Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:42

Ik vind dat je prima op de pony past, ziet er heel okay uit. Ik denk dat het meer is dat hij niet zo'n lange hals heeft waardoor je dat gevoel krijgt. Jullie zijn een leuk stel. Ik zou zelf dolblij zijn met zo'n leuk en braaf dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:59

beatje schreef:
Het financiele haal je er toch echt zelf bij hoor.Ik heb jou post niet geschreven.
Maar eigenlijk heb ik het idee dat je nu een excuus loopt te zoeken om hem weg te doen en dat de antwoorden van de bokkers je wat tegen vallen
Als je hem weg wilt doen ,moet je dat gewoon doen, er zijn meer mensen die een pony inruilen voor een paard.

Wauw wat een oordelen zeg! Het lijkt me dat je de ts niet kent van eerdere topics met wat ze allemaal al voor haar andere paardje gedaan heeft?
Met het financiële bedoelt ze denk ik dat de hobby te duur is om alleen in de wei te staan?

Lieve ts, volg je gevoel! Dat heb je al die tijd gedaan met tot nu toe goede afloop. Als je je bij het rijden niet meer goed voelt zou je misschien iets anders met hem kunnen gaan doen?
De meeste reacties hier vertellen dat ze zien dat je de pony niet in de weg zit.. Maar het gaat om jouw gevoel..
Zou je geen ander ruitertje kunnen vinden die een deel bijdraagt in de kosten? Verleasen? Zijn best wat mogelijkheden. Als ik mijn mening mag geven; Denk dat je spijt gaat krijgen als je hem verkoopt...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:20

O nu herinner ik me een heel oud topic over een heel ziek klein paardje waar ts ontzettend veel moeite voor deed.Als zij dat is dan is het wel een echte paardenvriendin. Des te meer reden om niet ondoordacht het paard te verkopen want dan krijgt ze spijt.Daar zijn al veel topics over!En zo,n stevig paardje kan een volwassene best dragen hoor.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:41

djinnie schreef:
Tja, kun jij ermee leven dat er iemand anders voor je maatje gaat zorgen? Iemand die hoogstwaarschijnlijk veel plezier met hem gaat beleven en goed voor hem gaat zorgen? Hij heeft een mooie leeftijd om nog bij iemand anders een fijn leven te hebben en geen gebreken, dus de kans op een fijn ander huis lijkt me groot. Je hebt er alleen niets meer over te zeggen.

Als je daarmee kunt leven en je wilt zelf ook graag rijden met je paardje, zou ik hem persoonlijk verkopen. Hij is te klein voor jou.

Maar uiteindelijk is er maar 1 die die keuze kan maken.

Jasses, spuit 11 heeft heel die foto niet gezien...

Namens spuit 11 hier, zo vanaf de foto vind ik je ook niet te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:46

anjali schreef:
O nu herinner ik me een heel oud topic over een heel ziek klein paardje waar ts ontzettend veel moeite voor deed.Als zij dat is dan is het wel een echte paardenvriendin. Des te meer reden om niet ondoordacht het paard te verkopen want dan krijgt ze spijt.Daar zijn al veel topics over!En zo,n stevig paardje kan een volwassene best dragen hoor.

Dit

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:53

Hey TS,

Ten eerste: ik vind je echt NIET te groot. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Zelf vind ik dat mensen tegenwoordig veel te veel naar het mooie kijken. Je kan beter een langere maar goed zittende ruiter hebben dan iemand met de perfecte lengte die rondstuiterd en geen balans heeft.

Alleen als jij je er echt niet prettig bij voelt dan is er de keuze om te verkopen. Maar over de lengte moet je je echt niet druk maken. Als iemand aan het welzijn denkt ben jij het wel. Ik heb het topic van Daantje helemaal gevolgd en wat een topper met een groot hart voor dieren ben jij!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:59

TS, volg je hart, want voor het plaatje moet je hem niet wegdoen, dat is zeker.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:01

Humpiedumpie schreef:
beatje schreef:
Het financiele haal je er toch echt zelf bij hoor.Ik heb jou post niet geschreven.
Maar eigenlijk heb ik het idee dat je nu een excuus loopt te zoeken om hem weg te doen en dat de antwoorden van de bokkers je wat tegen vallen
Als je hem weg wilt doen ,moet je dat gewoon doen, er zijn meer mensen die een pony inruilen voor een paard.

Wauw wat een oordelen zeg! Het lijkt me dat je de ts niet kent van eerdere topics met wat ze allemaal al voor haar andere paardje gedaan heeft?
Met het financiële bedoelt ze denk ik dat de hobby te duur is om alleen in de wei te staan?

