Een paard delen, maar totaal andere blikken,

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:38

Poekkie schreef:
Is die stalling het enige punt?
En is dit winterregeling en zomer meer buiten?

Ik dat geval zou ik zeggen... 4-6u per dag buiten en dan 's avonds nog eruit met rijden/longeren/... is veel beter dan wat de meeste paarden hebben. Alhoewel ik zelf ook wel liever 10u buiten zou hebben (zelfs veel liever dan 24/7 buiten), zou ik het voor een winterregeling wel accepteren.

Bokt is ook niet altijd een weerspiegeling van de werkelijkheid en overdrijft in veel dingen. Niet iedereen wil bitloos, boomloos, 24/7 buiten met jaarlijks de osteopaat en de zadelpasser. Eigelijk maar een minderheid zelfs, maar hier op het forum is dat natuurlijk vaak het walhalla.

Dit is eigenlijk het enige niet bespreekbare struikelpunt.

Bij ons heb je niet echt 'n regeling. Winter, zomer.. Maakt niet uit. Maar in de zomer staan ze vaak wel wat langer tenzij boven de 30 graden is.

Dat laatste stukje valt mij eigenlijk ook op. Ik ken heel veel mensen waarvan hun paarden er alleen uit komen met rijden en misschien 'n uurtje mogen buiten spelen. Als je zo op bokt leest schijnt dat zwaar strafbaar te zijn. Maar ik denk dat al die mensen niet op bokt zitten. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-20 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Re: Een paard delen, maar totaal andere blikken,

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:40

Als ze het daar goed op doet, dan zou ik het zo laten dan. En proberen toch meer tegen die 6u te zitten dan 4u. Maar als dit het enige punt is, zou ik er niet alles voor opgeven. Wij hebben ook een paard met 2 en dat is altijd wat geven en nemen, maar toch is het met 2 echt veel fijner op het eind van de rit :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:53

Ik heb beiden gehad...
Ik heb een koudbloed en heb op een stal gestaan waar ze in de winter 1,5-2 uur buiten kwamen en op zondag moest je het zelf doen.
In de zomer gingen ze in kleine groepjes de wei in overdag (zonder schaduw) en savonds op stal.
Mijn paard had last van zijn knieen (te lange kniebanden waardoor de knie af en toe blijft hangen) en kreeg gezondheidsklachten in de winter... Vreemde plekken op zijn vacht, gek gedrag tijdens longeren.
Ik ben daar na 3/4 jaar weggegaan en toen kwam hij 24/7 buiten. Dat deed hem echt goed. Trok zijn buik minder op, was relaxt en had geen klachten.
Daarna vanwege beperkte faciliteiten verhuist naar stal met overdag buiten en snachts op stal. Zomer en winter met 4x per dag een bergje ruwvoer. Heeft ie koliek gehad.
Nu hebben we onze eigen plek, 24/7 buiten op track met aangesloten twee stallen en zomers natuurlijk de wei op.
Hij is opgewekt, vermaakt zich prima, eet iets meer dan de helft als wat ie hiervoor op die stal kreeg omdat hij simpelweg altijd kan eten. Voorheen at hij alles gauw gauw gauw op want honger en snel voordat een ander het opeet.
Ik kon echt niet met mezelf leven wetende dat ik mijn paard in de winter, op die eerste stal, minimaal 22 uur in een hokje van 3*3m liet staan.
Ik voelde me zo schuldig.
Ik voel me daar nu, met onze eigen track, stallen en weides, een stuk beter over. Altijd eten, altijd beweging, altijd kunnen kiezen binnen of buiten. Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:04

Hutcherson schreef:
Ik heb beiden gehad...
Ik heb een koudbloed en heb op een stal gestaan waar ze in de winter 1,5-2 uur buiten kwamen en op zondag moest je het zelf doen.
In de zomer gingen ze in kleine groepjes de wei in overdag (zonder schaduw) en savonds op stal.
Mijn paard had last van zijn knieen (te lange kniebanden waardoor de knie af en toe blijft hangen) en kreeg gezondheidsklachten in de winter... Vreemde plekken op zijn vacht, gek gedrag tijdens longeren.
Ik ben daar na 3/4 jaar weggegaan en toen kwam hij 24/7 buiten. Dat deed hem echt goed. Trok zijn buik minder op, was relaxt en had geen klachten.
Daarna vanwege beperkte faciliteiten verhuist naar stal met overdag buiten en snachts op stal. Zomer en winter met 4x per dag een bergje ruwvoer. Heeft ie koliek gehad.
Nu hebben we onze eigen plek, 24/7 buiten op track met aangesloten twee stallen en zomers natuurlijk de wei op.
Hij is opgewekt, vermaakt zich prima, eet iets meer dan de helft als wat ie hiervoor op die stal kreeg omdat hij simpelweg altijd kan eten. Voorheen at hij alles gauw gauw gauw op want honger en snel voordat een ander het opeet.
Ik kon echt niet met mezelf leven wetende dat ik mijn paard in de winter, op die eerste stal, minimaal 22 uur in een hokje van 3*3m liet staan.
Ik voel me daar nu, met onze eigen track, stallen en weides, een stuk beter over. Altijd eten, altijd beweging, altijd kunnen kiezen binnen of buiten. Heerlijk.

