Social Media tegen de paardensport:ben jij nog open op Bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Social Media tegen de paardensport:ben jij nog open op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:36

Mja, wat ik jammer vind van social media is dat de discussie zo extreem geworden is, alles zo vreselijk uit de context getrokken wordt en eigenlijk niemand meer weet waar die het over heeft. Ik probeer zo genuanceerd mogelijk te blijven in verschillende zaken. Ik heb voorkeur voor ijzerloos en 24/7 buiten (of met schuilstal dan toch) maar bitloos is niet mijn ding, net als dekenloos, want ik wil graag blijven sporten met mijn paard. Het is allemaal zo extreem.

Het is met de paardensport maar net hoe je rijdt, en ik leer nieuwe dingen, die vind ik ook best heel interessant en doe daar wat mee, maar heb ook onderzoeken gelezen waarvan ik denk: wij van wc-eend. Maar mensen worden er wel keihard op afgerekend.

Anderzijds merk ik dat veel mensen die ik ken, die discussie gerust nog aangaan in real life, maar niet meer op social media. Dat heeft nut, en je kunt veel van elkaar leren, als je ervoor open staat dat je het best eens mis zou kunnen hebben.

Ik mis de HAW topics en rijden in de picture topics. Ja, de discussie kan pittig zijn, maar ik kan me niet herinneren dat het ooit anders was, en dat is een goed ding. Iedereen kan leren, altijd. En je kunt idd soms best eens kijken naar de communicatie op zich, maar ook daar..... je kan best leren om kritiek op een goede manier te geven.

Iemand zei iets over cancel culture, dat is iets wat ik persoonlijk vreselijk vind. Iedereen zegt stomme dingen, dingen die je nu nooit meer zou zeggen, en ik vind het echt belachelijk om mensen af te rekenen op iets wat ze 10 jaar geleden vonden....... bizar ook. Geef mensen een kans.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 03:26

Ik was nog vrij naief eigenlijk.

Zo wist ik niet dat mensen op Bokt echt onthouden wie wat ergens zegt, helemaal bjhouden waar je reageert, hoe etc. Als je iets zegt doen ze echt hun best om al je berichten na te lezen etc.

In principe heb ik niks te verbergen. Alles wat ik zeg sta ik achter en de rest is voor mezelf. Maar dat mensen zich zo vervelen om anderen te inspecteren vond ik wel griezelig. Gewoon alleen het idee dat mensen daar de tijd voor nemen.

Dat heeft me wel aan het denken gezet.

Op fb plaats ik bijv wel foto's, maar zal verder weinig delen. Ik heb een paar keer iets persoonlijks gedeeld en daar schaam ik me echt niet voor.

Als ik zie hoe mensen hun hele klaagzang op fb zetten bijv, schrik ik ook. Dat gaat anderen allemaal niks aan. Maar als het mensen helpt om hun ei kwijt te kunnen, doen ze maar.

Op fb volg ik ook mensen die paarden welzijn aan de kaak stellen en dat is alleen maar goed. Waar de discussies mis gaan, is dat Jan en Alleman met een grote mond kan reageren om te reageren. Ze hebben vaak weinig kennis en kunde, maar kletsen met de kudde mee of hun trainer naar de mond. Omdat het vrij anoniem blijft gaat de discussie dan vaak over de scheef.

Ik zeg niet dat jonge mensen niks weten, maar ga me er verder ook niks van aantrekken.

Zo wist ik eerder ook niet dat hele discussies per pb dan verder gaan. Ik lees het dan gewoon niet en weet nu wat de foeilijst is. Ga daar echt geen energie in steken. Mensen denken ook echt dat ze alles kunnen zeggen. Daar kan je in meegaan, maar dan verlaag je je.

Het is wel erg als ze iets uit je verleden vinden wat je liever niet meer wil delen. In het begin van bokt, zal iedereen weleens wat gezegd hebben, wat je nu nooit meer zou doen. Juist omdat we nu beter weten wat het effect van internet en social media is. En je bent ouder en wijzer meestal.

