Betalen voor paard bezichtigen?!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16520
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:32

Sosha schreef:
Jessix schreef:
Ik vind een bedrag er voor vragen niet correct, maar heb wel van vriendinnen gehoord dat sommige potentiële kopers het wel heel bond kunnen maken alsof ze een dagje weg uit zijn met het hele gezin. Ik kan me wel voorstellen dat verkopers dat willen beperken. Komen kijken bij serieuze interesse, net met een hele groep en ook niet door 5 verschillende mensen laten rijden.


5 verschillende mensen zou ik niet toestaan. De koper kan rijden of 1 iemand aanwijzen om dat voor hem/haar te doen. Het beestje zou er toch tureluurs van worden, en ik als verkoper ook.

Maar betalen om te mogen bezichtigen, gaat er bij mij niet in.
Kan er wel prima inkomen als mensen bij de eerste bezichtiging niet laten rijden, als je het dier echt zo interessant vind, kom je er heus nog wel een keer voor terug.


Vind ik ook. Ik heb hier op bokt wel eens gelezen over een verkoper met een jong, sensibel paard. Die werd niet beter van al die verschillende ruiters. Dan moet je best wel selectief kunnen wezen, vind ik. Maar dan nog, ik zou er geen geld voor vragen en er ook niet voor betalen.

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:41

Ik zou er inderdaad ook echt niet voor willen betalen, zoals al een paar keer aangehaald, steek je er ook tijd en geld (benzine) in om naar het paard te gaan kijken. Ik ben tijdens mijn zoektocht ook wel eens gaan kijken bij een paard dat zogezegd "doodbraaf" was en "nog nooit een stap verkeerd gezet", na hem 15min. gelongeerd te hebben, zei ik "daar stap ik niet op", wouden ze hem voorrijden, die is compleet ontploft, meisje is wel blijven zitten en daarna liep hij braaf, maar die mochten ze van mij gewoon terugzetten. Als koper test je vaak héél veel paarden en zoals ook al aangegeven, héél veel advertenties zijn verbloemd, of er is gewoon totaal geen klik met het paard ... stel dat je per paard dat je gaat testen 20€ moet afgeven en je test er 10 ... daar had ik toch mooi al wat materiaal voor het dier mee kunnen kopen.

Als ik morgen naar een kledingwinkel ga, moet ik ook niet betalen voor het advies van de verkoopster, zelfs al koop ik uiteindelijk niets, dat is gewoon het risico van verkopen. Profiteurs heb je overal en altijd, langs beide kanten van een verhaal.

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:19

En de kosten die je maakt als je een paard verkoopklaar maakt, zitten in de prijs. Dus dat argument snijdt imo geen hout eigenlijk.
Ik lees hier dat dit meer gangbaar is in Duitsland? Zijn er Nederlands-Duitse bokkers die dit dan ook normaal vinden?
Het zou voor mij een reden zijn om niet te gaan kijken. Ook niet als het bedragen mindering zou worden gebracht bij aankoop.
met meer kopers Tegelijk afspreken vind ik ook echt niet ok. Wat wil je daar mee bereiken dan? Minder vaak mensen over de vloer? Maar niet minder mensen op het paard en al helemaal geen betere indruk van de kopers.
Het lijkt soms wel alsof de goede manieren verdwijnen als de kopersmarkt groter is dan aangeboden paarden. En dat mensen dan vanuit hun bankrekening gaan redeneren ofzo.

AaronYve

Berichten: 10507
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:23

ikkedus schreef:
En de kosten die je maakt als je een paard verkoopklaar maakt, zitten in de prijs. Dus dat argument snijdt imo geen hout eigenlijk.
Ik lees hier dat dit meer gangbaar is in Duitsland? Zijn er Nederlands-Duitse bokkers die dit dan ook normaal vinden?
Het zou voor mij een reden zijn om niet te gaan kijken. Ook niet als het bedragen mindering zou worden gebracht bij aankoop.
met meer kopers Tegelijk afspreken vind ik ook echt niet ok. Wat wil je daar mee bereiken dan? Minder vaak mensen over de vloer? Maar niet minder mensen op het paard en al helemaal geen betere indruk van de kopers.
Het lijkt soms wel alsof de goede manieren verdwijnen als de kopersmarkt groter is dan aangeboden paarden. En dat mensen dan vanuit hun bankrekening gaan redeneren ofzo.


