Meedenkers gezocht in zoektocht naar nieuw paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Meedenkers gezocht in zoektocht naar nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:43

Nooit gereden, maar staan wel goed bekend. Net als van Egmond, maar dat zei mijn voorganger ook. :D

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 10:50

Van Egmond heeft echt fans ! Goed teken. Ik zie ze volgens mij wel eens rondrijden met aangespannen fjorden en die beestjes zien er altijd zo relaxed en happy uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:10

Jessie2020 schreef:
Heeft iemand heel toevallig wel eens gereden in Breda bij stalhouderij het fjordenpaard?

Ja ik :j

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:11

Nou ja, de meeste fokkers die ik ken geven geen lessen en de meeste les/buitenrit organisaties verkopen geen paarden. In ieder geval niet de meest brave paarden, de meeste gaan bij dat soort organisaties juist weg omdat ze niet braaf genoeg zijn. Dus dat bemoeilijkt je zoektocht wel natuurlijk.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 11:33

Zo ben ik ook aan m’n merrie gekomen, door een goed bod te doen, dus zeg nooit nooit. Vragen staat vrij.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 11:33

brokjes schreef:
Jessie2020 schreef:
Heeft iemand heel toevallig wel eens gereden in Breda bij stalhouderij het fjordenpaard?

Kun je er iets over vertellen?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:34

Ik heb mijn Fjordenmerrie particulier gekocht. Ik mocht haar 2 weken op proef hebben.
Zo'n soort constructie zou voor jou ook ideaal zijn als ik dat zo lees. Maar het is helaas zeldzaam.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 11:40

Een tijdje terug ben ik met m’n zoontje bij Stal Sintels in Breda geweest voor een kleuterles. Dat was op kleine pony’s natuurlijk maar ik begreep dat ze ook een hele kudde new forests hebben voor de les en dat ze daarmee ook fokken. Heeft iemand daar ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 21-05-20 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:40

brokjes schreef:
Jessie2020 schreef:

Kun je er iets over vertellen?

Hele leuke no nonsense stal. Van wat ik heb gezien worden ze daar prima verzorgd. Ritten zijn leuk en veilig.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 11:43

Klinkt goed brokjes!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 07:01

Jessie2020 schreef:

Vaste klant meld zich.
Geweldige daar, paarden zijn top en begeleiding is super!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:05

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:11

Wat supertof dat je dit doorgeeft! Ben je bekend met deze mensen?

Dit is zeker in mijn regio! Ik ga gelijk even de site lezen

Wat een leuk beestje om te zien
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 22-05-20 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:23

00000000 schreef:
Jessie2020 schreef:

Vaste klant meld zich.
Geweldige daar, paarden zijn top en begeleiding is super!

Hey leuk! Ik wilde daar Sowieso graag met een vriendin gaan rijden (zij is net begonnen met rijden op mijn merrie). Hebben ze daar ook beginnerspaarden en ritten? We willen natuurlijk graag samen rijden en ik vind het niet erg om aan te passen en bijv niet te draven of galopperen ofzo.

En weet je toevallig of daar ook wel eens een paard verkocht mag worden?

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:25

mairead schreef:
Ik heb mijn Fjordenmerrie particulier gekocht. Ik mocht haar 2 weken op proef hebben.
Zo'n soort constructie zou voor jou ook ideaal zijn als ik dat zo lees. Maar het is helaas zeldzaam.

Fijn dat het zo kon voor je! Bevalt je merrie nog steeds?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:35

Jessie2020 schreef:
Een tijdje terug ben ik met m’n zoontje bij Stal Sintels in Breda geweest voor een kleuterles. Dat was op kleine pony’s natuurlijk maar ik begreep dat ze ook een hele kudde new forests hebben voor de les en dat ze daarmee ook fokken. Heeft iemand daar ervaringen?

Liberty hier op bokt is van Stal Sintels. Stuur haar een berichtje. Ze kan je vast helpen.

En voor haflingers kan je www.haflinger.nl bellen. hans van de Berg ziet zoveel haflingers in heel Nederland, hij weet vast wel een leuke te staan.

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:35

Jessie2020 schreef:
Wat supertof dat je dit doorgeeft! Ben je bekend met deze mensen?