Lieve ts, volg je gevoel! Dat heb je al die tijd gedaan met tot nu toe goede afloop. Als je je bij het rijden niet meer goed voelt zou je misschien iets anders met hem kunnen gaan doen?
De meeste reacties hier vertellen dat ze zien dat je de pony niet in de weg zit.. Maar het gaat om jouw gevoel..
Zou je geen ander ruitertje kunnen vinden die een deel bijdraagt in de kosten? Verleasen? Zijn best wat mogelijkheden. Als ik mijn mening mag geven; Denk dat je spijt gaat krijgen als je hem verkoopt...

Nee ik ken haar niet ,dus ga enkel op dit verhaal af. Het financiele schrijft ze zelf.
Ze had het ook anders kunnen omschrijven als het echt ging of ze enkel op de pony paste. Dan had ze kunnen schrijven ik maak me zorgen of ik mijn pony niet te veel belast.Dat ze daar mee in zat haal ik niet uit haar post.
Je kan ook nooit iemand verplichten een paard te houden of weg te doen. Als ze hem voor haar gevoel liever verkoopt moet ze dat doen.
Ik was ook 1 van de eerste die zei dat ze er in mijn ogen nog prima op past.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:38

Er zijn simpelweg 2 vragen die je vast zelf kan beantwoorden. Past je pony een zadel? En pas jij comfortabel in dat zadel? En dan gaat het niet om hoe vaak je zonder rijd maar als jij niet in het zadel past kan je niet goed meebewegen. Verder is het helemaal wat je zelf wilt. Op de foto's lijk je mij niet te groot, sterker nog je benen liggen heel netjes en steken niet eens echt uit aan de onderkant en zo dik is ie nou ook weer niet. De gemiddelde reining gefokte quarter is niet veel groter maar word wel door veel zwaardere mannen gewoon gereden en daar hoor je, net als bij de ijslanders, inderdaad niemand over. Als je zelf een groter paard wilt moet je deze verkopen en een grotere kopen. Maar voor het welzijn van je pony zie ik daar geen reden toe. Dan zou het alleen voor jezelf zijn, wat uiteraard je goed recht is. Puur welzijn van je pony zeg ik, niet te druk maken en lekker doorrijden. Wil je daarintegen zelf een grotere, tja dan is de oplossing ook simpel. Maar dat heeft in mijn beleving niets met het welzijn van je pony te maken. Het is wel een goede vraag!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:44

Ik ga mee met de rest. Past prima al is het niet het ‘ideale’ plaatje. Pony heeft er geen last van dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Al zou ik het ook zeker snappen als je toe bent aan een ‘echt’ paard. Dat is echt een keuze die je zelf moet maken. Volg vooral je gevoel.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:46

Ik sluit mij volledig aan bij Sas_Mon hierboven.
Zag nu wie je bent en jij hebt de afgelopen tijd duidelijk getoond hoeveel je voor je dieren over hebt. Daar zit het hem dus zeker niet. Zolang je niet de sport in wil, lekker deze schat houden.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:05

TS, ik heb jullie volgens mij regelmatig zien rijden bij equine park en vond het altijd een super leuke combi. Ik heb echt geen seconde gedacht dat het niet past of er raar uit ziet :)

Wel snap ik dat als je vaak tussen die dressuur kanonnen loopt, die stuk voor stuk aan het perfecte plaatje voldoen, dat je hier aan kan gaan twijfelen. Mijn paard van 1.63 leek daar zelfs klein :+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:28

Maar het gaat denk ik meer om jouw eigen gevoel. Als jij je niet lekker op hem voelt, dan gaat dat gevoel ws niet weg door wat iedereen op Bokt zegt.....
Ik vind je wel groot, maar zeker niet te zwaar. Vanuit een ijsco perspectief kan het prima.
En anders inderdaad kijken opnemen een optie is. Of een kleinere bijrijder om een aantal dagen te rijden. Dan kan je eens kijken wat je gevoel je zegt. En blijf je je er onzeker over voelen, dan kan verkopen altijd nog.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:33

Ik zou zeggen: als je zoveel om dit paardje geeft dan lekker houden! Je kunt er nog prima op. Geniet van elkaar! :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:43

Je past er prima op. Ik zou zeggen lekker houden en genieten.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:44

Waarom zou je eigenlijk een paard weg doen waar je veel van houdt en waar je alles mee kan? Behoudens noodgevallen oid uiteraard.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:04