Qua foto's ben ik altijd wel voorzichtig geweest. Laatst maakte ik foto's van mn man in het zwembad en later van mn zoon. Ze dachten dat ik die voor de grap zou posten en wilde dat echt niet. Geen haar op mn hoofd die er dan ook maar aan denkt.

Zo deel ik ook weinig over politiek of racisme en reageer daar vrijwel niet op. Het is echt paardjes, hondjes en varkens. Of het weer.........
Ik deelde wel altijd veel foto's vam mn gehandicapte broer, maar ook echt voor de lol. Hij kon niet facebooken en hij kreeg erg veel likes, dus zei ik steeds; 4 mensen hebben op vind ik leuk gedrukt, daarna, 10 mensen, en dan 20 etc. Dan had hij zoveel lol. En ik krijg nu veel mooie herinneringen. Maar day is wel het enige dat ik echt deel dat prive is.

Zou ook niet snel inchecken bij mn huis, een foto van de voorkant of de straat plaatsen etc. Mensen zijn te nieuwsgierig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 03:30

Superpony, onthoud jij niet wie wat zegt? Opmerkelijke dingen onthoud ik, mensen die mij positief of juist negatief opvallen onthoud ik ook.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:30

Ruitje, ik ben het met je eens. Er valt zo veel te leren van alle disiplines. Maar ook van elkaar. In de 15 jaar dat ik nu op Bokt zit, heel veel waardevolle informatie vergaard.
Jammer is dat de mening van een kleine groep, zoveel uit verband kan trekken. Paarden(sport) is niet zwart-wit. Er zit een heel groot grijs gebied tussen. Ieder doet het op zijn of haar manier en de gemiddelde (althans hoop ik) bokker heeft het beste voor met zijn/haar paard. Helaas kan dan zo'n kleine groep mensen zo'n invloed hebben en dit dan zo hard roepen en uitvergroten, dat de waardevolle topics steeds zeldzamer worden. Jammer!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:01

MarcoBorsato schreef:
Superpony, onthoud jij niet wie wat zegt? Opmerkelijke dingen onthoud ik, mensen die mij positief of juist negatief opvallen onthoud ik ook.

Nope.

Ik herken enkele mensen omdat ik die vaker terug zie komen bijv, maar verder maak ik daar echt geen studie van. Ik klik vrijwel nooit iemands profiel aan en wist eerder niet eens dat je door iemands berichten en opmerkingen kon spitten. Dus ook niet gedaan.

En ik stuur ook geen pb's buiten een topic. Heel soms krijg je er enetje. Als dat in aanvallende taal is, zonder leestekens etc, reageer ik niet.

Is het echt inhoudelijk dan reageer ik een paar keer over en weer.

Maar verder kijk ik naar de reactie zelf en niet wie wat zegt. Het is ook vrij anoniem allemaal, dus voor dat ik iets echt persoonlijk ga nemen, ben ik wel echt wat verder.

Overigens zijn er wel een paar mensen die ik wel echt ken, dus dan weet je wel wie erachter zit, maar hou ze niet in de gaten.

Op fb is dat wel anders. Ik zoek daar ook niet helemaal mensen uit, maar probeer wel bij mensen die ik ken om te reageren en niet ronduit alleen op vind ik leuk te drukken.
En als ik iets niet leuk vindt, druk ik er ook niet op. Stel iemand plaatst een filmpje dat ze hebben gestart en het ziet er niet paard vriendelijk uit. Kan d ehele wereld diegene een veer in dr kont steken, maar ik sla gewoon over.

Gevolg is dat mensen zeggen; je vond het niks he?!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:08

Ik herken juist heel vaak mensen, op de één of andere manier slaat mijn hoofd dat op. Soms in negatieve zin, andere keer juist positief. De ene herken ik aan de naam en manier van schrijven, de ander aan de avatar. (dat is vrij verwarrend als die verandert haha). Ik maak er ook echt geen studie van, maar het gaat vanzelf.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:15

Maar stel dat je een oordeel hebt over iemand vanwege 1 reactie of een discussie. Terwijl je iemand helemaal niet echt kent en iemand over een ander onderwerp ergens anders weer heel sympathiek is.

