Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Je zegt dat je de pony al 2,5 jaar least. Ik weet niet wat het leasebedrag is, maar ik zou dat al zeker meenemen in mijn eigen budgettering. Als je al 2000-3000 euro in deze pony gestoken hebt, vind ik het best wel wat om er nog eens dat bedrag tegenaan te gooien. Een schenking of symbolisch bedrag zou ik dan realistischer vinden.
Gini schreef:Dat kan, en wordt in de paardenwereld hoogst normaal gevonden. Daar moet iedere knol nog grof goud opbrengen en is de vaakst gehoorde leugen 'een goed huisje is belangrijker dan de prijs'.
kwita schreef:Ik denk maar dat is mijn menig....
Waarom wilt ze er nu plots vanaf, heeft ze geld nodig of is er iets aan de hand?.
Ik zou kijken naar jou toekomst plannen ... wat is jouw doel kan hij dat bereiken, en kan hij dat over pakweg 5 jaar nog. En hoe sta jij er dan financieel voor?
Want je gaf aan dat hij snel ouder word in een paar maanden is dat lichamelijk, uiterlijk of beiden?
Hij is al 20 jaar dus best op leeftijd met 5 jaar is hij oud en pensioen waardig en kun je hem dat bieden?
want een ouder paard is duur en word onbruikbaar wat ga je met hem doen dan?
ben je nog in de groei en hoe zit je met je gewicht?
En wat waren die andere plannen van haar ouders daar hij dus gestald is, gaan ze verhuizen en dus het erf verkopen?
Eerlijk ik zou er €850,- voor geven en eerst laten keuren dan zit je al aan 1000 euro de max voor Hem!
LiselotZorro schreef:Bloemetje75 schreef:Ik betaalde 10jaar terug 1000€ voor een 19 jarige fjordenmerrie. En voor geen 10.000 is ze te koop. Ik word iedere dag blij als ik haar zie. Ook al kunnen we nu niet meer rijden (ze is 29 en draait weg als je met zadel aan komt), aan de hand wandelen en gewoon tutten is ook fijn!
Echt absurd veel geld. 10 jaar terug kocht je daar een jonge, beleerde fjord voor. Gingen er genoeg voor nog minder van de hand.
Prima dat jij het er voor betaald hebt, maar is verder niet echt relevant.
siepenteun schreef:kwita schreef:Ik denk maar dat is mijn menig....
Waarom wilt ze er nu plots vanaf, heeft ze geld nodig of is er iets aan de hand?.
Ik zou kijken naar jou toekomst plannen ... wat is jouw doel kan hij dat bereiken, en kan hij dat over pakweg 5 jaar nog. En hoe sta jij er dan financieel voor?
Want je gaf aan dat hij snel ouder word in een paar maanden is dat lichamelijk, uiterlijk of beiden?
Hij is al 20 jaar dus best op leeftijd met 5 jaar is hij oud en pensioen waardig en kun je hem dat bieden?
want een ouder paard is duur en word onbruikbaar wat ga je met hem doen dan?
ben je nog in de groei en hoe zit je met je gewicht?
En wat waren die andere plannen van haar ouders daar hij dus gestald is, gaan ze verhuizen en dus het erf verkopen?
Eerlijk ik zou er €850,- voor geven en eerst laten keuren dan zit je al aan 1000 euro de max voor Hem!
Nee, de reden dat hij in de verkoop gaat is bij mij bekend.
Ik weet wat ik hem kan bieden en dat hij tot zijn dood een goed huis krijgt bij mij. Voor die 2,5 jaar reed ik hem ook al iedere week 1x en ik weet wat er de afgelopen 5 jaar allemaal met hem is geweest. Ik kan ook net zo goed een ander paard kopen, maar het is idd stukje emotionele waarde. Ik ben al 22, groei niet meer en vrij ielig gebouwd. Ik weet ook dat ik hem niet ontgroei en niet ze zwaar ga worden.
Ik laat weten hoe het af gaat lopen. Bedankt voor de massale adviezen! ik heb nu een goed gevoel qua prijs.
SusanH schreef:Dat keuren zou ik dan niet perse doen bij een 20 jarige, zeker als je hem al zo lang kent.
Gillbo schreef:Wat een onzin. Ooit een paardje willen kopen, 13 jaar, super braaf echt perfect. Echter bij de buigproef stok kreupel. Eigenaren waren er kapot van. Hebben hem direct uit de verkoop gehaald, bleek forse artrose te hebben maar had dit nooit getoond. Dier hebben ze gelijk laten behandelen en is met pensioen gegaan. Heeft dus niks met vertrouwen te maken, ik zou het juist goed vinden.
Een 20 jarige in de verkoop doen omdat die niet meer in je plaatje past daar vind ik meer wat over te zeggen
anjali schreef:SusanH schreef:Dat keuren zou ik dan niet perse doen bij een 20 jarige, zeker als je hem al zo lang kent.
Van een paard die je al 2,5 jaar rijdt weet je toch hoe zijn gezondheidstoestand is.Als dit een normaal te berijden niet-kreupel paard is ,is hij echt nog wel wat waard.Maar goed,dit is tussen ts en de eigenaren.Bij aankoop van een paard wat je helemaal niet kent is de situatie geheel anders.En velen die nu commentaar hebben baseren hun mening op een dergelijke situatie denk ik.Als ik een bijrijder zou hebben die mijn paard na 2,5 jaar gebruik zo weinig zou vertrouwen dat hij\zij een aankoopkeuring zou willen laten doen,dan zou ik toch twijfelen aan de liefde en kennis van deze persoon.Tenzij misschien een absurd bedrag gevraagd zou worden.Het beste hier geopperde idee is dus waarschijnlijk om eerst eens te vragen wat ze voor het diertje willen hebben...en dan verder zien!
Gillbo schreef:Wat een onzin. Ooit een paardje willen kopen, 13 jaar, super braaf echt perfect. Echter bij de buigproef stok kreupel. Eigenaren waren er kapot van. Hebben hem direct uit de verkoop gehaald, bleek forse artrose te hebben maar had dit nooit getoond. Dier hebben ze gelijk laten behandelen en is met pensioen gegaan. Heeft dus niks met vertrouwen te maken, ik zou het juist goed vinden.
Een 20 jarige in de verkoop doen omdat die niet meer in je plaatje past daar vind ik meer wat over te zeggen
anjali schreef:Gillbo schreef:Wat een onzin. Ooit een paardje willen kopen, 13 jaar, super braaf echt perfect. Echter bij de buigproef stok kreupel. Eigenaren waren er kapot van. Hebben hem direct uit de verkoop gehaald, bleek forse artrose te hebben maar had dit nooit getoond. Dier hebben ze gelijk laten behandelen en is met pensioen gegaan. Heeft dus niks met vertrouwen te maken, ik zou het juist goed vinden.
Maar ik neem aan dat dit paard voorheen onbekend was aan jou. Iets anders dan het geval van ts die al 2,5 jaar met het dier rijdt. Wel ben ik het eens met degene hier die het heeft over cushing. Als ze dat eenmaal hebben dan vermindert dat de financiele waarde aanzienlijk.