Dit is zeker in mijn regio! Ik ga gelijk even de site lezen

Wat een leuk beestje om te zien

Nee zelf niet bekend mee, ik volg ze op fb dus zag het voorbij komen. Stalgenoot heeft er wel een fijn paard vandaan.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:39

Hoe aardig dat je dat dan hier komt melden. Ik moet zeggen dat ik de veel van de bokkers echt supersociaal vind

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:41

janouk schreef:
Jessie2020 schreef:

Liberty hier op bokt is van Stal Sintels. Stuur haar een berichtje. Ze kan je vast helpen.

En voor haflingers kan je https://www.haflinger.nl bellen. hans van de Berg ziet zoveel haflingers in heel Nederland, hij weet vast wel een leuke te staan.

Ik denk dat Liberty de dochter is van de eigenaresse? Dat vond ik in ieder geval al overkomen als een heel aardige vrouw hoe ze met de pony’s en kids omging.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:36

Jessie2020 schreef:
Ik denk dat Liberty de dochter is van de eigenaresse? Dat vond ik in ieder geval al overkomen als een heel aardige vrouw hoe ze met de pony’s en kids omging.

Linda (Liberty) runt het bedrijf samen met haar moeder en haar zus Martha.

Ik ken haar al jaren en volgens mij hebben zij ontzettend veel goede sportpony´s die ook gewoon superbraaf zijn. Ze hebben inderdaad al jaren een uitgebreid fokprogramma. Ik zou haar zeker benaderen.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:02

Jessie2020 schreef:

Ik PB je even!

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 10:12

MoniqueT schreef:
Jessie2020 schreef:

Linda (Liberty) runt het bedrijf samen met haar moeder en haar zus Martha.

Ik ken haar al jaren en volgens mij hebben zij ontzettend veel goede sportpony´s die ook gewoon superbraaf zijn. Ze hebben inderdaad al jaren een uitgebreid fokprogramma. Ik zou haar zeker benaderen.

Ik kwam voor rijles voor m’n zoon en de grotere pony’s stonden toen allemaal buiten, maar ondanks de dikke laag blubber (het was winter) zag ik echt hele mooie goedgebouwde dieren staan. Fijne sfeer ook wel daar vzv je dat kan proeven na 1 dag.

Weet jij (omdat je haar al jaren kent) of er eventueel een mogelijkheid zou bestaan om daar te lessen en uiteindelijk een paardje (bij klik etc uiteraard) te kopen? Ik weet dat je daar sowieso op hetzelfde paard lest ivm een band opbouwen. Dat zag ik ook op de site staan. Heeft iemand daar een paard gekocht?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:16

Jessie2020 schreef:
Weet jij (omdat je haar al jaren kent) of er eventueel een mogelijkheid zou bestaan om daar te lessen en uiteindelijk een paardje (bij klik etc uiteraard) te kopen? Ik weet dat je daar sowieso op hetzelfde paard lest ivm een band opbouwen. Dat zag ik ook op de site staan. Heeft iemand daar een paard gekocht?

Ik woon al een jaar of 10 in het buitenland, dus heb eigenlijk alleen nog online contact met Linda. Waarom vraag je haar niet gewoon? Even bellen of een mailtje naar de manege en ik weet zeker dat je in elk geval een keurig antwoord krijgt.

Ik zal haar even wijzen op dit topic!

Edit: done!

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 14:46

Voor de zekerheid heb ik ook maar een advertentie op boktmarkt aangemaakt. Baat het niet dan schaadt het niet.

mochten jullie nog tips hebben voor de advertentie (is de tekst duidelijk genoeg?) dan hoor ik dat graag. soms schrijf je iets op en denk je zelf dat je heel duidelijk bent maar dat dit voor de lezer toch tegenvalt..

als iemand nog in de regio een lief geschikt (manege)paard kent die eventueel wegmag dan hoor ik dat ook graag.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:21

Ik zie dat je o.a. op zoek bent naar een manege die een paard wil verkopen. Houd er wel rekening mee dat brave dieren die niet schrikken en ook nog eens niet te oud en in goede gezondheid zijn goud waard zijn voor een manege. Zij zullen deze over het algemeen niet willen verkopen, of pas voor een bedrag waar ze zeker een vergelijkbaar goed paard voor terug kunnen kopen. Vooral in deze periode waar het lastig is om aan betaalbare brave paarden te komen (wat begrijpelijk is) zullen zij deze waarschijnlijk echt niet weg doen. De markt is momenteel echt anders dan enkele jaren geleden, en ik ken mensen die maanden op zoek zijn geweest naar een goed lespaard dus zij verkopen deze ook echt niet.