Ik woon in Duitsland. Ga straks op stal eens vragen of dit fenomeen bekend is en hoe er tegenaan wordt gekeken, ben zelf erg benieuwd want kende dit niet en zou er zelf niet aan meewerken. Gelukkig ben ik niet opzoek :)

anjali
Berichten: 15405
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:46

Ik zou er ook niet voor betalen.Ik heb al vervoerskosten om er te komen en vaak vallen ze erg tegen.

senna21

Berichten: 11988
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:55

Als je serieus interesse hebt, zou ik een mailtje terugsturen/telefoneren. Je geeft aan dat je begrijpt dat ze joyriders willen afschrikken; dat je graag langs wilt komen, maar geen aanbetaling doet.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:41

Ik zou afhaken als ik moet betalen voor een bezichtiging van een paard.. Ja ik snap dat ze penny's willen afschrikken. Maar waarom dan niet op het moment dat ze daar zijn zeggen jij komt er niet op..? Ik heb toch al mensen geweigerd of als ze erop zaten en het stond me niet aan wat ik zag, gezegd dat ze af mogen stappen..

Voor die mensen die zeggen het paard is niet geschikt, wie bepaald dat het paard niet geschikt is? Voor jou misschien niet maar voor een ander is het wel het juiste paard.
Bij de verkoop van mijn laatste paard is me opgevallen dat mensen eigenlijk helemaal niet zo doorvragen over het paard.
Ik ben meestal degene die vragen stelt wat ze zelf kunnen, wat de bedoeling is met het paard, zo kan je ook al een hoop gaan schiften.. Er zijn zat mensen die zichzelf behoorlijk overschatten qua rijden.. en dan verbolgen zijn dat het paard niet zo is als ze denken dat het paard in hun gedachten moet zijn.


Als ik bij een paard ga kijken en er zijn nog andere potentiële kopers dan draai ik me om en ga ik. Ik heb geen zin in die flauwekul om zo mensen tegen elkaar uit te spelen. Daarbij vind ik het alles behalve fair voor het paard.
Als je een paard koopt of verkoopt dan weet je dat je tijd en geld moet investeren om iets te kopen of verkopen..

pien_2010

Berichten: 44008
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:44

senna21 schreef:
Als je serieus interesse hebt, zou ik een mailtje terugsturen/telefoneren. Je geeft aan dat je begrijpt dat ze joyriders willen afschrikken; dat je graag langs wilt komen, maar geen aanbetaling doet.


Altijd heb ik aangegeven (3×) dat ik zeer serieus ben. MAAR dat ik op mijn gemak wil kijken en testen zonder dat anderen ook met dat paard bezig zijn.
Geen probleem als dat niet kan, want dan kom ik niet heb ik altijd aangegeven.
Flitzz verwoord het goed waarom ze omdraait.

Altijd geaccepteerd en Hercule <3 , Polie <3 en Chico <3 zijn bekeken en gekocht. ALLEEN ik ga en ging alleen kijken als het verhaal, foto's, filmpjes goed waren.

AaronYve

Berichten: 10507
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:51

In Duitsland is het blijkbaar normaal alhoewel de meningen er over verdeeld zijn.
Ik heb meerdere mensen gesproken, ook iemand die regelmatig verkoopt, en alle vragen geen geld

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 10:34

AaronYve schreef:
In Duitsland is het blijkbaar normaal alhoewel de meningen er over verdeeld zijn.
Ik heb meerdere mensen gesproken, ook iemand die regelmatig verkoopt, en alle vragen geen geld

Ben dus benieuwd hoe lang dat gaat duren het hier in nederland ook gebeuren gaat :')
Aangezien het blijkbaar nu wel vaker opduikt zo te lezen. En vooral in Duitsland.

Jazz
Berichten: 191
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:06

Ik heb het nog nooit betaald of laten betalen voor een bezichtiging (ervaring als koper en als verkoper). Toch kan ik het me wel voorstellen. Ik ben vaak een halve dag kwijt, soms meer aan een bezichtiging. Ik blijf me voorhouden dat het allemaal hobby en liefhebberij is maar het kost echt veel tijd en energie terwijl ik meestal van tevoren weet dat men niet koopt. Als mensen mijn paarden als eerste bekijken adviseer ik ook altijd om meer paarden te gaan zien en niet meteen te kopen (slechte verkoper maar liever dat men een bewuste keuze maakt ;) )

KimD

Berichten: 20536
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:08

Ik snap het wel, ik zou het alleen in de vorm van Borg vragen denk ik. Als je dan komt opdagen krijg je de betaalde borg retour.

Bij populaire of bijzondere paarden kan ik me dit voorstellen.

anjali
Berichten: 15405
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:40

@KimD: Vatevoren borg laten betalen? Ik ben vaak ergens naartoe gereden voor een bepaald op verkoopsite gezien paard en als ik dan kwam was hij al verkocht!Nee de irritaties in de paardenhandel zitten echt aan beide kanten.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:49

Vind het een beetje van de gekke maar snap het ergens wel, al zou ik dat wel ergens verrekenen of terug geven als men oprecht serieus is.

