Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:01

Urbiezira schreef:
Ik kom me ook weer melden! :j leuk!

Laat deze week de foto’s van een paard opnieuw beoordelen, en ga als die goed zijn nog een tweede keer kijken met mijn instructrice. Wil eerst die foto’s herbeoordeeld hebben want paard heeft een chip, dus wil eerst weten hoe en wat voordat ik me nog verder hecht aan dit paard. :o

Als die foto’s dan goed genoeg zijn voor de sport, wat als het goed is zo moet zijn, dan ga ik nog een keer kijken en als hij dan niet ineens tegenvalt, keuren! Dus wellicht ben ik dan al heel erg snel in 2021 geslaagd! :D

En Nelske, ik zou gewoon even rondkijken en dan zien wat je gevoel zegt. Zo dacht ik dat het huis waar ik in woonde heel geweldig was, totdat ik naar andere huizen ging kijken. Woon nu heel fijn ergens anders, maar had ook gekund dat ik dacht dat andere huizen maar niks waren! Kijken kan nooit kwaad.

Ja precies, dat is ook wel mijn plan. Scheelt ook dat bijrijd paard niet te koop staat verder, dus kan rustig eens rond kijken en bedenken wat ik wil.

Spannend dus! Hopelijk is het allemaal gunstig voor je!

n0va

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:30

MimixDaina schreef:
Ik meld mij ook!

Ik ben opzoek naar eentje omdat het paard waar ik nu op rij niet helemaal geschikt is voor mij, ik rij pas 4 maanden(wel al hele leven in de paarden) maar dat paard is pas 5 n moet zelf ook nog ontzettend veel leren.

wat ik zoek:
-minimaal (grote)c
-niet te jong of pas onder het zadel
-mag al wat ouder
-fijne dressuur basis(b/l proefje kunnen lopen)
-geschikt voor beginnende ruiters(met al iets ervaring)
-fijn op buitenrit en op ander terrein
-lage prijsklasse

Heel eisenlijstje, beginners/kinder ponys zijn zeer gewild en ook best duur. fb, marktplaatst en e horses al helemaal afgezocht en overal al een zoekertje geplaatst.

Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde! Ik ben er helaas wel snel achtergekomen dat dat met mijn budget van 5000 niet/moeilijk gaat lukken :') de prijzen zijn zo gestegen vergeleken met voorgaande jaren

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:33

n0va schreef:
MimixDaina schreef:
Ik meld mij ook!

Ik ben opzoek naar eentje omdat het paard waar ik nu op rij niet helemaal geschikt is voor mij, ik rij pas 4 maanden(wel al hele leven in de paarden) maar dat paard is pas 5 n moet zelf ook nog ontzettend veel leren.

wat ik zoek:
-minimaal (grote)c
-niet te jong of pas onder het zadel
-mag al wat ouder
-fijne dressuur basis(b/l proefje kunnen lopen)
-geschikt voor beginnende ruiters(met al iets ervaring)
-fijn op buitenrit en op ander terrein
-lage prijsklasse

Heel eisenlijstje, beginners/kinder ponys zijn zeer gewild en ook best duur. fb, marktplaatst en e horses al helemaal afgezocht en overal al een zoekertje geplaatst.

Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde! Ik ben er helaas wel snel achtergekomen dat dat met mijn budget van 5000 niet/moeilijk gaat lukken :') de prijzen zijn zo gestegen vergeleken met voorgaande jaren

Ja ze zijn zo duur geworden, buiten het feit dat ze zeer gewild zijn. Nu is ons budget echt niet hoog(max 1500 ongeveer) en daar vind je dus echt niks voor(ja een bomproof shetje maar daar pas ik niet meer op haha). En nu zit er ook nog tijdsdruk achter, ik moet minimaal rond f6 kunnen rijden voor mijn opleiding, waar ik na de zomervakantie aan kan beginnen.