Heel fijn dat jouw paard het zo goed heeft nu, maar ik kan hier niet zo veel mee. Want ook als ik stop gaat het niet veranderen. Dus reacties van dat ze zo veel mogelijk naar buiten moeten lossen het niet op. Begrijp je? Niet verkeerd bedoeld hoor! :)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:06

AmoorM schreef:
Hoi Joltsje.

Ik vind het heel erg belangrijk om netjes te blijven omdat diegene het ook goed bedoeld. Ik twijfelde ook over dit topic omdat bokt toch wel vrij duidelijk is in het buiten staan. Ik was bang dat ik volledig de grond in getrapt zou worden als ik aangeef dat ik het nu prima vindt. Dat ik geen "puf" meer heb voor discussies constant. Dat neemt het plezier weg, vreet energie. Je zin door drukken is ook iets anders dan tot een evenwichtig besluit komen. Dus eigenlijk is ook mijn vraag ben ik egoïstisch als ik de discussie los laat en het accepteer dat ze geen hele dagen buiten staat? Maar 'n halve dag of soms zelfs maar 3 uurtjes?

Het gaat nu idd prima en het zijn idd ook wat-als scenario's. En daar heb je ook niks aan natuurlijk. Dit ga ik loslaten voorlopig. Tenminste ik ga m'n best doen.

Ik vind ook dat je erg netjes bent en blijft!

Wij kunnen allerlei oplossingen gaan verzinnen wat mogelijk zou kunnen zijn, alleen als alles door de ander van tafel geveegd wordt en bij zijn standpunt blijft schiet je niet zoveel mee op.

De grote vraag is kun jij ermee leven dat jou paard maar 4 uur buiten staan en de overige 20 uur binnen?
Ikzelf vind ook niet dat ze persee 24/7 buiten moeten staan, maar 4 uur zou ikzelf tekort vinden.

Wat ik een beetje tussen de regels doorlees (correct me if I'm wrong) is dat jij 4 uur niet genoeg vind, en geen zin hebt aan continu "ruzie" en daardoor toegeeft met het aantal uur. Maar toch blijft het aan je knagen omdat je het eigenlijk niet lang genoeg vindt.

Zolang de ander geen water bij de wijn wil doen, kom je hier niet uit. Tenzij jij je gevoelens opzij kunt zetten.

In mijn optiek gaat dit alleen maar hoger en hoger oplopen, en kun je beter nu kiezen voor verkopen of helemaal overkopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:24

Dat is misschien ook wel wat het meest zeer doet. Dat hij die 4 uur "eist" terwijl we samen 'n paard hebben en mijn mening ook telt. Maar doordat dit zo hoog ligt gaat 'n gesprek hierover niet werken. Ik dacht er over om hem een appje te sturen. Duidelijk uitleggen hoe en wat.

Ze gaan nu rond half 11 tot z'n 18:00/19:00 naar buiten op de paddock. Het liefst ziet hij ze dan om uur of half 5 voor het voeren naar binnen gaan. Maar dit kan ik ivm werk echt niet waarmaken. Hij ook niet. Als ik dan vraag hoe hij het dan wil regelen heeft hij geen oplossing. Dus nu is het gedoogd, maar toch blijft hij in gesprekken vaak terug komen daarop. Daardoor heb ik dus ook altijd het gevoel dat ik moet haasten om 5 uur om naar huis te gaan, om te kleden en naar stal want de paarden moeten naar binnen. Ik heb daardoor altijd z'n opjaag gevoel. We hadden afgesproken dat hij alles regelt met buiten staan (afspraken)en ik met voer. Dus ik geef gewoon aan wat ik kan doen en probeer niet inhoudelijk in discussie te gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:39

AmoorM schreef:
Hutcherson schreef:
Ik heb beiden gehad...

Heel fijn dat jouw paard het zo goed heeft nu, maar ik kan hier niet zo veel mee. Want ook als ik stop gaat het niet veranderen. Dus reacties van dat ze zo veel mogelijk naar buiten moeten lossen het niet op. Begrijp je? Niet verkeerd bedoeld hoor! :)

Wellicht moet je de ander in dit verhaal overtuigen door dingen uit te proberen. Dat ik mijn boodschap. Ik heb mijn paard in beide gevallen/situaties gezien.. En zie overduidelijk waar mijn paard het goed bij doet en waar niet. Die ander heeft toch hopelijk verstand van paarden in de zin van: serieus kunnen zien aan een paard of deze lekker in zn vel zit ofniet?
Dat probeer je over te brengen. Ga eens dingen proberen ipv discusseren. Of gewoon ermee kappen en zelf een paard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:48

Ik snap wat je bedoeld hoor Hutcherson. Maar hoe zie je dat voor je? Stiekem ons paard 10 uur op de wei zetten of stiekem verhuizen? Dat lijkt mij ook niet heel verstandig.

