Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zarynxa schreef:bedankt voor al jullie reacties. Een bijrijdpaard heb ik een jaar naar gezocht maar het is hier gewoon niet zo gebruikelijk als in Nederland (ik woon dus niet in NL). Een bijrijdpaard kost ongeveer 50 euro per maand voor 1 dag in de week en rijden op de manege ongeveer 30 euro per 50min les. De stal waar ik een paard kan neerzetten kost 80 euro per maand inclusief binnen buiten zetten en voeren. Plan was om paardje te reserveren en eerst spoedcursus rijbewijs te halen zodat ik met de auto op en neer kan iedere dag. Hij gebruikt de auto misschien 1 dag in de maand een ik betaal iedere maand met zoveel voor de auto als hij. Ik ga het er nog eens goed over hebben maar hij vind gewoon dat het te vroeg is voor een paard, hij dacht zelf ergens over 10 jaar ofzo. ik vind dat heel moeilijk nu er zo'n droompaard op mijn pad is gekomen en een stal vrij is gekomen daar...
troi schreef:Die 10 jaar klinkt alsof hij hoopt dat je er overheen groeit eigenlijk.
Chichika schreef:ikheb hoog in komen kan 30 paarden betalen maar moet er rekenig met mij vent houden?
dat iis mijn geld dat ik ferarri of ik wil totilas heeft mijn man niks te zeggen
zarynxa schreef:bedankt voor al jullie reacties. Een bijrijdpaard heb ik een jaar naar gezocht maar het is hier gewoon niet zo gebruikelijk als in Nederland (ik woon dus niet in NL). Een bijrijdpaard kost ongeveer 50 euro per maand voor 1 dag in de week en rijden op de manege ongeveer 30 euro per 50min les. De stal waar ik een paard kan neerzetten kost 80 euro per maand inclusief binnen buiten zetten en voeren. Plan was om paardje te reserveren en eerst spoedcursus rijbewijs te halen zodat ik met de auto op en neer kan iedere dag. Hij gebruikt de auto misschien 1 dag in de maand een ik betaal iedere maand met zoveel voor de auto als hij. Ik ga het er nog eens goed over hebben maar hij vind gewoon dat het te vroeg is voor een paard, hij dacht zelf ergens over 10 jaar ofzo. ik vind dat heel moeilijk nu er zo'n droompaard op mijn pad is gekomen en een stal vrij is gekomen daar...
zarynxa schreef:Hi!
Als je bij mij alles op een rijtje zet heb ik het goed voor elkaar.
Een vaste fulltime baan van maandag-vrijdag, een best aardige spaarrekening en een harmonieuze relatie.
Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer twee jaar samen.
Onze vaste lasten zijn erg laag waardoor we veel kunnen sparen.
We betalen allebij evenveel en houden best veel over iedere maand, wat we met ons geld doen moeten we zelf weten. Zelfs al zou ik bij de duurste stal staan en de duurste paardenverzekering nemen, zou ik nog steeds minstens 500 euro kunnen sparen iedere maand.
Nu ik een aardige balans in mijn leven heb gevonden en eindelijk toe ben aan het kopen van een paard (ik heb een aantal jaar geleden al een eigen pony gehad) lijkt alles op mijn pad te komen. Ik heb een geweldig paard gevonden die ik volgende week zondag ga uitproberen, precies op dat moment komt er een stal vrij op een hele fijne (ook nog een zeer goedkope) stal op ongeveer een halfuurtje fietsen bij mij vandaan en wil mijn goede vriendin mij graag komen helpen met de verzorging van mijn paard. Perfect toch?
Mijn vriend is erop tegen. Hij ziet er erg tegenop dat ik elke dag naar stal moet en dat het zoveel geld gaat kosten. Hij wil dat we eerst flink gaan sparen (wat ik de afgelopen twee jaar non stop heb gedaan, met iedere maand 1000 euro te sparen) en een gezin stichten. Helaas wil het kinderen krijgen al bijna een jaar niet lukken en ik voel aan mijn lichaam dat ik ontspanning mis. Ontspanning die ik zeker weten bij paarden weer zal krijgen. Eerlijk gezegd ben ik al de teleurstellingen zat en ik wil ik mij graag richten op iets wat mij echt gelukkig maakt.
Hij heeft zelf geen hobbys en werkt kortere dagen dan ik, het enige wat hij met zijn geld doet is sparen. Hij gaat nooit op stap met vrienden en is eigenlijk alleen maar thuis. Het liefst werkt hij in de tuin, maar die hebben we niet in het goedkope appartementje dat we huren. Hij houdt zich verder bezig met voetbal enzo, maar hij wil niet bij een vereniging omdat het geld kost.
Ik kan dus makkelijk een paard betalen en verzorgen, maar ik wordt enorm geremd door de reactie van mijn vriend.
Hoe zouden jullie met zon situatie omgaan?
Sizzle schreef:Iedereen ervaart het anders, dus dat maakt het extra lastig. Voor mij was mijn paard gewoon een prioriteit en had mijn partner dat niet begrepen dan was hij niet mijn partner. Ik kocht mijn eerste paard toen ik begin 20 was en op minimum loon leefde zonder auto (wel B+ E rijbewijs). Nooit spijt van gehad.
Toen mijn kind kwam had ik een tijd 2 paarden, toen er 1 stierf weer bij 1 gehouden. Ik hoor vaak dat het met 2 kinderen geen doen meer is, maar wij hebben maar 1 kind en dat gaat voor mij echt prima met paard en werk samen op een all-in stal.
Ik neem mijn kind ook nooit tegen haar zin mee naar de paarden, het is mijn hobby, dat leg ik haar zeker niet op. Meestal ga ik savonds.