Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: Wanneer avondeten icm werkdag en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:41

Mijn ritme is al jaren hetzelfde, ik werk fulltime in Amsterdam, paarden in de Beemster. Ik kleed me op mijn werk om, eet onderweg naar stal een bruine boterham. En mijn avondeten simpelweg pas een uur of half 9, soms later. Ik ben hier inmiddels zo aan gewend. Ik zorg dat ik altijd tussendoortjes mee heb zoals bijvoorbeeld maiswafels van Zonnatura. Dit vult in elk geval zodat als ik echt flink heb getraind ik een beetje energie kan aanvullen. Ik houd wel in mijn lunch doordeweeks rekening in de zin van grotere lunch en lichter avondeten.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:53

Ik had verschillende werktijden 's morgens tussen 6 en 11 uur beginnen tot ongeveer 5 uur. Ik ging ook altijd na het werk eerst rijden voordat ik naar huis ging. Ik had in Nederland mijn eigen stukje grond waar we een caravan op hadden gezet dat fungeerde als kantine / zadelkast enz.
Of ik nam zelf 's morgens mijn zadel mee of mijn man bracht het zadel in de loop van de dag naar stal toe en legde deze in de caravan. Ik at onderweg naar stal een sultana of een muesli reep. En ging dan rijden.
Qua eten at ik na het rijden vaak kookte mijn man of we deden makkelijk een maaltijdsalade, iets uit de vriezer, soep met broodjes. Afhankelijk van hoe laat ik moest beginnen deed ik 's morgens alles voorbereiden zodat ik 's avonds niet zoveel hoefde te doen.
Mijn man was veel voor zijn werk weg dus toen deed ik vaak erg makkelijk.. Toen de kinderen nog klein waren, waren ze vaker bij opa en oma en aten ze daar vaak tussen de middag warm..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:56

Bij mij verschilt het. Ga 2 dagen uit werk naar stal. Dan eet ik op werk nog even een soepje of rijstwafels en als ik terug komt avondeten. Andere dagen ga ik eerst naar huis, koken, etc en dan naar stal. Edit: werk tot 5 uur en stal is 11 minuten van werk vandaan :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:59

Ik ga vanuit werk gelijk door, ook als ik uit de nachtdienst kom. Binnen een uur sta ik dan op stal.

Werk ik tot 5 dan ben ik 8 uur thuis en eet ik een maaltijd die ik de dag er voor heb klaar gemaakt.

Je geeft aan dat je in een ziekenhuis werkt, dat is alleen maar mooi. Bijna alle ziekenhuizen hebben kledingruimtes met kluisjes.
Aan het begin van m'n dienst doe ik daar m'n rij kleding in. Eind van de dag kleed ik mij daar om. Geen gedoe in een wc of in de koude auto.

Als je echt niet regstreeks wilt kan je naar huis rijden. Daar om kleden en gelijk naar je paard. Bij terug komst iets eten wat de dag er voor al klaar is gemaakt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:09

Het gaat dus eigenlijk om twe avonden in de week? Dan zou ik als ik jou was een vriezer gaan vullen met maaltijden. In de ochtend haal je je eten voor de avond eruit, twee minuten opwarmen, uit het bakje eten. Win win situatie qua eten en afwas.

Verder heb ik mij elke winter in mijn warme auto omgekleed, dit vond ik prima te doen. Jas en laarzen had ik in mijn kofferbak van m'n auto

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:11

Is het een optie om voor een paar dagen te koken en in te vriezen/in de koelkast te doen?
Als je thuis ben kan het zo opgewarmd (magnetron?) worden. En anders in aluminium folie mee naar stal om daar te eten?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:14

Nirvana_ schreef:
Ik eet rond 17u nog een broodje oid en avondeten regelmatig na stal. Maargoed, ik vind het ook niet erg om om 21u dan avond te eten :P

Dit inderdaad. Laat avond eten maakt mij echt niet uit. Ligt er maar net aan waar ik zin in heb. Soms ga ik gelijk na werk door en eet ik daarna, soms ga ik eerst naar huis en eten enz en dan rond een uurtje of half 8,8u naar stal.