en de leuke binnen budget zijn te klein of te jong of net onder het zadel. ik heb nog niet ervaring genoeg om er een door te rijden helaas

n0va

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:42

MimixDaina schreef:
Ja ze zijn zo duur geworden, buiten het feit dat ze zeer gewild zijn. Nu is ons budget echt niet hoog(max 1500 ongeveer) en daar vind je dus echt niks voor(ja een bomproof shetje maar daar pas ik niet meer op haha). En nu zit er ook nog tijdsdruk achter, ik moet minimaal rond f6 kunnen rijden voor mijn opleiding, waar ik na de zomervakantie aan kan beginnen.

en de leuke binnen budget zijn te klein of te jong of net onder het zadel. ik heb nog niet ervaring genoeg om er een door te rijden helaas

Zo jammer -O-
Ik hoop dat je snel een geschikte vindt. Ik denk dat er in het voorjaar veel pony’s vrij komen, dus wellicht zit daar een leuke bij!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:48

Ik meld me ook. Ik weet nog niet zeker of we gaan kopen of toch nog leasen. Mijn dochter van 13 least nu 2 jaar een super leuke maar vooral enorm eigenwijze 7 jarige c- pony van een manege. Helaas groeit deze echter niet mee. Dit jaar zal ze dus waarschijnlijk over moeten naar wat groters. Afhankelijk van wat de eigenaar aanbiedt en wat wij verstandig vinden komt er of een andere lease pony ( of paard), of we kopen iets. Omdat mijn man en ik beide niet in de paarden zitten vinden we dat laatste best spannend. Gelukkig hebben we wel ervaren mensen om ons heen.

Levita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:20

Wat leuk dat er zoveel bokkers zich melden! Altijd goed om zo ervaringen uit te wisselen. :j

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:27

Ik meld me hier ook. Ik heb toch besloten mijn merrie te verkopen. En ben nu rustig aan opzoek naar een nieuw maatje!

Ik ben opzoek naar:
Ruin of merrie
5 tot 14 jaar
vanaf 1.54m (Liefst e pony, maar paarden zijn ook geen probleem)
Braaf met rijden, verkeersmak, trailermak.
En het liefst ook alleen naar buiten kan!
Geschikt is voor basis dressuur en basis springen (1m/1.10)
Geschikt voor een 'onzekere' ruiter
En sociaal is naar andere paarden.
Prijs tot 4.000 (Tot 4.500 inclusief toebehoren)

Ben al wel heel wat leuks tegen gekomen! Maar heb het idee dat de prijzen veel hoger liggen dan in Maart 2020!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:36

Ik lees weer mee wellicht wordt 2021 het jaar dat ik aan mezelf denk en niet mijn paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:22

Ik hoop eind 2020 een leuk paardje te kopen. In ieder geval een koudbloed, waarschijnlijk een fjord of tinker :)

Ik wil vooral graag lekker buiten kunnen rijden en wat dressuur. Misschien hier en daar een sprongetje

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:41

Eind 2020 .... nou je hebt nog 2 dagen succes :D

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:29

Ik ben niet opzoek naar een paard, heb zelf een heel leuk paard van 4 jaar.

Ivm zwangerschap zijn we toch aan het nadenken om hem misschien te verkopen, heeft een beperking aan het achterbeen.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die mee willen denken over een reële prijs?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:36

Ook ik meld mij graag hier.
Ik wil straks in het voorjaar opzoek naar een recreatief paard of e pony.
Ik heb geen ambities meer en zoek dus puur een paard voor ontspannen bosritten.

Ik heb eigenlijk weinig eisen als het maar een lief en vertrouwd dier is waar mijn dochter van 10 ook eens op kan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:17

tita schreef:

:') _O-

Welkom aan alle nieuwelingen :D Er zijn een hele hoop mensen op zoek naar brave recreatiepaarden, leuk leuk +:)+

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:46

Ook ik ga dit jaar op zoek.