Heb tijdje op handelsstal in pension gestaan en als die een echte goeie hadden waren er best wel wat mensen die gewoon 1x kwamen om alle knopjes een keer in te drukken en te voelen maar totaal geen interesse in kopen hadden, ook niet in een ander paard. Achteraf was het dan niet wat ze zochten of hun type niet etc

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:03

Het zou voor mij echt een reden zijn om daar dan niet te gaan kijken. Als ik me bedenk hoe veel paarden ik wel niet heb gezien en gereden voordat ik bij mijn paard uit kwam, nou dan zou ik half failliet zijn.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:16

De markt wordt steeds gekker!

Vorig jaar november, ik was zoekende naar een ander paardje, een tinker.

Ik stuitte op een facebooksite van een tinkerstal in het oosten van het land.
Was op een maandag morgen, de dame in kwestie zou die vrijdag of zaterdag een nieuw te verkopen merrie op stal krijgen, voor de verkoop.
Brave tinkers zijn schaars, dus ik dacht ik reageer direct!

Even voor de duidelijkheid de dame had het dier nog niet bij haar op stal staan,maar had alleen wat foto's van het diertje die zij op haar facebook had geplaatst!
Ik had contact met haar en was enthousisast, kreeg nog een paar foto's van het dier en ze vertelde nogmaals dat de merrie die vrijdag of zaterdag bij haar zou komen.

Ik vroeg, mag ik dan zondag komen kijken? Ja tuurlijk mocht dat! Maarrr ze wilde wel 100 euro reserveringskosten ontvangen die ik terug zou krijgen bij eventuele koop, maar als ik het dier niet kocht kwijt zou zijn!!

Ik zei huh, maar je hebt haar zelf nog niet eens,hoezo dan reserveren????? je kunt haar nog niet eens verkopen, omdat je haar nog niet hebt!

En ik heb haar alleen op een foto's en 1 filmpje gezien, zo kan je toch niet optimaal beoordelen of het iets is?

Manlief zei, gelijk toen hij het hoorde, dat ga jij echt niet doen hoor,is dat mens helemaal gek geworden!!

Achteraf ook maar goed dat ik het niet gedaan heb, want het diertje heeft de bekende tinker trauma's bij "zadelmak maken" en vervoer naar Nederland opgelopen! En bleek niet zo bommproof als ze had gezegd! Lang leve social media

En ze komen er vaak mee weg omdat ze als betrouwbaar worden bestempeld.

Idioterie!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:41

Wat mij betreft hangt het er nogal van af waar je een paard gaat bekijken: bij een particulier of een professionele trainer/instructeur.

Ik vind dat een professional er best wat geld voor mag vragen, dat zou ik zelf ook doen als ik momenteel een paard te koop had staan. En wel hierom: als ik uitgebreid de tijd neem om een belangstellende het paard te laten zien, voor te rijden en uit te laten proberen, met passende aanwijzingen en begeleiding, dat zie ik dat als een service, vergelijkbaar met instructie. En daar wordt bij mij gewoon voor betaald.
Op die manier kun je m.i. ook gemakkelijker afspreken dat bij serieuze belangstelling het paard meerdere keren onder begeleiding gereden kan worden door de potentiële koper. Gaat de koop door, dan hoeft men de lessen/begeleiding niet te betalen, dan kunnen wat mij betreft die kosten zelfs afgetrokken worden van het aankoopbedrag, gaat de koop niet door, dan heeft de betreffende ruiter gewoon een paar goede privé-lessen gehad, waar hij/zij wat betreft de verdere zoektocht ook weer baat bij kan hebben.
Gelukkig hoef ik momenteel geen paarden te verkopen, maar zo zou ik het nu doen.

Wat ook meespeelt, is dat ik zelf een paar keer heb meegemaakt dat je echt tijd en moeite steekt in een potentiële koper die serieus geïnteresseerd is en ook een leuke combi met het paard vormt, soms zelfs meerdere keren komt kijken en rijden, en dan toch afhaakt op het laatste moment. Mij is dat 1 of 2 x gebeurd maar ik ken genoeg professionele verkopers die dat regelmatig meemaken. Dat is gewoon zonde van je tijd. Er zijn nu eenmaal blijkbaar mensen die het kijken naar verkooppaarden vooral zien als mogelijkheid om gratis te rijden. Uiteraard mag je, zo lang er geen koopovereenkomst is, altijd afzien van koop, ook last minute, maar dat staat daar los van. Het gaat om de tijd en de moeite die er vóór dat moment al in is gestoken.