Mijn voorkeur heeft wel het gelijk doorgaan en dan daarna eten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:19

AmoorM schreef:
Marocje schreef:
Ik zou ook ook na werk meteen doorgaan, doe ik ook maar werk minder. Heb thuis wel een gezin maar mijn vriend doet ook veel, dus dat scheelt.

Maar eerst naar huis gaan en dan weer naar paard zou echt niet werken bij mij. Op stal kom ik ook tot rust en thuis ga ik eerst douchen en dan eten/ boel opruimen. Kan ik daarna nog lekker zitten.

In de winter doe ik de Rijbroek onder mijn kleding, zomer neem ik het gewoon mee.

Waarom werkt dat voor jou niet? Ook niet als je eerst naar huis gaat om om te kleden?

Rij broek onder je gewone kleding? :') Hoe dan? Dat zou mij niet lukken haha.

Na werk ben ik gewoon gaar, dus als ik dan eerst naar huis zou gaan zou ik er veel langer over doen om daar weer weg komen. Maar ook omdat ik kinderen heb dus het niet logisch is dat ze mij even zien en ik meteen weer vertrek, dat voelt niet goed. (Kan ik beter meteen duidelijk zijn en zeggen tegen de jongste ‘tot morgen’ en de anderen zie ik s avonds nog wel. Maar dit gaat maar om 2 dagen door de week)
Ook ligt stal halverwege, en is het vanaf stal/ huis 25 minuten rijden. Dus zou niet logisch zijn.

Ik heb meestal extra dingen in de auto liggen zoals paardenjas en vest. Ook werk ik in de schoonmaak (geen bedrijfskleding) dus kan ik die kleding ook aan op stal.

Verder eet ik ‘slecht’. Ik ontbijt met pap en ga dan aan het werk. Tussendoor eet ik vaak een notenreep, en ga dan dus naar stal. Ene keer ben ik 19.00 thuis, andere keer 21.00. Dan eet ik avond. Ik heb geen behoefte aan eten als ik bezig ben, vind het zelf ook vies om op stal te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:21

kosseh schreef:
Ik ga vanuit werk gelijk door, ook als ik uit de nachtdienst kom. Binnen een uur sta ik dan op stal.

Werk ik tot 5 dan ben ik 8 uur thuis en eet ik een maaltijd die ik de dag er voor heb klaar gemaakt.

Je geeft aan dat je in een ziekenhuis werkt, dat is alleen maar mooi. Bijna alle ziekenhuizen hebben kledingruimtes met kluisjes.
Aan het begin van m'n dienst doe ik daar m'n rij kleding in. Eind van de dag kleed ik mij daar om. Geen gedoe in een wc of in de koude auto.

Als je echt niet regstreeks wilt kan je naar huis rijden. Daar om kleden en gelijk naar je paard. Bij terug komst iets eten wat de dag er voor al klaar is gemaakt.

Ik ben secretaresse en maak geen gebruik van de kluisjes en omkleed ruimtes.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:23

Voor mij werkt het het beste om vanuit werk naar stal te gaan, daar ben ik dan rond 17.15. Ik werk tot 16.30 en ik rijd er 45-60 minuten over.
Op werkdagen ben ik niet uren bezig op stal, meestal ben ik om 19.00 klaar op stal en dan een kwartier later thuis. Als ik mazzel heb heeft m'n vriend kunnen koken en kunnen we meteen eten, anders maken we samen eten en is het wat later.
De rest van de avond hoef ik dan de deur niet meer uit, vind ik zelf het meest prettig op deze manier.
We hebben ook een hele periode na het eten naar stal gegaan, omdat stal niet op de route lag en we dan pas met het staartje van de spits over de weg moesten. Dan waren we wel altijd laat thuis en dat kan ook best slopend zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:28

Ik werk maar tot half 4 en ga dan (op woensdag en vrijdag) door naar mijn bijrijdpaard. Die staat op 15 min van mijn werk dus ben daar rond kwart voor 4. Dan ga ik eerst rijden (laatste weken buitenrit van 1.5 uur met stalgenoot) en dan nog paddock mesten. Ben dan tussen 18.00 en half 7 thuis. Kan dan nog gewoon koken. Ik zorg dan dat ik de dagen dat ik niet naar stal ga mijn huis op orde heb zodat ik dat niet nog hoef te doen als ik terug kom van stal. Afwassen doe ik dan de volgende dag.

