maar meer heeft ze eigenlijk niet meer gedaan. Ik wil in 2021 weer lekker met haar buiten kleine ritjes maken met de koets! Helaas heeft Donja last van zomer-eczeem en dat wil ik ook graag onder controle houden dit jaar! Ze staat nu heel de dag op een open weiland dus het is de vraag of ze er veel last van gaat krijgen.
Ze is echt een super lieve baby. Eigenlijk kan ze alles al wat een jaarling hoort te kunnen. Ze geeft alle 4 haar voetjes, ze loopt braaf mee naar de wei en naar stal. Het vast staan op de poetsplaats vind ze spannend. Verder wandel ik af en toe met dr over de straat wat ze ook super goed doet! Met een ander paard erbij is ze super mak en stoer. Alleen is iets enger en schrikt ze hier en daar wat maar ik mag absoluut niet klagen. Verder staat ze lekker met Donja in de wei en binnenkort komt er een speelmaatje bij voor Pip. Verder kan ze al flemen en een klein beetje kusjes geven
Aan het einde van 2021 wil ik heel rustig aan beginnen met zadelmak maken. Ik wil er voor 31 dec 2021 1x op gezeten hebben. Als dat uit eindelijk niet lukt lukt het niet maar het is wel een streven. Dus tegen die tijd wil ik ook het longeren heel rustig op pakken en zadeltje, hoofdstelletje een keer in. Maar dat is allemaal voor het einde van het jaar! Het klinkt ook heel gek dat ik aan het einde van het jaar op Pip wil zitten
Dus misschien stel ik het ook wel uit

Ik mistte mijn binnenbak meer in de zomer dan in de winter. Het is vaak echt een pak koeler in de binnenbak. Althans in die waar ik reed haha.
Wat je zegt over afvloeien van spanning en grondwerk klopt soms, maar soms gaan ze juist helemaal aan. Mijn fjord vind het zo ontzettend leuk dat het echt een fire cracker is als ik die op de grond ga werken. (Bijvoorbeeld parelli of in liberty). Die kan ik onder het zadel makkelijker haar spanning laten verliezen. Zelf vind ik grondwerk echt super leuk om te doen en volg ik in stilte een opleiding (al is dat wel redelijk stil omdat Joep kreupel werd).
Op de heenweg stonden we al vijf minuten stil omdat hij een visser zag en hij heeft ook nog bijna alles in een dribbeldrafje gedaan. Soms is hij best vermoeiend.
Verder hebben we wel lekker gewandeld. Het was de eerste wandeling van 2021 en we waren al een week niet het erf af geweest door al het vuurwerk. Wellicht dat dat ook een trigger was haha. 
aldus Titane die een keer volledig uit zn plaat ging omdat iemand met een visnet op stok liep 
Isabel_k schreef:@Donja1996, leuke paarden en doelen! Bij mijn paard hielp Glucobalance heel goed tegen ZE. En ik was tester van een nieuw product van VitalStyle en dat zalfje was ook echt top! Ik las in je doelen dat je op je haf al wil gaan zitten. Vind je dat niet super jong? Ze is pas 2 jaar.
[