Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joman schreef:Hahaha jij brengt iedere keer weer een lach op m’n gezicht. Wat sneu dat jij in ieder topic jezelf komt melden met als enige opmerkingen commentaar op mijn manier van reageren. Druk op je foei-knop. Dat heb ik je al vaker gezegd. Of reageer nu eens ergens echt inhoudelijk.
Het topic met titel ‘aanstootgevend’ is jou echt op het lijf geschreven met je achtervolgingswaanzin.
cobiie schreef:Volgens mij staat op luchtzuigen iets van 5 of 6 dagen waarbinnen ze het moeten doen om ervoor terug te kunnen naar een particulier.
Het is iets wat heel snel kan ontstaan door stress/ slecht eigen management.
Daarnaast blijft een fei pony die luchtzuigt gewoon waarde behouden, snap niet dat je zegt dat die nu niets meer waard zou zijn.
Ik zou het gedrag van de pony voor verkoop gewoon vermelden zoals je het zelf gemeld zou willen zien. Dan kan je een ieder netjes recht in hun ogen aankijken.
_Penotti schreef:geen luchtzuiger op stal willen is raar.
Het is al lang bewezen dat andere paarden het niet overnemen.
CharleyT schreef:Joman schreef:Hahaha jij brengt iedere keer weer een lach op m’n gezicht. Wat sneu dat jij in ieder topic jezelf komt melden met als enige opmerkingen commentaar op mijn manier van reageren. Druk op je foei-knop. Dat heb ik je al vaker gezegd. Of reageer nu eens ergens echt inhoudelijk.
Het topic met titel ‘aanstootgevend’ is jou echt op het lijf geschreven met je achtervolgingswaanzin.
Fijn dat ik een lach op je gezicht breng, een dag niet gelachen een dag niet geleefd toch?
_Penotti schreef:Lukasje schreef:@ Penotti: ik kan me niet voorstellen dat dat op jou bedoeld is! Ik ken je van meerdere topics en je bent steeds uiterst respectvol.
Dit vind ik heel lief van je dat je dit zegt![]()
![]()
Ik weet namelijk dat ik dingen soms niet handig uitdruk en zeker op bepaalde punten wel een recht door zee mening heb. Maar inderdaad nooit de intentie te kwetsen.
Daarom ook mijn vraag erover, want dan zou ik het anders kunnen formuleren
MairiMacBran schreef:Hij is heel dominant naar zijn maatje, een shet. Bijvoeren op de wei kan alleen als ik ze apart zet want hij jaagt hem de hele wei door, hoeveel voerplekken ik ook maak. Bij onze nieuwe pony waagt hij dat niet overigens. Voernijd op stal.
Dierenarts is een drama. De tandarts is laatst geweest en is 45 minuten bezig geweest om hem te verdoven. Dat lukte uiteindelijk alleen met pasta. Tandarts is ook dierenarts en staat heel goed bekend, ze was ook ontzettend geduldig en had een assistent meegenomen omdat ik van te voren al gemeld had dat hij lastig kon doen. Volgens haar was het geen kwestie van angst.
Rijtechnisch is hij over het algemeen braaf, maar kan van het een op het andere moment enorm “schrikken” en dan een sprint trekken, hij ziet regelmatig kabouters en daar krijg je hem dan nauwelijks langs. Op vreemd terrein kijkt hij echter nergens van op en hij is zo verkeersmak als maar kan. Vanwege zijn maat kunnen er echter niet al te grote ruiters op, dus zit je ook weer met gebrek aan ervaring meestal.
MairiMacBran schreef:[quote="Elisa2"
Het siert je dat je eerlijk wilt zijn.![]()
Ik vind de gebruiksaanwijzing ook wel meevallen, zou het omschrijven als tov andere pony's kan het een dominante pony zijn. Ohz braaf maar heeft een ervaren ruitertje nodig. Kan soms wat moeilijker zijn bij de DA/ tandarts.
Al is dat laatste maar de vraag of je dat moet vermelden, de meeste paarden zijn niet dol op dierenartsen of tandartsen. De een doet wat lastiger dan de ander, no big deal.
Het lijkt me logisch dat ik eerlijk wil zijn, daar is iedereen bij gebaat. Onze nieuwe pony blijkt lucht te zuigen en toen we dat meldden aan de verkopers kregen we nul op rekest. Ik wil achteraf geen boze mensen of dat er ongelukken gebeuren omdat ik zaken verzwegen heb.
Hij is trouwens wel weer ontzettend braaf bij dierenarts en tandarts en het shetje helemaal. Ik ken verder ook geen paarden die zo tekeer gaan bij de dierenarts dus ik was in de veronderstelling dat dit iets heel extreems was. De dierenarts/tandarts vond hem ook vrij extreem. Niet onbehandelbaar, maar wel een volhardend type en voortaan voor behandeling maar direct dormosedan.