Snoppie schreef:Mk1978 schreef:Tja... of het nou nodig was om het 10x te doen... maar moet eerlijk zeggen dat als mijn paard mij omver of opzij duwt, hij ook een duw of tik kan verwachten. Niet op het hoofd, maar ik zou toch echt wel een flinke tik op de schouders ofzo durven geven. Het laatste wat ik wil is omver gelopen worden door 500 kilo. Dus ik snap je smid ergens wel. Gaat om een stukje veiligheid.
Vraag is eerder: waarom staat ze niet stil? Heeft ze sowieso moeite met stil staan? Brengt de smid spanning over? Heeft ze slechte ervaringen met de smid? Ik zou daar een oplossing voor zoeken en niet naar de hoefsmid wijzen
Ze heeft slechte ervaringen met de hoefsmid en is over het algemeen heel gevoelig, vertrouwt eigenlijk alleen mij en wij hebben daardoor dus ook een wederzijds respect voor elkaar.
Dringend eens aan gaan werken dan, het is niet de bedoeling dat je paard enkel jou vertrouwt. Doe je paard een plezier en werk hier aan, een paard moet bij eender wie in de hand kunnen zijn.