Ik vind dat mensen echt te snel oordelen. En het is internet en anoniem, dus mensen durven ook veel sneller wat te zeggen.

Ik ben echt weleens aangevallen door mensen en lach daar eigenlijk maar om. Ik heb in het dagelijks leven ook weleens een grote mond en ben veel te eerlijk. Heb wel geleerd om mn mond te houden of tot 10 te tellen, maar vaak komt er nog wel wat uit.

Maar ik kom echt heel weinig mensen tegen die in het echt ook zo brutaal zijn of dat allemaal durven te zeggen. En als dat al zo zijn, krijgen ze een reactie en loop ik er van weg. Ga daar geen energie in stoppen.

Je moet vooral niet vergeten dat mensen zich ook vervelen als ze overal maar reageren en de hele dag ook kunnen reageren. Ik zit nu te eten en reageer en ben dan weer uren bezig. Maar mensen die uit verveleing op internet echt leven en daar al hun info en ervaring vandaan halen, vind ik ook niet de moeite.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:19

Ik heb eigenlijk wel schijt. :Y) Ik ben zelf mijn grootste criticaster, dus ik heb eigenlijk alleen last van mezelf. Mijn mams maakte vroegah regelmatig foto's en filmpjes van de paarden en dat is tegenwoordig niet meer zo, dus ik heb minder beeldmateriaal om te delen. Te weinig voor een interessant topic. Anders zou ik wellicht alles (Bokt + social media) nog net zo volspammen. Daarnaast ben ik niet anoniem en deel ik vooral de narigheid op Bokt, dus je kunt bij mij precies lezen wanneer er wat aan de hand was. Ik vind het ideaal, want weet ik iets niet meer precies, dan vind ik het terug in mijn eigen berichten. Soort van logboekje...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:49

Wat mij opvalt, is dat het ook niet zozeer altijd de mening zelf is die extreem is, maar ook de interpretatie van de mening. Alles is zo zwart-wit, je bent voor of je bent tegen en dat vind ik wel heel moeilijk.
Het is bv. niet omdat je de paardensport door een kritische bril bekijkt en bepaalde aspecten veroordeelt, dat je meteen 'tegen de paardensport' bent. Het liefst zie ik ook heel de wereld bitloos rijden, wilt dat zeggen dat ik radicaal tegen het bit ben en de voordelen ervan niet zie, nee, natuurlijk niet. Maar de nuance lijkt wel weg, zowel bij zender als ontvanger van de boodschap. En dat maakt het soms heel moeilijk om te discussiëren omdat men je een radicalere mening in de mond legt dan dat je initieel eigenlijk bedoelde.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:20

Ik onthou zelden namen, maar een paar die ik wel heb onthouden en sorry die zijn niet positief onthouden :o
Veder reageer ik het onderwerp en het bericht van een persoon, dus ik kan het best met die persoon in 1 topic totaal eens zijn en in een ander helemaal niet en zelf echt niet in de gaten hebben dat het om diezelfde persoon gaat.
Is ook niet belangrijk vind ik.

Daar ben ik het wel mee eens Gini er is geen grijs meer.
Als je je paarden geen 24/7 buiten hebt staan ze blijkbaar de hele dag op stal?
Of als je met bit rijd luistert je paard zonder bit niet, of zoiets?
Of als je wedstrijd rijd is dat met trekken en slaan?
Kom er is zoveel tussen in.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:15

Gini: dat is ook wel social media natuurlijk. Alles wordt zo in het extreme getrokken. Mijn go to line is meestal: Dat heb ik niet gezegd, en ik ga me daarvoor dus ook niet verdedigen :)

Tweelingmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:30

Citaat:
(...)
(En heb bv Faecesbook behoorlijk afgeschermd, en veel collega's er nog af gekikt ook)
(...).

