Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mocht je van gedachten veranderen.neile schreef:Nu, een volwassen, min of meer getalenteerde PRE met fijne bewegingen en een goeie conformatie, zelfs ongereden... Onder de 5000 euro? Dat denk ik niet dat gaat gebeuren. Je vindt er wel onder die prijs, maar vaak met mankementen (problemen met papieren, slechte conformatie,...). En dat zou ik gewoon niet aanraden.

. Ik heb veel springpaarden het super zien doen in de dressuurring en ik vind ze fijn te rijden, ze zijn vaak net iets koeler in het hoofd en een tikje minder dramatisch. Dat zou voor het buitenrijden ook een voordeel kunnen zijn.
.
Was bij een boer met een vriendin (enige 2 paarden). Direct aan het bos en doorrijroutes naar de Holterberg, als je de weg overstak was je bij de binnenmanege waar je de sleutel van kon krijgen als je lid was van de rijvereniging en altijd kon rijden. Mis het daar nog steeds
Het is ook hoe je er zelf mee omgaat en vooral, hoe ze opgeleid zijn. Ken een aantal subtop dressuurpaarden waar de eigenaar/ruiter gewoon vrolijk mee het bos in gaat, die een keer gaan knallen op een galopbaan, weekendje naar zee etc. Net doordat ze die afwisseling krijgen en kennen zijn ze ook veel meer relax in de ring en houden ze de focus beter hij het werk dan spoken op alle kabouters in de bloempotjes en het juryhokje.
) en ook veel working equitation en buitenritten. Paard vind alles even leuk. Ibbel schreef:de dressuurruiters die zich aan een ritje wagen zijn op 1 hand te tellen. Áls ik ze al tegenkom dan is het óf met de slof erom geknupt, of ze zitten bovenin een boom bij iedere tegenligger of inhaler
Is zoiets misschien optie? Soms scheelt dat ook iets in de prijs.
. Ik heb sinds mijn advertentie in april alweer twee bijrijdpaarden gehad die allebei binnen een maand verkocht werden 
Zoiets zoek ik inderdaad ook!
. Ik hou over het algemeen van de wat rankere, sensibele paarden. En een beetje aan de maat (ja ik weet dat een PRE en een Fries niet aan de maat zijn, haha)