5 dagen Veluwe met m’n knappe uls fjord!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:44

Jullie hebben het erg leuk gehad zo te zien!
Mooi paard heb jij :)

meggiemeg

Re: 5 dagen Veluwe met m’n knappe uls fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:51

Op de Veluwe mag je recreëren als je accommodatie voorzien is van een eigen toilet-douche voorziening. Het is voor velen heel krom maar op deze manier kan je toch even weg en hoef je niet in contact te komen met anderen. Het is voor een ieder voor zich wat ze doen, wel of niet gaan. Als TS had geschreven dat ze er alleen had overnacht en de rest overdag was gekomen voor een buitenrit waar je heel goed de afstand met elkaar kunt bewaren had niemand er wat van gezegd, ze is in deze eerlijk geweest, verstandig of niet dat is aan haar en haar vriendinnen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:12

tita schreef:
Als je nou slim was geweest had je deze foto’s niet geplaatst.

Wat mij betreft mogen de mensen van het huis aangegeven worden.

Er komt bij dit soort teksten een bepaald woord in mijn hoofd die ik maar niet zal noemen.. :+

Er valt bovendien helemaal niets aan te geven, want zulke verhuur mag en wat ts daar mee doet is haar verantwoordelijkheid. Ik ken zo een tiental mensen die momenteel in hun tweede huis of vakantiehuis zitten. Het maakt echt niet uit of je in supermarkt x of y iemand besmet en vrienden zien mag gewoon. Ook buitenritten mogen al die tijd al gewoon (in NL dan)

Dus er is niets aan de hand, behalve voor de mensen die zichzelf bovenop de rivm regels nog meer zelfbedachte regels opleggen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:19

Sunnda het is vooral de angst die heerst en de gekte die de mensen elkaar aan doen. Het is goed om van dingen op de hoogte te zijn, weeg dan de voors en tegens af en doe je eigen ding ermee. Houdt rekening met de wensen van een ander, meer kunnen we denk ik niet doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:29

Heerlijk, lekker genieten :D Mooie foto’s!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:33

Sunnda schreef:
tita schreef:
Als je nou slim was geweest had je deze foto’s niet geplaatst.

Wat mij betreft mogen de mensen van het huis aangegeven worden.

Er komt bij dit soort teksten een bepaald woord in mijn hoofd die ik maar niet zal noemen.. :+

Er valt bovendien helemaal niets aan te geven, want zulke verhuur mag en wat ts daar mee doet is haar verantwoordelijkheid. Ik ken zo een tiental mensen die momenteel in hun tweede huis of vakantiehuis zitten. Het maakt echt niet uit of je in supermarkt x of y iemand besmet en vrienden zien mag gewoon. Ook buitenritten mogen al die tijd al gewoon (in NL dan)

Dus er is niets aan de hand, behalve voor de mensen die zichzelf bovenop de rivm regels nog meer zelfbedachte regels opleggen.

Echt he wat een ontzettend onnodig gezeik. Je loopt niet in het vondelpark ofzo maar in een enorm uitgestrekt gebied waar je amper iemand tegenkomt.

Heerlijk ts, dat is nou genieten in deze tijd :)

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:58

Wauw! <3 Die foto´s zijn wel echt jaloersmakend, heerlijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:06

Ziet er heerlijk uit!
Genieten hoor!

Ik snap de reacties wel, wij hebben zelf ons weekje vakantie met de paarden afgezegd omdat we vonden dat we het in deze situatie niet konden maken om door het land te gaan reizen terwijl anderen opgesloten zitten en het dringend advies is om thuis te blijven als je niet weg hoeft, om risico te beperken.
Je bent toch in een andere omgeving waar ook andere mensen zijn, je moet je voor je eten zorgen etc.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:31

Ik vind het dubbel.
Aan de ene kant geven ze aan, blijf thuis.
Maar aan een andere kant mogen vakantiehuizen, campings open zolang ieder huisje/caravan hun eigen douche en toilet hebben.
Buitenlandse toeristen worden ook niet tegen gehouden als er gevraagd wordt om te keren en ze doen het niet.

Maar zijn wel mooie foto's uitgekomen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:50

Wat een heerlijke foto's. Ik hoop zo dat onze vakantie met paarden naar de Veluwe ook door kan gaan van de zomer. Wij zouden met de tent gaan, maar zoeken nog een oplossing voor sanitaire voorzieningen als de regels zo blijven als ze nu zijn.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:03

Ah bekende plek, het is hier echt fantastisch.
Ik woon in Kootwijk en ik rij ook rondjes met mijn paard hier, niet in het weekend wanneer de parkeerplaatsen zijn afgesloten en er veel wandelaars rondlopen maar door de week wel net als de ts. En dan kom je niemand tegen.
Het mag in zo'n huisje met eigen sanitair.

Je hoeft niet te reageren als je het er niet mee eens bent, het is zinloos, de ts vraagt toch niet of ze het moet doen of niet, ze is al geweest. Dus alles is achteraf gekat. Doe maar gewoon niet.

Voor de ts, je mag eigenlijk alleen het zand op bij de "Dikke Bart" en die is te zwaar voor de paarden nu, ik denk dat je bij de houtvester van t Hof weg hebt geparkeerd? (Bij de uitkijktoren)
Pas daar wel mee op want ze gaan streng handhaven ivm de bescherming van het stuifzand.

Het ziet er heerlijk uit en ik hoop dat je er enorm van hebt genoten!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:17

Leuke foto's, ts. Ik heb een zwak voor fjorden.

