Megabod op pony strik erom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:55

Nessie schreef:
Ik heb intercontinentaal interesse (met aanbiedingen ook gehad) voor mijn hengst waar menig persoon niet over na zou hoeven denken, ik hoef er ook niet over na te denken.. Hij staat niet te koop :D Ik weet zeker dat ik mijn once in a lifetime paard heb :j Ook zijn maatje (minipaard) kon ik na een viral video naar o.a. de USA verkopen, maar dat is het maatje van mijn hengst. Kreeg ik ook mooie prijzen op geboden, maar die gaat zeker niet weg.

Het ligt echt aan je doelen en de band met je paard.

En dit voegt waarde toe aan dit topic omdat?
Hun hebben dit dier voor de verkoop he. Ik denk niet dat het helemaal nuttig is als je een paard hebt die niet voor de verkoop is hiermee te vergelijken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:56

Hier zijn pony's vertrokken die niet te koop stonden omdat de juiste persoon zich melde.
Niet voor mega bedragen, maar gewoon voor net geld.
Ik heb de luxe dat alles thuis staat, 1 meer of minder maakt niet uit en ik kan daarom kieskeurig zijn in waar ze heen gaan omdat (te koop of niet) ze niet weg moeten.

Dochter bijna 18, is het doel om straks bij de paarden door te gaan? Waar ligt de ambitie? Kan je met deze pony gewoon lekker door rijden bij de paarden als je wil? Dan lekker houden.
Als de pony toch binnenkort te koop zou komen om de overstap naar de paarden, dan verkopen en nu al opzoek gaan naar een fijn paard.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:57

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:58

Ik zeg: strik er om heen en laten afleveren

Klinkt hard, maar zo'n aanbieding krijg je wellicht niet nog een keer. Als hij zoveel geld over heeft voor een pony, dan krijgt de pony het waarschijnlijk ook erg goed in onderhoud en staluitrusting. Over de kinderen zal ik mij geen zorgen maken - er is met les een hoop bij te spijkeren en te leren.

Wie weet dat jouw dochter over een half jaar een vriendje heeft en de pony niet meer ziet staan. Krijg je er dan nog steeds hetzelfde bedrag voor? Je geeft aan dat de pony er staat met het oog op verkoop in de toekomst. Hoe moeilijk het ook is, ik zou het wel weten.

secricible

Re: Megabod op pony strik erom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:03

Voor mij zou gelden dat voor het juiste bedrag en de juiste plek die pony weg zou mogen. Geld zit in deze wel goed, plek zou ik over twijfelen. Dat zou ik goed zeker willen hebben en dan zou ik pony hiervoor wel verkopen ja.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:04

Mijn paard heb ik eerder dit jaar verkocht aan een huis waar ik denk dat ze heel gelukkig is. De kopers zijn ook heel erg blij met haar ze geven elkaar vertrouwen en plezier.
Dat is toch het allerbelangrijkste. Aan de hoogste bieder verkopen terwijl je twijfels hebt of dat wel het juiste is voor de pony? Ik zou daar erg veel moeite mee hebben.

Máár als de pony door jou gekocht is om ooit weer te verkopen tja dan sta je er ( denk ik) wat zakelijker in en dan is dat weer anders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:05

Als je het als alleenstaand bedrag bekijkt is het veel, maar als je de normale realistisch prijs van de pony eraf trekt, is het dan nog steeds zo‘n groot bedrag?
Vervolgens koop je een nieuwe en wat blijft er dan nog over?
Als sowieso de bedoeling was dat hij binnen 1-2 jaar wegging dan lijkt het me niet zo moeilijk, maar als je dochter van plan was om nog heel wat jaartjes ermee verder te gaan dan zou ik het mooi afwinken. Zie maar weer eens een eerlijk en gezond dier te vinden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:06

Cioccolato schreef:
Nessie schreef:
Ik heb intercontinentaal interesse (met aanbiedingen ook gehad) voor mijn hengst waar menig persoon niet over na zou hoeven denken, ik hoef er ook niet over na te denken.. Hij staat niet te koop :D Ik weet zeker dat ik mijn once in a lifetime paard heb :j Ook zijn maatje (minipaard) kon ik na een viral video naar o.a. de USA verkopen, maar dat is het maatje van mijn hengst. Kreeg ik ook mooie prijzen op geboden, maar die gaat zeker niet weg.

En dit voegt waarde toe aan dit topic omdat?
Hun hebben dit dier voor de verkoop he. Ik denk niet dat het helemaal nuttig is als je een paard hebt die niet voor de verkoop is hiermee te vergelijken.

Dochterlief (nog) niet, dan zou ik als ouder die pony niet zomaar verkopen ook al hebben Zij de pony voor ooit in de verkoop.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:10

CairnTerrier schreef:
Ik zeg: strik er om heen en laten afleveren

Klinkt hard, maar zo'n aanbieding krijg je wellicht niet nog een keer. Als hij zoveel geld over heeft voor een pony, dan krijgt de pony het waarschijnlijk ook erg goed in onderhoud en staluitrusting. Over de kinderen zal ik mij geen zorgen maken - er is met les een hoop bij te spijkeren en te leren.