Schrijf je expres Faecesbook, dat vind ik echt heel grappig.... poepboek hahahah

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:32

Tweelingmama schreef:
Citaat:
(...)
(En heb bv Faecesbook behoorlijk afgeschermd, en veel collega's er nog af gekikt ook)
(...).

Schrijf je expres Faecesbook, dat vind ik echt heel grappig.... poepboek hahahah

Dat was geen foutje nee...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:33

Hm, ik heb het filmpje uit de OP gekeken, en een beetje op dat kanaal gebrowsed..
In het filmpje van de OP zag ik echt wel dingen waarvan ik dacht "eh.. pardon?".. (met een aantal van de zaken ben ik bekend, dus misschien dat ik daarom extra dacht 'kom mensen, we zitten niet niet meer in de middeleeuwen.. highports.. hobbles..bloedlijnen.. eh nee"..

Ik vind het lastig.. aan de ene kant kunnen dingen uit zn verband getrokken worden.. aan de andere kant zijn sommige dingen imo best wel duidelijk een no-go..
Als ik op social media een post zie met een fimpje waarop een drie jarige een grote show wint, zal ik daar niet op reageren.. Ik vind het niks, maar ga daar geen discussie over aan.. Op bokt heb ik dat wel gedaan, en zal ik dat waarschijnlijk nog doen. Ook bij het gebruik van sommige optomingen.. Omdat ik denk dat ik daar wat over kan zeggen.. Dat hoeft niet te betekenen dat iemand er ook wat mee doet, maar toch..
Dan kan het zo zijn dat mensen dat dus niet meer plaatsen, maar misschien kan het zo zijn dat iemand gaat denken "hm, ja, misschien kan het anders".. En misschien denkt de plaatser dat zelf niet, maar gaan anderen nadenken voordat ze iets gaan gebruiken / aangepraat krijgen..

Dus ik denk dat het met het plaatsen van materiaal er om gaat wat het is en hoe het eventueel uitgelegd wordt (hoewel ik wel vind dat sommige dingen niet uit te leggen zijn :+ )

Daarnaast is het soms gewoon makkelijker om een foto of video te plaatsen van iets wat wel goed gaat. Als je iets plaats wat niet goed gaat, denk ik dat je erbij moet kunnen vertellen waarom het niet goed gaat en wat je eraan doet om dat beter te maken en waar je heen wilt. Dat laatste kan soms een lang verhaal worden en ligt het dus aan het achterliggende idee waarmee je het plaatst. Of je wilt gewoon wat leuks laten zien (en plaatst dus iets wat makkelijk kijkt) , of je wilt iets moeilijkers laten zien en geeft daarbij achtergrond info.. (bijv in de vele uitlegtopics over de drafsport bijvoorbeeld :) )

Ik plaats zelf amper paardendingen, omdat ik niks interesssants te melden heb. Mocht ik wel iets willen plaatsen op social media, dan kijk ik zeker hoe dat eruit ziet.. niet omdat ik denk dat ik wat te verbergen heb, maar gewoon om gedoe te voorkomen. (en omdat je steeds meer leert over de krochten van internet en hoe lang het allemaal terug te vinden is, en de opkomende cancel-culture).. Daarnaast ben ik, net als een aantal anderen lees ik, mijn eigen ergste criticaster en komt bijna geen enkele foto of video van mezelf door die commissie :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 16:58

Dat van zelf kritisch zijn herken ik ook wel hoor, dus dat scheelt ook. En inderdaad, ook het commentaar op dingen is soms goed. Ik denk nu bijv . Echt anders over mijn sport dan 10 jaar geleden. Dus het er over sparren en discussies aangaan, dat vind ik heerlijk.

Maar ook ik onthoud gebruikers, dus een beeld blijft zeker hangen. Weet ook niet of dat erg is? Of het beeld klopt is dan vraag 2 he... Je bekijkt al die posts dan door een bepaalde bril natuurlijk.

Ik kan mij heel erg vinden in de post van Gini: dat het grijze verdwijnt.