Ik ben op zoek naar een leuke ruin van ongeveer 5 tot 10 jaar. Gemakkelijk te rijden, zou leuk zijn dat we ooit een leuk B-proefje zouden kunnen rijden, maar is niet belangrijk. Vooral plezier hebben. Ben zelf 1.78 lang. Dus vanaf grote e-pony. Normale prijsklasse. Heb geen haast gaat vooral om de klik. Heb nu zelf twee jaar een lease paard en een paar jaar manege ervaring. (mocht dit belangrijk zijn).

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:58

Hoi!

Mijn zoektocht gaat in 2021 verder! Vandaag een heel leuke haflinger bezichtigd! Wat een koppie zat er op 4,5 jaar, maar poepie braaf. Helaas vond ik m ondanks z’n schofthoogte (1.44m) wel kleiner ogen omdat ie zo smal was. Ik ben meer op zoek naar een echte dikke perzikbillen haf haha.
Maar wat een schatje was het...Toch kijk ik weer verder!

Bij deze ook mijn zoekertje:

Een maatje voor het leven. Haflinger, kruising haf of andere stevige cob-achtige D/E pony. Ik ben zelf 160m met normaal postuur (59kg).
Mag wat werk in zitten, levendig extravert karakter vind ik wel leuk. Maar wel dapper bij schrik (schrikken mag best, maar geen renner/paniek). Liefst geen tinker, en geen bonte.
Doel: samen plezier maken, basis dressuur leren, buitenritjes en vooral lange knuffel/poetssessies (eentje die hier ook lol in heeft is nog wel de grootste must)
Budget: +\- 4500
Als ik het zo lees wordt het nog een hele uitdaging haha! We zoeken allemaal een zelfde soort paard

Onder het mom van elkaar ook helpen: het hafje staat op een bekende tweedehands website en met een makkelijke zoekfunctie heb je m zo gevonden. Koppie is niet te missen ;) Was zo’n lief dier, die gun ik een 5-sterren huisje

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:04

karin1994 schreef:
Ik ben niet opzoek naar een paard, heb zelf een heel leuk paard van 4 jaar.

Ivm zwangerschap zijn we toch aan het nadenken om hem misschien te verkopen, heeft een beperking aan het achterbeen.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die mee willen denken over een reële prijs?

Wat kan het paardje? Schofthoogte? Karakter? Bemerking iets wat terugkerende kosten met zich meebrengt? En net zoals op de huizenmarkt: aantrekkelijkheid/uitstraling speelt ook wel een beetje mee in hoeveel mensen je paardje aanspreekt. Ook dat speelt mee in de prijs.
Moeilijke beslissing lijkt me! Succes en mocht je hem/haar gaan verkopen, genoeg animo te vinden hier dacht ik zo ;)

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:10

De zoektocht in 2020 tijdelijk gestopt en vanaf ongeveer het voorjaar wil ik weer opzoek. Hou wel met een schuin oog de markt in de gaten met het idee 'je weet het nooit'.

Heb 2 hele leuke paarden waar ik op kan rijden en goed les op krijg. Bijrijden is helaas maar tijdelijk maar te leuk om nu mee te stoppen. Mijn tijd voor weer een eigen paard daarom iets uitgesteld.

Budget zal tussen de 5 en de 7 in liggen. Geen eisen aan ras of afkomst. Max 10 jaar geen spectaculaire gangen vereist. Wil best op wedstrijd maar de puntjes gewoon halen door een nette proef en vooral lekker afwisselend bezig te zijn met lekker bos of strand of leuke clinic of grondwerk etc.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:16

Voor degene die niet echt een hoogbenig KWPN dressuur gefokt paard zoeken, maar meer op zoek zijn naar een allrounder is het misschien wel heel lucratief om ook eens over de grens te kijken. Veel jachtruiters en eventers kopen hun paarden bv in Ierland, waar je voor een veel normalere prijs (inclusief overtocht) een leuk allround sportpaard kunt kopen.

Nu met corona natuurlijk niet het moment, maar als alles straks in het voorjaar hopelijk weer wat normaler is kun je er een leuke vakantie aan vastplakken om te proefrijden.