Maar het is er nu de tijd niet naar om dit soort bijeenkomsten te hebben.
Stel dat iedereen zo denkt en doet als jij en je vriendinnen deden.
De ellende zou letterlijk en figuurlijk niet te overzien zijn.

Ik vind dan ook dat bokt dit soort topics, want dit is echt niet het enige, waarin de regels voor de intelligente lockdown niet worden opgevolgd, zou moeten sluiten. Zoiets moet in het algemeen belang zo min mogelijk navolging krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:30

Ziet eruit alsof jullie een hele fijne week hebben gehad! Het is ook wel echt een prachtige omgeving, ik hoop er ook nog eens te kunnen rijden met mijn paard(en) :j

Alleen... een buitenrit met 3 personen is helaas wél tegen de regels. Dat kun je hier lezen: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/coronav ... rdensport/

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:07

Of mensen jaloers zijn... JA!

Veel mensen proberen zoveel mogelijk thuis te blijven, proberen zo min mogelijk mensen te zien... en dan een topic van iemand die doet alsof het vakantie is :x

Ik zou me toch heel ongemakkelijk voelen, als ik weet dat zoveel mensen zich hieraan proberen te houden en ik gezellig op pad ga!

Niet slim om zulke fotos te delen :+ dat je dat niet inziet vind ik bijzonder :+

En dat er commentaar komt, waar je niet zo goed tegen kunt... tja, had je maar eerder aan moeten denken!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:12

Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat het iemand wat boeit wat anderen online te melden hebben. :+

Serieus mensen..is het zo moeilijk het los te laten dat mensen allemaal eigen keuzes maken..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:14

Ze is gegaan en de foto,s zijn mooi, dat wil ze horen meer niet want dat boeit haar niet.

Roos_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:17

waarom gaat tegenwoordig letterlijk elk topic over corona... kunnen we dat niet gewoon éventjes achterwegen laten?

Mooie foto's TS, geweldige Fjord heb je daar!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:19

Sunnda schreef:
Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat het iemand wat boeit wat anderen online te melden hebben. :+

Serieus mensen..is het zo moeilijk het los te laten dat mensen allemaal eigen keuzes maken..

Ik raad je aan om 's avonds eens naar het tv programma Frontberichten te kijken, Sunnda.

Misschien dan je het dan wel kunt begrijpen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:25

_KiMbErLeY_ schreef:
Of mensen jaloers zijn... JA!

Veel mensen proberen zoveel mogelijk thuis te blijven, proberen zo min mogelijk mensen te zien... en dan een topic van iemand die doet alsof het vakantie is :x

Ik zou me toch heel ongemakkelijk voelen, als ik weet dat zoveel mensen zich hieraan proberen te houden en ik gezellig op pad ga!

Niet slim om zulke fotos te delen :+ dat je dat niet inziet vind ik bijzonder :+

En dat er commentaar komt, waar je niet zo goed tegen kunt... tja, had je maar eerder aan moeten denken!

Ik meende dat het doel van de maatregelen is om de besmettingen te verspreiden zodat de zorg het aan kan. Dat we groepsimmuniteit opbouwen zonder dat de ziekenhuizen veel te vol liggen. Wat is er dan mis met in een mega natuurgebied gaan paardrijden? Volgens mij heeft Rutte niet gezegd dat iedereen verplicht depressief en chagrijnig op bed moet liggen.

Ik maak ook nog steeds buitenritten en soms met m'n vriendin die dan op de fiets zit of wandelt met een andere pony. Dan hebben we meer dan 1,5 meter afstand en een leuke dag. Op zo'n moment neem ik minder risico dan op mijn werk met de hele dag klanten of in de supermarkt.

Het is allemaal al erg en vervelend genoeg. Laten we het niet overdrijven nu.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:29

Ik ben wel jaloers ja... Wat zou ik daar nu graag willen zijn.
Heerlijk rustig je ziet geen mens en toch kun je kilometers rijden <3

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:53

Boras schreef:
Sunnda schreef:

Ik raad je aan om 's avonds eens naar het tv programma Frontberichten te kijken, Sunnda.

Misschien dan je het dan wel kunt begrijpen.

Al lang gedaan. ;)

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:07

Ik vind het echt niet verantwoord om je nu onnodig te verplaatsen. Of het nu wel of niet mag van de overheid, ik vind het een beetje een gebrek aan solidariteit naar de medemens toe.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:08

Citaat:

Ja, dat is een kernachtige opmerking.

'Ik blijf thuis terwille van anderen, hoewel ik er van baal' - en dan zo'n soort opmerking.
"Corona verslaan doen we samen", waarbij helaas de individuele vrijheid
-:(-
nogal beperkt is....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:11

Is er nog plek bij de corona bokt politie? Jullie lijken me echt super gezellige aardige mensen!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:34

meggiemeg schreef:
Op de Veluwe mag je recreëren als je accommodatie voorzien is van een eigen toilet-douche voorziening. Het is voor velen heel krom maar op deze manier kan je toch even weg en hoef je niet in contact te komen met anderen. Het is voor een ieder voor zich wat ze doen, wel of niet gaan. Als TS had geschreven dat ze er alleen had overnacht en de rest overdag was gekomen voor een buitenrit waar je heel goed de afstand met elkaar kunt bewaren had niemand er wat van gezegd, ze is in deze eerlijk geweest, verstandig of niet dat is aan haar en haar vriendinnen.

Maar dat is nu juist het punt, TS was WEL in contact met anderen! Namelijk, de vriendin met wie ze er gelogeerd heeft. Of woont die vriendin toevallig bij jou in huis TS?

Mooie fjorden, jammer van de uilskuikens die er op zitten.