Maar wat kunnen we dan zelf doen om dat te behouden? Is dat dan toch dingen blijven posten, is het het benoemen dat het niet zwart wit is? Ik weet het niet zo goed :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:01

Ik weet het zelf ook niet zo goed. Ik probeer me er altijd wel bewust van te zijn, zowel wanneer ikzelf reageer, als wanneer ik het bericht van een ander probeer te interpreteren. En dan hoop ik dat ik het 9 van de 10 keer wel goed doe, maar dat lukt uiteraard niet altijd.
Zeker in paardenwelzijnsdiscussies is dat heel moeilijk, dat trekt zich altijd naar de extremen. "Alsof 24/7 in een modderwei zo goed is." "Een paard heeft liever een goede ruiter met bit dan een slechte ruiter zonder bit." Dat zijn zo van die uitspraken waar ik even tot 10 moet tellen voordat ik reageer. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 00:23

Cer, nou dat!

Als ik iets zie wat ik niks vind, reageer ik niet op fb.

Maar mensen zijn echt hele makke schapen. Er zijn gewoon mensen die zelf niet ontwikkelen, alles aannemen voor zoete koek en ruiters en trainers op ene voetstuk zetten. Ik zag een walgelijk filmpje voorbij komen en al die dames; oeh en ahh. 1 iemand reageert negatief en daar viel gelijk iedereen over heen.
En dan niet inhoudelijk, maar boom knuffelaar, geiten wollen sokken figuur etc. Als de 1 zoiets zegt, roept een ander ook weer zoiets. Gewoon elkaar volgen, beetje stoer mee kletsen etc. Je kan er echt geen redelijke discussie mee aan gaan.

Gini; ook herkenbaar. Ik ben wel voor 24/7 buiten, maar niet zoals mensen denken. Ik baal alleen vaak van de vooroordelen en de honderden smoesjes.
Ook weer zoals hierboven; mensen horen een ander wat zeggen, volgen braaf en roepen ook maar wat.

Het verbaasd me ook hoeveel tijd mensen hebben om op internet door te brengen. Ik vind dat ik al teveel rondhang op internet, maar als ik een keer een discussie volg en de regelmaat van reageren zie, ben ik echt stom verbaasd. En ik heb gewoon wat schermen naast elkaar open, omdat ik ook andere dingen aan het regelen ben.

Het zal deels ook wel een nieuwe tijd zijn waar heel veel mensen nog aan moeten wennen. En we zullen het internet en social media gebeuren meer moeten oppakken bij de opvoeding.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:26

Afbeelding

Ik vind dit altijd wel een mooie om in m'n achterhoofd te houden, met een kanttekening over true. Want wat voor de een waarheid is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Ieder heeft zijn eigen waarheid en juist door dat te respecteren en open te blijven staan voor een ander kun je van elkaars zienswijze leren.

Mits alles respectvol en genuanceerd gebeurd, dat laatste lijkt er inderdaad niet zo veel te zijn. Terwijl nuances en grijsgebieden zo belangrijk zijn. Ik denk dat mensen niet alleen geleerd moet worden om met social media om te gaan. Maar ook met hoe discussieer ik op een respectvolle manier, heb ik alles eerst van alle kanten bekeken voordat ik een mening/ oordeel vorm? en waarom is het voor mij zo belangrijk om een mening oordeel te vormen?

Want vaak doen mensen dat juist om zaken in hokjes te plaatsen om het voor zichzelf overzichtelijk te houden. Terwijl veel juist niet in hokjes past...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:38

Maar.. ben ik nu zo blond of snap ik het niet helemaal :+
Stel dat je iemand iets ziet posten op Bokt (even andere social media buiten beschouwing latende) .. waarbij er een lus om de liezen van een paard geknoopt wordt, waar iemand vanaf een afstand dan aan kan trekken.. (want iets met bokken..)
Gaan 'we' dan alle grijze gebieden bekijken ..?

Ik durf van mezelf best te zeggen dat als ik iets zie op bokt waarvan ik denk 'wat een waanzin' dat ik dan niet ga denken 'goh misschien kan ik daar wat van leren'.. :+
Soms is er gewoon geen grijs imo..