Ik snap dat mijn benadering niet heel gebruikelijk is, maar je biedt m.i. een stuk professionele service, met als insteek kijken of ruiter en paard een duurzame combinatie kunnen vormen. En waarom zou daar niet voor betaald kunnen worden?

Tegen de paardzoekenden die dit belachelijk vinden, zou ik zeggen: jammer dan. Dan zoek je gewoon verder, er zijn genoeg andere opties.
Laatst bijgewerkt door Askja op 25-06-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:45

Gini schreef:
Ik vind het een belachelijke maatregel om die enkele penny eruit te filteren. Maar de paardenwereld is wel op meerdere vlakken gek, dus als je me zou zeggen dat dit binnen 20 jaar volledig ingeburgerd zal zijn en normaal bevonden wordt, zou ik je zo geloven.


Ja, vroeger liet je een paard keuren en bij afkeur betaalde de verkopende partij. Dat is vandaag de dag ook niet gebruikelijk meer.

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:50

Ik heb inderdaad bij een Duits adres gezien dat ze een bedrag vragen om te komen proefrijden en dat bij verkoop ik mindering wordt gebracht op het aankoopbedrag. Dat vond ik nog wel ok. Maar goed, ging om 20 euro geloof ik.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:52

Askja schreef:
Ik vind dat een professional er best wat geld voor mag vragen, dat zou ik zelf ook doen als ik momenteel een paard te koop had staan. En wel hierom: als ik uitgebreid de tijd neem om een belangstellende het paard te laten zien, voor te rijden en uit te laten proberen, met passende aanwijzingen en begeleiding, dat zie ik dat als een service, vergelijkbaar met instructie. En daar wordt bij mij gewoon voor betaald.

Maar wie zegt dat de potentiele koper aanwijzingen en instructie wil?
Sommige mensen willen liever met rust gelaten worden en zelf kijken hoe het paard reageert.
Een paard gaan bekijken of een les boeken zijn imo 2 verschillende dingen.
Uiteraard staat het de koper vrij probeerkosten of reservatiekosten te vragen. Dat zal inderdaad wel slechte klanten afschrikken, maar evengoed serieuze geinteresseerden afschrikken.

anjali
Berichten: 15405
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:54

Ik heb er vroeger inderdaad wel van gehoord dat er mensen zijn die te koop staande paarden afgingen om overal gratis te kunnen rijden. Helemaal zonder koopplannen dus.Maar,overal heen te gaan kost toch ook tijd en geld en dan kun je ook gewoon een paard huren op een manege.Toendertijd waren er nog veel plekken waar paarden voor een uur zonder begeleiding verhuurd werden.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:05

Ik heb het niet met je eens Askja, als verkopende partij weet je dat je tijd en geld moet investeren in de verkoop van het paard, dat zit ook bij de (verkoop)prijs in.

Als koper is het mij meerdere malen overkomen dat ik ter plekke kom na ruim een uur in de auto of langer en het dier blijkt niet te kunnen wat mij is voorgespiegeld door de verkoper. Kan ik dan ook mijn reiskosten terugvragen? Of mijn €20 kijkgeld?

Want ook als koper stop je, in ieder geval ik, veel tijd en moeite in de koop van een paard. Als je pech hebt wordt het paard afgekeurd, maar oh nee, de verkoper betaald deze kosten ook niet meer en zijn al afgewimpeld op de koper.

Je kan niet alle risico's en kosten gaan afwimpelen op de koper, als handelaar weet je dat je daar rekening mee moet houden, auto verkopers vragen toch ook geen geld voor een proefrit. Je moet niet weten hoeveel mensen daar dagelijks langskomen en niet kopen.

Maar ook, ik heb de verkoop ooit eens uit handen gegeven, daar betaalde ik dik voor, geeft niet, ik kon het paard (ook qua tijdgebrek) niet zelf verkopen. In zo'n geval zou de bemiddelaar 2x geld krijgen, een keer van de eigenaar die de verkoper betaald om dit te regelen en 1x van de belangstellenden.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:06

anjali schreef:
Ik heb er vroeger inderdaad wel van gehoord dat er mensen zijn die te koop staande paarden afgingen om overal gratis te kunnen rijden. Helemaal zonder koopplannen dus.Maar,overal heen te gaan kost toch ook tijd en geld en dan kun je ook gewoon een paard huren op een manege.Toendertijd waren er nog veel plekken waar paarden voor een uur zonder begeleiding verhuurd werden.