Wie weet dat jouw dochter over een half jaar een vriendje heeft en de pony niet meer ziet staan. Krijg je er dan nog steeds hetzelfde bedrag voor? Je geeft aan dat de pony er staat met het oog op verkoop in de toekomst. Hoe moeilijk het ook is, ik zou het wel weten.

Dit is natuurlijk echt kul, evenveel paarden die het ellendig hebben bij rijke mensen als bij mensen met minder geld. Dat er geld te besteden valt betekent niet dat het ook wordt besteed, zeker niet als dier de schuld krijgt van ellende bij niet passende combinatie. Waarmee ik niet zeg dat je niet het geluk kan hebben dat er wel voldoende zelfreflectie en middelen worden ingezet.

Kiezen voor het dikke geld moeten mensen zelf weten, maar hang er dan niet aan vast dat je het voor het paard hebt gedaan. Want dat is in dit verhaal niet aan de orde.

Ik ben dan zo'n pipo die liever iets minder vangt, maar met een goed gevoel pony kan afleveren (nouja eerder eentje die niets verkoopt als het geen noodzaak is). En als je het wel voor het geld doet is het ook prima. Maar lieg jezelf dan niet voor wbt motieven.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:11

Popstra schreef:
Je had toch al nee gezegd?

Vind maar weer eens een goede, gezonde betrouwbare sportpony waar je dochter mee kan lezen en schrijven...

Dit dus! Plezier met een pony is onbetaalbaar.

Mijn pony van 19 jaar gaat voor 15k nog niet weg..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:13

Nessie schreef:
Dochterlief (nog) niet, dan zou ik als ouder die pony niet zomaar verkopen ook al hebben Zij de pony voor ooit in de verkoop.

Ja dan koop je dus niet voor de verkoop.

Of liggen moeder en kind niet op 1 lijn.
Niet handig.

Als je voor verkoop koopt, moet kind ook leren om op goede moment te verkopen.
Mits goed huisje etc he natuurlijk. Want kopen voor verkoop doe je links of rechtsom toch voor geld. En oke. Een goed huisje. Maar dat is bij alle verkopen een nummer 1 eis, ga ik vanuit.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:24

Lastig, ik heb altijd gezegd voor een goed bod gaat alles weg.
Maar toen ik daadwerkelijk een paard ging verkopen heb ik wel de voorwaarde gesteld dat hij bij een goed huisje terecht moest komen. Dat vond ik belangrijker dan snelle handel.

Dus tja, als je er echt geen goed gevoel bij hebt zou ik het niet doen. Fijne pony's gaan goed en snel weg, tegen die tijd komt er vast wel een koper die voldoende geld bied en een goed huis.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:25

Als de pony in de toekomst sowieso verkocht wordt? Dan zou er ik er zelf een strik om hangen en ze veel plezier toewensen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:28

Maar, is er twijfel omdat jullie de pony (nog) niet willen verkopen of over de geschiktheid van deze pony voor de koper?

Dat je dochter 'm niet kwijt wil, dat is logisch toch?
Ze zal 'm over een jaar nog steeds niet kwijt willen. En over 5 jaar wellicht nog steeds niet.

De vraag is denk ik meer wat jij wilt.
Als je de pony in principe toch voor verkoop gekocht hebt en je daar nog steeds achter staat, dan zou ik verkopen.

Maar, ik zou als verkoper wel een goed gevoel willen hebben over de koper.
Kunnen de toekomstige ruitertjes überhaupt rijden?

Zoniet, dan zou ik voorstellen om ze per direct op rijles gaan en over een half jaar verder te praten over de pony.

Zoja, dan kijken of het klikt.
Wellicht kan een part of the deal zijn dat je dochter de pony en ruitertjes een tijdje blijft begeleiden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:28

Ik heb het ooit 1 keer gehad, merrie met mooie bloedlijnen, mooi dier om te zien, trut eerste klas kon het zijn, voor weinig gekocht, beleerd onder het zadel, kreeg toen ook een enorm mooi bod, heb het niet gedaan, ze is bij mij oud geworden, nooit spijt van gehad. Ook niet op de momenten dat ik haar achter het behang kon plakken. Diegene wilde er mee fokken, de mooie oude lijn in stand houden, vond ik op zich heel mooi, zeker als je nu kijkt dat die oude lijnen er bijna niet meer zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:30

Het lijkt wel wat op wat een familielid meemaakte: had zelf gratis een jong paard dat te lastig was in de sport, voor niets gekregen, als ze hem maar niet binnen een jaar doorverkocht, maar er zelf mee aan de slag ging.
Staat er ineens iemand voor haar neus bij dat paard 15 k contant op de rug van dat dier uit te tellen...
Koop ging mooi niet door.
Principes zijn ook wat waard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:32

Eatshay schreef:
Het gaat er ook niet om om een gedragverandering bij de potentiële koper te verkrijgen.
Het gaat er om dat iemand met 'duidelijk geld teveel' haar pony voor een niet-passend ruitertje wil kopen.

