Gydja schreef:We kregen net een telefoontje, een vrouw (half jaar geleden) die was komen kijken naar de paarden zei dat ze nog interesse had in de paarden en wil ze beiden overnemen. Ze heeft in eerste instantie van de paarden afgezien omdat haar financiële situatie was veranderd. Die is inmiddels stabiel, ze vertelde aan de telefoon dat ze mijn paarden niet uit haar hoofd heeft kunnen zetten en alsnog interesse heeft.
Ik heb afgelopen week juist net besloten, na al jullie berichten, dat ik er voor wil gaan en ik ze wil houden. Dat de periode onzeker kan zijn is begrijpelijk maar zoals ook al aangegeven word je niet oneindig in onzekerheid kan afwachten. Ik zit nu heel erg in dubio.
Ze lijkt me een goed mens en heeft de paarden alles te bieden wat ze nodig hebben. En sowieso, vooral in het begin, meer aandacht voor de paarden heeft dan dat ik ze nu kan geven door het afstuderen.
Ik ben op het moment ook nog aan het kijken of ik nog een jaar kan studeren in het buitenland. Dit staat echter op losse poten en hangt van veel factoren af of het door kan gaan of niet. Dit is ook een obstakel in het houden van de paarden aangezien ik dan een jaar van huis ben. Maar wat is 1 jaar op de 12 jaar dat ik de paarden al heb. En ik heb een aantal privé berichten ontvangen van mensen die ook in het buitenland zijn gaan studeren na hun studie en hun paarden ook hebben gehouden.
Ik zit nu met tranen over mijn wangen in bed tegen elkaar af te wegen wat ik moet doen. Mijn ouders zeggen dat het verstandiger is en beter voor mijn ontwikkeling om de paarden weg te doen. En mijn gevoel die zegt dat ik ze wil houden, er alles aan wil doen om dat voor elkaar te krijgen.
Mijn vriend geeft aan dat het mijn beslissing is en dat hij achter elke beslissing staat. Hij zegt dat het makkelijker is om een plekje te vinden en je eigen ding te doen zonder de paarden maar hij ook begrijpt dat de band die ik met de paarden heb erg belangrijk is.
Ik weet niet goed wat ik hiermee wil bereiken. Misschien mij eigen gedachten op een rij zetten? of jullie meningen en ervaringen lezen om het voor mezelf duidelijker te krijgen?
Ik zou je gevoel volgen...
Ik heb 1,5 jaar in het buitenland gewoond en mijn paarden bleven in Nederland. Het kan allemaal gerust, en je vindt er echt wel een manier voor als je ze besluit te houden!
Sterkte met je beslissing!