Mag ik dit vervelend vinden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:45

Ik wil mijn complimenten aan TS geven juist over hoe netjes de OP is opgesteld. _/-\o_ Puur de OP en haar andere berichten geven geen informatie weg over wie het gaat.
De TS kan er ook niks aan doen dat er bokkers zijn die door nieuwsgierigheid gaan graven. Of dat de persoon in kwestie reageert.

Puur gebaseerd op wat je in dit topic aangeeft, vind ik je gevoel helemaal terecht. :j Maar, het is net zo terecht als het gemis die de bijrijdster voelt.

Ik kan me voorstellen als je bijrijdpaard verkocht wordt en je nu de middelen hebt om hem eventueel te kopen, dat je het even navraagt. In de trend van, "goh, mocht je hem ooit willen verkopen dan zou ik graag op de hoogte gesteld willen worden". Niet meer niet minder.
Tegelijkertijd heb je net zo goed recht om te zeggen dat hij niet te koop is. Maar tuurlijk, mocht het ooit toch zo zijn, dan laat je het wel weten.

Wat betreft het posten op haar eigen social media, ik kan me voorstellen dat het door de geschiedenis wat vervelend is. Maar zolang ze jou niet zwart maakt en het puur heeft over haar eigen herinneringen dan kan je het misschien proberen als een compliment te zien?
Voor de rest moet je het links laten liggen denk ik en gewoon genieten van je paardje. :(:)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:50

Cayenne schreef:
Kimmie25501 schreef:
Bedenk ook even dat ik toentertijd 15 jaar oud was en bedenk nu nog eens wat je zegt

Bedenk je dan ook dat de vroegere bijrijdster ook pas 17 is?

Ts
Bedenk je dat iedere nieuwe dag een nieuwe kans is om opnieuw te beginnen.

Een vriendelijk en duidelijk bericht?
Kennelijk houd ook zij nog van het paard.Kan ze hem op fb of insta niet mee volgen?

Andersom plaats ik ook wel eens foto's van een dier wat ik niet bezit (maar wat van de manege was of een van mijn. Verzorg pony's) maar een dier waar je van houd verdwijnd niet zomaar uit je gedachten.

The_Cat

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:53

Beetje zonde dat er inderdaad bij gereageerd wordt, lokt alleen maar iets meer uit. Ik begrijp dat iemand spijt kan hebben van de verkoop en zolang je niet zwart gemaakt wordt. Maar ik kan begrijpen dat het niet fijn is

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:55

Kijkende in haar facebook zie ik een leuke bonte voorbij komen, maar niet jou paard.
Wel in 2018, daar lijkt ze een levensloop te maken.

Ik noemen mijn oude paard ook nog wel eens op fb.
Hij blijft een deel van mijn leven en gaat nooit uit mijn hart. Ook al heb ik ooit besloten hem te verkopen en leeft hij nu niet meer.
Ik plaats dan per ongeluk ook nog wel eens een foto van zijn weidegenootjes die niet eens van mij waren, maar bij hem in de wei stonden en ze aan het stoeien waren. Leuke herrineringen waar ik fijn aan terug denk.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:27

Ik vind 1 keer per jaar ook helemaal niet veel? Het ligt ook aan de manier waarop het gevraagd wordt, maar 'hoi ik heb dit paard verzorgd, zou je hem eventueel verkopen' vind ik geen gekke vraag... Nee heb je, ja kun je krijgen...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:34

Divers schreef:
Ik vind 1 keer per jaar ook helemaal niet veel? Het ligt ook aan de manier waarop het gevraagd wordt, maar 'hoi ik heb dit paard verzorgd, zou je hem eventueel verkopen' vind ik geen gekke vraag... Nee heb je, ja kun je krijgen...

Dat ligt natuurlijk ook wel aan de situaties als ik sowieso niet van plan zou zijn om het paard bij eventuele verkoop aan die persoon te verkopen zou ik ook niet waarderen om die vraag "maar" 1x per jaar te krijgen. Ik weet niets van de hele voor geschiedenis af maar blijkbaar heeft er wat gespeeld en snap ik wel dat TS vooruit wil en niet steeds aan die tijd terug wil denken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 16:41

Bedankt!

Ze had al gevraagd wat jaren terug of ik als ik hem ga verkopen aan haar wil verkopen. Daar had ik toen in toegestemd. Wel zei ik erbij dat hij altijd van mij zal blijven. Ze wist dit dus al. Nog een keer vragen is dus redelijk apart.

Ondertussen kan ze hem daar niet meer volgen, maar op bokt wel. Dat komt dus wel goed.

Ondertussen weet ik dat foto’s plaatsen niet erg is. Dat kan ik nu ook wel accepteren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:44

Heb flink op mn handen moeten zitten en ben al een poosje boktloos.

Maar even opheldering: ik werd inderdaad getipt over deze situatie en heb mijn zusje ingelicht over dit topic.

Ik vind het dan niet netjes dat er op deze manier met vingertjes word gewezen. Mijn zusje geeft duidelijk aan dat ze zeer zeker niet stalkt maar betreffend paard heeft een speciaal plekje in haar hart. (Ik heb verder totaal geen zicht op hoe of wat verder, maar t is geen stalk gedrag maar getipt.)

*terug onder steen*

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:55

Hoewel de initiële vraag algemeen genoeg was, wordt er inmiddels de kwestie die tussen twee personen besproken hoort te worden hier openbaar ‘uitgevochten’.

Dat is niet de bedoeling en daarom plaats ik hier een slotje met het advies dit onderling nog eens rustig uit te spreken en niet achter elkaars rug om een gelijk proberen te halen.