Mijn reactie was gericht op degene boven mij die het de TO kwalijk neemt dat ze de koper als 'arrogante patser' neerzet. Imo benoemt TO slechts het gedrag van deze meneer (en dat doet ter zake in dit verhaal en bij haar argument om 'nee' te zeggen)

Ja, ik vind dat we ons ook een mening kunnen vormen zonder hier even lekker over het karakter van de koper te gaan oordelen. Ik zeg trouwens 'we', dus daarmee doel ik niet alleen op TS.
Pony en koper zijn geen match, dat kan, dat mag, geen probleem, dan zeg je vriendelijk 'nee, dank je' en ga je door. Waarom zou je de koper daarna allerlei slechte eigenschappen toeschrijven? Dat het een arrogante patser zou zijn waarbij zelfs gespeculeerd wordt dat het dier verpest zal worden en dat zulke patsertjes maar eens een 'nee' moeten leren accepteren vind ik niet netjes. Wat voor meerwaarde heeft dat?

Koper vraagt vriendelijk of het dier te koop is, als je het op dat moment een arrogante patser vindt, dan zeg je 'nee, is niet te koop'. TS noemde echter een bedrag, een hoog bedrag. Koper is rijk en zei 'ja, is goed'. Daar schrok TS van, nooit gedacht dat die zou toehappen. Daar zit hem de crux. Als je met dieren bezig bent, speel je geen spelletjes, maar ben je duidelijk. En ineens is de koper een arrogante patser. Vind ik niet zo netjes. Ach ja, kijk, mijn mening, gewoon.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:36

Praat ik over jaren geleden. Na een rondje M op het CSI boden ze een mega bedrag voor mijn merrie. Niet gedaan en twee weken later breekt ze haar been op de weide......had ik haar maar verkocht.
Had haar wel verzekerd, maar toch :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:36

Wat is de afspraak met je dochter? Wanneer zou het moment er normaal zijn om deze pony te verkopen?
Ik zou het gesprek serieus met haar aangaan hierover en dan kijken of je er samen uit komt. Als verkopen sowieso de afspraak was dan zou je haar duidelijk kunnen maken dat dit financieel gezien dan wel heel aantrekkelijk is.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:41

Ben ik nu de enige die het schokkend vind hoeveel mensen een pony zouden verkopen die ongeschikt is voor wat de nieuwe eigenaren er mee willen, enkel en alleen omdat de koper flink geld wil neertellen??

Ts geeft duidelijk aan dat het gaat om een sportpony die te veel mans is om als leerpony te dienen.

Een besluit om te verkopen kan ik begrijpen, maar doe je dat dan aan een ongeschikt persoon, alleen voor de centen? Dat gaat mij echt boven de pet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:43

Nessie schreef:

Maar als het niet je maatje zou zijn, maar een die toch bedoeld is voor de verkoop, maar op dit moment gewoon leuk genoeg om niet perse direct te moeten/hoeven/willen verkopen (als in: leuk projectje om nog even te rijden, maar binnen hier en 6-12 maand gaat die wss toch wel weg)? Zou dat dan de zaak anders maken?

dioni schreef:
Ben ik nu de enige die het schokkend vind hoeveel mensen een pony zouden verkopen die ongeschikt is voor wat de nieuwe eigenaren er mee willen, enkel en alleen omdat de koper flink geld wil neertellen??

Ts geeft duidelijk aan dat het gaat om een sportpony die te veel mans is om als leerpony te dienen.

Een besluit om te verkopen kan ik begrijpen, maar doe je dat dan aan een ongeschikt persoon, alleen voor de centen? Dat gaat mij echt boven de pet.

Wie zegt dat ze ongeschikt zijn? Ts dénkt dat pony teveel pit heeft voor beginnend ruitertje, maar kan ook dat ruitertje een hoge dosis lef en talent heeft, 4 keer per week les kan nemen,en binnen drie maand er beter mee rondstuurt dan ts haar dochter bijvoorbeeld...
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 09-11-20 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:44

Ik ben blij te lezen dat je nee hebt gezegd. Iemand die niet op zoek is naar een paard, maar het dan ineens wel wil omdat ze denken dat alles te koop is. Zo komt zoiets over op mij...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:49

dioni schreef:

Ze heeft duidelijk aangegeven hoe zij erover denkt. Koper weet dus dat de pony geen 'hobbelpony' is.

Of hij dan besluit de pony te kopen, is zijn verantwoordelijkheid. En wie weet krijgen zijn kids privelessen, zodat ze prima leren omgaan met de pony.

Zou wel op papier zetten onder welke beschrijving van karakter de pony verkocht wordt, om problemen te voorkomen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:52

Nope. Tenzij ze aantonen echt kundig zijn of goede intenties hebben.

Meegeven aan mensen die maar wat doen of denken te weten... gaat mijn geweten bij knagen.

Nee.. no-go

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:03

Je zou de potentiele koper altijd kunnen uitnodigen voor een gesprek en een proefritje. Desnoods ga je ook nog even bij hun langs om te kijken hoe het dier straks gehuisvest word.

15K is een hoop geld.