Dus ik denk op het moment dat je nadenkt over wat je plaatst, dat je dan al best wel weet wat wel en niet wenselijk is, dus dat je dan zeker een 'foutje bedankt' momentje kan hebben :) en dan kan je gewoon een blooper ding plaatsen of iets uit een leertraject etc..

maar op het moment dat je zonder blikken of blozen iets plaatst wat echt niet oke is, dan begrijp je niet wat je aan het doen bent.. denk ik..
Iemand die nadenkt over wat er op internet verschijnt kan twee dingen aan het doen zijn: - of gewoon dingen verbergen en alleen leuke dingen laten zien
- of oprecht gewoon bezig zijn met verbeteren (en ik denk/hoop dat de meesten het tweede doen :j ) Dus ik denk dat de mensen die niet nadenken over wat ze plaatsen (zie de openingspost) en iets laten zien wat echt niet oke is, lichtelijk van het padje zijn, of zo overtuigd van hun eigen gelijk dat enige discussie en of gesprek toch niet gaat helpen..

Dus het kanaal uit de OP buiten beschouwing latende, dan kom je misschien in dat grijze gebied.. ?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:53

Het moeilijke is natuurlijk wel wanneer is het geen grijs.
Sommige dingen zullen vast wel door iedereen gevonden worden.
Maar zo vond ik de rollkurr niet grijs. Ik vond het in elke vorm niet kunnen. En dan heb ik het niet over een paard dat zelf achter de LL kruipt. Toch deed half paardenvolk er aan mee en inderdaad zei je er wat van lag iedereen over je heen.

Zelfde als 24/7 op stal alleen met rijden er uit. Voor mij is dat waanzin, volgens andere is het prima. Dan ben ik ook niet persé voor 24/7 buiten, iets er tussen is voor mij grijs.
Maar als je dat opstallen de hele dag prima vind, dan zie je dat niet.

Dus het is erg moeilijk om te zeggen wat is grijs en wat absoluut niet, dat is toch per persoon verschillend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:58

Ik post eigenlijk niet meer of minder dan vroeger. :) Vooral op bokt vind ik juist dat het veel minder extreem geworden is kwa reacties. 15 jaar geleden ging men veelal veel verder in "reltopics". := Waar ik niet mee wil zeggen dat dat beter was maar dus nee, IMO is het niet erger geworden. :)

Check ik mijn beeldmateriaal? Ja in die zin dat ik probeer momenten te selecteren die ook te beoordelen zijn. Als de knol op één voorbeen in galop staat dan is dat gewoon niet zo'n mooi foto moment. :+ Maar om nu te zeggen dat ik echt criteria heb waarop ik selecteer? Is het mondje wat open dan wordt die gewoon geplaatst. Ik heb twee paarden die fijn o het bit knabbelen en soms gaan die tanden dan van mekaar ja. De neusriem is ook los genoeg dat dat kan. :+

De laatste jaren heb ik eigenlijk altijd een vrij positieve ervaring gehad in mijn topics. Kritiek werd fijn gebracht en kon aangenaam over gediscussieerd worden. :) Heb ook regelmatig na zo'n discussie kleine dingen aangepast omdat ze gewoon een punt hadden. You live, you learn toch? :) Het lukt natuurlijk niet altijd binnen de maand om het helemaal om gegooid te krijgen maar he, degene die daar geen begrip voor heeft, daar kan ik me eigenlijk niet zo heel druk om maken. :) En er zijn ook berichten geweest waarop ik gewoon eerlijk gezegd heb dat ik niet akkoord was. Onderbouwd wáárom ik dat niet was en klaar was het. :)

Wellicht heb ik gewoon heel vaak geluk gehad. :j

Wat betreft die vlogger... Ik mijd vloggers wel eigenlijk. Ik vind het een ras apart en deze bevestigd dat ook weer... :o Ik heb ook niet zo heel lang kunnen kijken omdat ik me dood erger aan haar manier van doen en praten. Ongeveer tot de "lay down" die jaren geleden al besproken werd op bokt overigens. Vloggers lijken vaak echt een soort "typetje" te spelen. :) Zodra ik dat gevoel krijg is het interessante er van af voor mij. :) Als ik typetjes wil zien kijk ik wel een film. Die zijn er ook daadwerkelijk goed in. :=