Niet als je graag eens op een hoger geschoolde wil rijden. Die zijn nu eenmaal niet zomaar eens te leen. En daarvoor gebruiken bepaalde mensen bemiddelings/handelsstallen.

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:17

Askja schreef:
Wat mij betreft hangt het er nogal van af waar je een paard gaat bekijken: bij een particulier of een professionele trainer/instructeur.

Ik vind dat een professional er best wat geld voor mag vragen, dat zou ik zelf ook doen als ik momenteel een paard te koop had staan. En wel hierom: als ik uitgebreid de tijd neem om een belangstellende het paard te laten zien, voor te rijden en uit te laten proberen, met passende aanwijzingen en begeleiding, dat zie ik dat als een service, vergelijkbaar met instructie. En daar wordt bij mij gewoon voor betaald.
Op die manier kun je m.i. ook gemakkelijker afspreken dat bij serieuze belangstelling het paard meerdere keren onder begeleiding gereden kan worden door de potentiële koper. Gaat de koop door, dan hoeft men de lessen/begeleiding niet te betalen, dan kunnen wat mij betreft die kosten zelfs afgetrokken worden van het aankoopbedrag, gaat de koop niet door, dan heeft de betreffende ruiter gewoon een paar goede privé-lessen gehad, waar hij/zij wat betreft de verdere zoektocht ook weer baat bij kan hebben.
Gelukkig hoef ik momenteel geen paarden te verkopen, maar zo zou ik het nu doen.

Wat ook meespeelt, is dat ik zelf een paar keer heb meegemaakt dat je echt tijd en moeite steekt in een potentiële koper die serieus geïnteresseerd is en ook een leuke combi met het paard vormt, soms zelfs meerdere keren komt kijken en rijden, en dan toch afhaakt op het laatste moment. Mij is dat 1 of 2 x gebeurd maar ik ken genoeg professionele verkopers die dat regelmatig meemaken. Dat is gewoon zonde van je tijd. Er zijn nu eenmaal blijkbaar mensen die het kijken naar verkooppaarden vooral zien als mogelijkheid om gratis te rijden. Uiteraard mag je, zo lang er geen koopovereenkomst is, altijd afzien van koop, ook last minute, maar dat staat daar los van. Het gaat om de tijd en de moeite die er vóór dat moment al in is gestoken.

Ik snap dat mijn benadering niet heel gebruikelijk is, maar je biedt m.i. een stuk professionele service, met als insteek kijken of ruiter en paard een duurzame combinatie kunnen vormen. En waarom zou daar niet voor betaald kunnen worden?

Tegen de paardzoekenden die dit belachelijk vinden, zou ik zeggen: jammer dan. Dan zoek je gewoon verder, er zijn genoeg andere opties.


Tjah, dat is toch in elk beroep waarin je klantencontact hebt en service aanbiedt?
Ik ga mijn klant een prijs geven voor een ontwerp, maar ik ga hem geen uurtarief aanrekenen voor een verkennend gesprek of voor de tussentijdse bespreking van het ontwerp, dat verreken ik dan wel in de prijs van het ontwerp.
Er zijn duizenden voorbeelden waarin een verkoper of service-biedende partij tijd en moeite investeert in een potentiële klant, maar een groot deel van de tijd uiteindelijk niet verkoopt.
Moet jij bij de bank betalen voor je gesprek om een lening aan te gaan?
Moet je de garage betalen voor het tonen en testen van een nieuwe auto?
Moet je elk bedrijf betalen voor de offerte die je opvraagt?

Deze praktijk maakt vergelijken onbetaalbaar voor klanten, met als gevolg dat mensen nog sneller ondoordacht aankopen, omdat ze anders te veel geld kwijt zijn, dat lijkt me niet iets dat we willen in de paardenhandel. Tijd en moeite investeren in een klant die uiteindelijk niets koopt is het gewoon het verkopersrisico, wil je dat niet lopen, verkoop dan niet, of toch niet publiekelijk.
Of ga je straks elke keer bijbetalen als je naar de bakker gaat voor de tijd die de verkoper aan jou moet spenderen?

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:11

Ik ben in december en afgelopen weekend serieus gaan kijken bij een pre. Bij het op internet zoeken naar PRE's die me aanspraken kwam ik ook een stal tegen die 25 euro vroeg. Nou, dan ben je mij als serieuze klant dus kwijt. Ik ga ook niet betalen als ik de Jumbo binnen stap. Ik kom kijken met serieuze interesse (heb dus ook beide pre's gekocht) en ben niet van plan om voor het bezichtigen te gaan betalen. Dan ga ik wel naar een ander. Mij ben je dan als klant kwijt.