CairnTerrier schreef:Ik zeg: strik er om heen en laten afleveren
Klinkt hard, maar zo'n aanbieding krijg je wellicht niet nog een keer. Als hij zoveel geld over heeft voor een pony, dan krijgt de pony het waarschijnlijk ook erg goed in onderhoud en staluitrusting. Over de kinderen zal ik mij geen zorgen maken - er is met les een hoop bij te spijkeren en te leren.
Wie weet dat jouw dochter over een half jaar een vriendje heeft en de pony niet meer ziet staan. Krijg je er dan nog steeds hetzelfde bedrag voor? Je geeft aan dat de pony er staat met het oog op verkoop in de toekomst. Hoe moeilijk het ook is, ik zou het wel weten.
Dit is natuurlijk echt kul, evenveel paarden die het ellendig hebben bij rijke mensen als bij mensen met minder geld. Dat er geld te besteden valt betekent niet dat het ook wordt besteed, zeker niet als dier de schuld krijgt van ellende bij niet passende combinatie. Waarmee ik niet zeg dat je niet het geluk kan hebben dat er wel voldoende zelfreflectie en middelen worden ingezet.
Kiezen voor het dikke geld moeten mensen zelf weten, maar hang er dan niet aan vast dat je het voor het paard hebt gedaan. Want dat is in dit verhaal niet aan de orde.
Ik ben dan zo'n pipo die liever iets minder vangt, maar met een goed gevoel pony kan afleveren (nouja eerder eentje die niets verkoopt als het geen noodzaak is). En als je het wel voor het geld doet is het ook prima. Maar lieg jezelf dan niet voor wbt motieven.