Ik kan echt niet pas om 21.00 eten...eigenlijk moet ik al om 21.30 naar bed omdat mijn wekker om half 6 gaat...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:25

Ik ga altijd rechtstreeks naar mijn paard na mijn werk. Ik ben het ook al jaren gewend om pas rond 20u te eten, dat vind mijn vriend gelukkig ook niet erg. Op deze manier ben ik na mijn paard te hebben verzorgd e.d. klaar met nog naar "buiten" te moeten gaan, en heb ik (en mijn paard) geen last van mijn after-diner dipje :+

Je kan misschien de dag ervoor een extra portie eten voor jezelf maken, zodat je op die drukke dagen al niet meer moet koken maar gewoon opwarmen? Hetzelfde voor de potten voer en hooinetten, maak die op voorhand al klaar zodat je daar op een drukke dag geen tijd meer moet insteken. Dan moet je haar enkel nog beweging geven en binnen zetten, en het voer geven dat je al geprepareerd hebt. Alle kleine beetjes helpen.

Eet op je werk, en kleed je daar om op het einde van de dag. Dan moet je niet meer overhuis om dat te doen en kan je gewoon doorrijden naar stal. Er kruipt echt tijd in dat overhuis gaan, je blijft altijd wel een beetje hangen, je wilt nog snel de afwas doen oid, en daardoor wordt het alleen maar later.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:29

Ik vind het fijn om gelijk na het werk naar mijn paard te gaan, eten doe ik daarna wel. Zorg dan dat ik of alleen maar iets hoef op te warmen ( vries porties in de vriezer) of eten heb dat in 10 minuten klaar is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:31

Citaat:
Uitgebreid koken om 8 uur is ook wel 'n dingetje. Dan zou ik er misschien toch voor kiezen om dan makkelijk warm te eten. Ik weet niet of je dan idd te moe bent om te koken. Mijn planning is ook nog niet zo gestructureerd dat ik altijd 'n maaltijd klaar heb in de vriezer. Dan zou ik eigenlijk op zondag of maandag moeten denken om dus extra te koken en in de vriezer te leggen. Dit heb ik nog niet helemaal onder de knie hahaha. Ik denk vaak op 't laatste moment nog aan wat gaan we eten?

Die planning komt vanzelf en je word het ook steeds makkelijker in om je afwas een keer te laten staan.

Ik was net zo toen ik net op mij zelf woonde. Uit het werk, half 6 thuis, snel koken, snel afwassen, snel naar de paarden en in de winter vond ik het echt vreselijk.
Maar uiteindelijk vnd ik daar ene ritme in. En toen ik onregelmatig ging werken was het helemaal peanuts.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:32

AmoorM schreef:
kosseh schreef:

Ik ben secretaresse en maak geen gebruik van de kluisjes en omkleed ruimtes.

Weet niet of het overal zo is, maar de administratie enzo kan bij ons ook gebruik maken van de kluisjes.

Die gebruiken het ook om hun jas op te hangen of bijvoorbeeld sportkleding op te bergen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:40

Wij eten meestal eerst na het werk en daarna naar de paarden.
Als het lukt zetten we ‘s morgens het eten klaar, dan hoeft alleen het gas aan gezet te worden bij thuiskomst.
Rond 17.30 eten, afwassen, omkleden en naar stal.
In het voorjaar en najaar gaan we meestal eerst naar stal omdat we dan nog even licht hebben en eten we daarna.

Wij zijn dan wel samen, maar we gaan elke dag zelf naar stal en hebben 2 paarden.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:44

Ik eet alleen als ik honger heb en als er tijd voor is. Sommige dagen ontbijt ik alleen en dan om een uur of 9 avondeten. Misschien niet het meest gezonde maar het werkt voor mij.