Ik zou hem houden. Wat de rest al zegt had je gezegd dit is een ijslander hand niemand een probleem er mee.
En eerlijk is zie wel eens ergere beelden.
Ik volg jou en Daantje al vanaf het begin en weet ook hoe veel steun je uit je andere pony haalt maar las ook eerder weleens over je twijfels. Ik zou het eens vanaf een afstandje proberen te bekijken. Is de pony happy, blijft ie happy met rijden ookal ben je wat langer? Kun jij het handelen om een ander de regie over de pony te geven. Als ik jou zo heb leren kennen vanachter het schermpje geeft je daarvoor veel te veel om jou 2 vriendjes.
Zoals zo veel al zeggen. Het past nog prima en je gaat niet meer groeien dus gewoon genieten. Je gaat vast geen hoge dressuur doen waar je er kritiek op kan krijgen dus lekker door hobbelen en niet meer aan denken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:19

Beatje,
Citaat:
De paarden hobby is te duur voor maar het gewoon te hebben.

dat lees ik niet dat ze (bijna) in financiële moeilijkheden zit, maar een paard hebben staan als weidedecoratie is duur. Voor dat zelfde geld heeft ze ook een grotere staan.
En dat is dus ook zo.

En ze heeft al een dure pony staan voor voornamelijk weidedecoratie, dus 2, ja dat is een hele kostenpost voor de sier in de wei :+

Maar TS, heb je geen wedstrijd ambities dat het perfecte plaatje meespeelt, lekker blijven rijden.
Het kan echt prima. :j

Wil je wel meer de sport in, dan ben je de huidige pony meteen kwijt, wie wil er nou niet zo'n braaf leuk dier.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:24

De dochter van een vriendin van mij is 21 en rijdt nog op haar c-pony rond de ze kreeg op haar 8e. Lekker belangrijk :+ Zorg dat je gewicht binnen de perken blijft, dan is het echt geen probleem.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 20:48

Ten eerste iedereen ontzettend bedankt voor de vele reacties!
Daar kan ik echt wat mee!

Wat jullie inderdaad zeggen over de waarde in houden van bij mijn dieren. Die is groot, heel erg groot.

Dit is mijn andere weide decoratie waar ik al 2.5 jaar voor zorg, heeft al duizenden euro's gekost in dierenartskosten, maar is het allemaal waard.

Afbeelding
Afbeelding

Het is inderdaad wat jullie zeggen, het is niet het ideale plaatje maar ik denk ook dat heel veel spijt ga krijgen als ik hem verkoop.

En weg is weg... Valt niet meer om te draaien.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:06

Ik ben 174 en heb een pony van 140m wel een fjord.
Maar ook korte rug.
Met zelfde karakter dan die van jou, doodbraaf dier, zet geen stap verkeerd, eerlijk als wat.
Voorbijst mooie zou een grotere zeker beter zijn, maar het karakter is goud waard.

En wat je zelf al aangeeft, weg is weg.

Lekker genieten van je twee kanjers.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:13

Ik word een beetje narrig van dat niet ideale plaatje. Wie bepaalt dat? En op basis van wat? Is allemaal subjectief wat men elkaar aanpraat. Hoe zit dat inderdaad in IJsland en alle andere plekken in de wereld waar de paarden niet zo groot gefokt worden als hier.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:13

Meis: to hell with dat ideale plaatje!

Lekker genieten en trek je niets aan van rare 'eisen'...!

(Paard is goed gebouwd, loopt correct, je bent niet te zwaar - de rest is een kwestie van smaak etc etc etc etc.)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:14

Weg is inderdaad weg.
Je bent zeker niet te groot hoor en vind de foto er prima uitzien qua verhoudingen. In mijn ogen dus lekker houden :o. Wat voor de een een ideaalbeeld is, is voor de ander... gewoon je gevoel volgen TS.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 05-07-20 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:15

Ik zie en begrijp je pijnpunt wel. Ik ben zelf wat korter, maar weeg wat meer. En ben een ouderwets model haflinger van 1.55 gewend. Ik heb een leuke 3 jarige haflinger van 1.45 niet gekocht omdat ik me een ponypletter voelde bij het zien van de foto's van mij op deze pony. Nu een NFX gekocht van 1.50, maar ook nog vrij rank door jong en weinig gedaan. Zelfs bij de keuring de dierenarts gevraagd of ik er wel op kon met mijn gewicht, en daarna vond ik dat ik niet moest zeuren :')

Af en toe twijfelen en checken bij anderen is dus 1 ding. Maar stap je er wel met plezier op? Past het zadel de pony én jou? Geen rugklachten bij de pony? Ja? Mooi, nog vele plezierige kilometers met deze knappe racemuis 8-)