Leed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:25

oji schreef:
Voor degene die niet echt een hoogbenig KWPN dressuur gefokt paard zoeken, maar meer op zoek zijn naar een allrounder is het misschien wel heel lucratief om ook eens over de grens te kijken. Veel jachtruiters en eventers kopen hun paarden bv in Ierland, waar je voor een veel normalere prijs (inclusief overtocht) een leuk allround sportpaard kunt kopen.

Nu met corona natuurlijk niet het moment, maar als alles straks in het voorjaar hopelijk weer wat normaler is kun je er een leuke vakantie aan vastplakken om te proefrijden.

Hoi,

Heb je hier zelf ervaring mee? Een irish draught is natuurlijk ook een mooie verschijning (oke, vind ik dan!)
Hoe gaat zoiets in zn werk? Hoe selecteer je de paarden, waar vind je deze, hoe zit het met de overtocht, verzekering? Ik heb hier 0,0% verstand van, maar misschien is het makkelijker dan het lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:58

tita schreef:

Oeps... 2021 natuurlijk :+

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:52

Ik ga denk ik in 2021 ook opzoek naar een nieuw vriendje. Helaas moest ik mijn 22 jarige haflinger plotseling in laten slapen... hoe wat en wanneer zie ik nog wel. Wat ik wel weet is als er een nieuw paardje komt is dat dit een 3-jarige haflinger wordt van minimaal 1,50m. Zadelmak en doorgereden zijn geen eisen. Verder een leuk koppie erop en met karakter. Met in de toekomst een paardje wat zowel dressuurmatig gereden kan worden en springen en crossen

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:11

Nee zelf geen ervaring mee maar sprak van de week van mensen die dat hadden gedaan en echt een stuk goedkoper uit waren. Maar de mensen die ik ken die dat gedaan hebben gingen voor Irish Sporthorse of Connemara ponies. Ken geen mensen met een Irish Draught.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:04

Wat een knapperd Karin1994! Mocht je hem tegen het einde van het jaar alsnog kwijt willen :=

Goede tip Oji! Uit Ierland overweeg ik ook nog. Hoor wel hele wisselende verhalen hierover

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:06

karin1994 schreef:
Marigo schreef:

Wat kan het paardje? Schofthoogte? Karakter? Bemerking iets wat terugkerende kosten met zich meebrengt? En net zoals op de huizenmarkt: aantrekkelijkheid/uitstraling speelt ook wel een beetje mee in hoeveel mensen je paardje aanspreekt. Ook dat speelt mee in de prijs.
Moeilijke beslissing lijkt me! Succes en mocht je hem/haar gaan verkopen, genoeg animo te vinden hier dacht ik zo ;)

Paard is 4 jaar, heeft met 3x starten 7 punten in de B, met altijd lovende commentaar.

Paard is rond de 1.70 dacht ik, met chique uitstraling, en super fijn en meewerkend karakter.

Paard met potentie, elke pas is raak, loopt altijd in takt.

Beperking is geen risico voor de sport, is 2x op de foto geweest en op de echo, is niet actief en ziet er netjes uit.

Is een Glock's flavio X ferro.

Ja, het wordt moeilijk als ik hem daadwerkelijk ga verkopen. Is echt een perfect paard, is nog echt wel afhankelijk van hoe mijn bevalling verloopt. Hij staat nu in training bij iemand en hoop hem echt daarna weer zelf op te pakken.

Mocht hij toch verkocht worden, heb ik al geïnteresseerden, dan wil ik al wel een reële prijs klaar hebben liggen.

[ [url=m/hDY8Bp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar wat is de beperking dan?

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:19

November108 schreef:
Maar wat is de beperking dan?

Lichte verkalking op aanhechting pees.

Goed voor de sport, maar niet voor de hengstenkeuring, fokker had geen plek meer, waardoor ik hem via via van haar heb kunnen kopen.

Danique_G schreef:
Wat een knapperd Karin1994! Mocht je hem tegen het einde van het jaar alsnog kwijt willen :=

Ja leuk istie he!! Maar ben bang dat ik over 5 jaar nog geen beslissing heb gemaakt :')