Maar ik heb nooit gegeten om 6 uur, sommige dagen soms 11 uur, snap nooit zo goed waarom mensen hier echt vaste tijden aan hangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:48

Eigenlijk heeft het niet zoveel zin om laat een volledige maaltijd te eten als je daarna toch naar bed gaat. Dan kan je beter in de middag warm eten zodat je de energie daarvan in de uren die je daarna werkt weer kwijtraakt. Of de calorieën dan. Dus dan kan je beter iets lichts eten als je toch pas om 21.00 eet en om 23.00 naar bed gaat bijvoorbeeld.

Als je wisselende diensten hebt is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:51

Ik heb 4 paarden aan huis. Bij mij zijn de dieren altijd eerst aan de beurt. Zowel ‘s morgens als ‘s avonds. Pas als alles verzorgd is kan ik lekker gaan zitten en van m’n eten genieten.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:04

alice0cullen schreef:
Maar ik heb nooit gegeten om 6 uur, sommige dagen soms 11 uur, snap nooit zo goed waarom mensen hier echt vaste tijden aan hangen.

En dit inderdaad. Ik eet vooral ook wanneer het uitkomt en ik zie het dan wel verder. Ik ‘plan’ vaak per dag.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:12

Ik ga het liefst gelijk door, als ik namelijk thuis op de bank ga zitten heb ik moeite met weer opstarten. Ik ga elke dag naar de pony's, op hele drukke dagen alleen om te voeren, anders voeren, poetsen, trainen en evt mesten.
Nu met corona ga ik ook vaak na het eten, op dagen dat ik thuis werk.

Mijn vriend is pas laat thuis, dus ik kook meestal. Maar ik kook wel voor meerdere dagen, als ik elke dag zou moeten koken zou het hier ook stress veroorzaken.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:25

Als ik eenmaal thuis ben wil ik eigenlijk niet meer weg, dus wat voor mij het beste werkt is eten en omkleden op stal.

Vanuit mijn werk rijd ik door naar stal, waar ik in een bakje in mijn kast altijd mijn paardenkleding, schoenen en jas heb liggen. Scheelt ook stinkende dingen thuis. Ik kleed me gewoon snel tussen mijn kastdeuren om, zijn mijn stalgenootjes inmiddels al wel aan gewend.

Ik heb het geluk dat wij op stal een magnetron en koelkast hebben. De dagen dat ik naar stal ga kook ik de dag ervoor extra of ik haal iets dat ik eerder gemaakt heb uit de vriezer. In de winter laat ik dit de hele werkdag in mijn auto liggen, in de zomer leg ik het voor een paar dagen vooruit in de koelkast op stal. Bakjes neem ik mee naar huis, maar bestek heb ik een setje op stal gelegd en was ik daar even snel af na het eten.

Voor mij werkt dit echt goed omdat ik na mijn werk honger heb en mijn eten niet goed kan uitstellen. Omdat mijn kleren op stal liggen kan ik altijd vanuit overal meteen naar stal zonder eerst naar huis te moeten. AAls ik klaar ben kleed ik me wel weer om naar gewone kleding, maar dan ga ik niet meteen door naar iets anders want dan ruik ik wel naar paard haha. Dus ga thuis wel meteen douchen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:44

Hoeveel reistijd heb je nog naar stal TS?

Toen mijn paard nog op pension stond nam ik ook (warm) eten mee naar werk. Had daar een magnetron en een koelkast. Even warm maken, omkleden en dan naar stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:10

_Nelleke_ schreef:
Hoeveel reistijd heb je nog naar stal TS?

Toen mijn paard nog op pension stond nam ik ook (warm) eten mee naar werk. Had daar een magnetron en een koelkast. Even warm maken, omkleden en dan naar stal.

10 minuten fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:12

Ik zou op de dagen dat je niet naar je paard gaat een portie voor 2 dagen koken. Dan hoef je het de dag erna maar uit de koelkast te halen en op te warmen.

Ik herken het gehaaste gevoel wel een beetje. Ik ben ook vaak tegen kwart over 5/half 6 thuis en wil om half 7 op stal zijn. Meestal gooi ik dan iets in de pan wat makkelijk klaar is. Aardappeltjes in de fryer, dun stukje vlees en wat groente uit een potje of diepvries.