Ik denk dat het ook een stukje is; kunnen accepteren dat mensen het niet met je eens zullen zijn. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:08

Ayasha schreef:
Ik post eigenlijk niet meer of minder dan vroeger. :) Vooral op bokt vind ik juist dat het veel minder extreem geworden is kwa reacties. 15 jaar geleden ging men veelal veel verder in "reltopics". := Waar ik niet mee wil zeggen dat dat beter was maar dus nee, IMO is het niet erger geworden. :)

Of is er gewoon minder beeldmateriaal waar discussie over te voeren is? :)

Citaat:
Wellicht heb ik gewoon heel vaak geluk gehad. :j

Of je hebt nog nooit een video geplaatst waarin je een paard kluistert of neerlegd ;)

Citaat:
Wat betreft die vlogger... Ik mijd vloggers wel eigenlijk. Ik vind het een ras apart en deze bevestigd dat ook weer... :o Ik heb ook niet zo heel lang kunnen kijken omdat ik me dood erger aan haar manier van doen en praten.

Ergens mee eens, maar toch, als niemand ergens wat van zegt, dan gebeurt er nooit iets...
Ligt het dan aan de vlogger die je irritant vind, of het onderwerp? Het kan idd liggen aan hoe het gebracht wordt natuurlijk, wat dat betreft is een beetje vlogger net MSM.. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:13

Eh nee, ik heb ook nog nooit een paard gekluisterd neer gelegd dus die video is niet te maken. _O-

Ik heb minder beeldmateriaal maar wel beter van kwaliteit dus in theorie zou er wel meer te zien moeten zijn. _O- Ik plaats in vrijwel al mijn topics vaak ook filmpjes en foto's dus momenten selecteren heeft dan sowieso geen zin. :=

In dit geval vind ik de vlogger irritant, De manier van praten, de stem, de gespeelde uitdrukkingen... Het is slechts een gevoel maar ze lijkt zichzelf heel wat te vinden en dan haak ik sowieso al vaak af. :) Ik heb nog nooit iemand ontmoet die vol van zichzelf was en in staat was om open te staan voor andermans meningen. :o Dat kan natuurlijk ook een tekortkoming van mij zijn maar goed. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:17

Citaat:
Wellicht heb ik gewoon heel vaak geluk gehad

Het is denk ik ook wel hoe je zelf met commentaar om gaat.
Jij geeft nu zelf al aan, soms hadden ze een punt en heb daar zelfs iets mee gedaan.
Zoiets straal je ook uit in wat je schrijft natuurlijk.

Ik zie ook wel eens topics waar iemand echt op een super nette manier een verbeterpunt word aangegeven, maar de ts direct in de verdediging schiet.
Dan is het al snel de ene over de andere die commentaar geeft en meestal per bericht minder netjes.

Ik heb nu ook een meisje in gedachte, die vind ik zo tof om gaan met het commentaar wat ze krijgt en je merkt gewoon dat ze daar echt wat mee wil doen.
Natuurlijk lukt dat niet in 1 keer, toch zie ik daar weer zelden rot opmerkingen richting haar, puur omdat ze er zo open in staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:39

Soms zie ik ook wel een verloop van een topic dat ik wel denk "Als ik TS was gaf ik het op want er is geen goed doen aan." en dan tem ik eerlijk gezegd ook wel op het topic. :) Vaak liggen daar dan denk ik wel wat persoonlijke vetes aan de basis die op die manier afgereageerd worden. Maar inderdaad, heel vaak ligt het ook aan de TS zelf...

Als je zelf rustig onderbouwd dan gaat het in de meeste gevallen gewoon goed. En dat zie je ook in dit filmpje, de grootste trigger is niet perse wát ze doet maar wel het feit dat ze niks aan neemt en ze constant in de verdediging schiet met "ik ben een professional". :)