Ik denk dat ik de keuze moet maken tussen het accepteren en loslaten of mijn deel aan hem verkopen en mijn paard loslaten. Dat ik het paard volledig krijg gaat niet gebeuren. Maar diegene kan het alleen niet aan, er moeten elke dag 3 grote hooinetten gemaakt worden en voer geweekt en klaar gezet. Dat bij 40 uur zwaar lichamelijk arbeit is dat pittig. Diegene heeft al last van lichamelijke klachten, dus ik ga echt wat te weeg brengen met deze keus. Heb het gevoel dat ik 'n oude man in de kou laat staan.

Van 11:00 tot 18:00 buiten en savonds nog 'n buitenritje vind ik acceptabel.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:50

Als het bij de mede-eigenaar puur de angst voor weer bv. koliek is, kun je dan toch niet een keer samen met de dierenarts overleggen? Misschien effectiever dan de mail die je had gestuurd.

Ik heb ook een aantal jaren een paard samen met iemand anders gehad en wij zijn er altijd uitgekomen op basis van: ' als jij dat zo belangrijk vindt, moet je het ook maar regelen'. Wij waren het ook regelmatig niet met elkaar eens. We hadden een aantal basisafspraken en verder hadden we de dagen verdeeld. We zijn daar altijd vrij strikt in geweest en dat heeft goed gewerkt. Paard vond de (nogal) verschillende benadering ook geen probleem. Omdat ik (herkenbaar :) ) weidegang ook veel belangrijker vond, zette ik ze vaker buiten/binnen. Wij hadden op stal toen wel een paar mensen met wie we dat samen deden, dat maakte het leven ook een stuk makkelijker.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:57

misschien nog één keer met hem om tafel en je innerlijke strijd bespreken.

- verschil van inzicht, kan, beide hebben het beste voor met paard
- inhoudelijk kunnen jullie zijn wens niet waarmaken ivm werk
- hij heeft nu dus toegegeven, maar blijft er over door praten, moet hij niet doen
- aangeven dat je de strijd niet wilt en jullie samen een oplossing moeten zoeken. ook aangeven de samenwerking op te zeggen een optie is. niet als dreigement, maar meer uit zorgen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 06:57

AmoorM schreef:
pateeke schreef:
Ik heb ook een paard gehad, samen met een vriendin. In het begin ging dat goed, maar na verloop van tijd werd ook duidelijk dat we toch andere dingen belangrijk vinden, anders omgaan met bepaalde zaken. Vriendin heeft mij toen uiteindelijk voor de keuze gesteld: paard van haar overkopen of aan haar verkopen. Ik heb na een tijdje nadenken voor het tweede gekozen omdat ik dacht een paard te kunnen vinden dat beter bij mij zou passen. Ik heb daar heel veel spijt van gehad en dat was een moeilijke periode. Maar uiteindelijk ben ik wel blij dat het zo gelopen is. Het heeft een hele tijd geduurd eer de vriendschap weer hersteld was, maar uiteindelijk zijn we nog altijd wel bevriend en heb ik nu een schat van een pony die ik in tegenstelling tot mijn vorig paard voor 100% kan vertrouwen.

Wat je in jouw situatie moet doen, daar kan alleen jij een keuze in maken natuurlijk. Maar inderdaad: het vraagt heel erg veel een paard delen met een ander en steeds in discussie moeten gaan. Probeer eens na te gaan wat de voor en nadelen zijn van zowel het samen houden van het paard als dit beëindigen.

Dat laatse heb je gelijk in. Ik krijg heel vaak het advies dat ik toch door moet drukken betreft buiten staan. Maar ik weet dat dit geen zin heeft en als ik het wil accepteren hoor ik mensen zeggen dat ze dat echt niet zo zouden doen. Vooral op bokt schaam ik mij dan dat ze niet 10 uur per dag buiten staat. Ik denk misschien ook te zwart wit.

Voor delen van de breuk zijn geen discussie, sparen voor 'n eigen paard.

De nadelen zijn, ik ben mijn paard kwijt, ze staat nog minder buiten, ik ben natuurlijk ook hartstikke gek op m'n paard. En 'n paard delen kan ook mooie momenten opleveren. Zomaar stoppen voelt ook niet goed, alsof ik iets weg gooi. Dat ik mij kapot moet schamen dat ik zo iets weg gooi. Ik heb 'n geweldig paard, deel de helft van de kosten, ik deel de dagen en ik hoor constant wat geweldig dat je dit met je familie kunt doen zeg, ik wou dat ik dat had hoor ik dan.

Doordrukken heeft bij ons net geleid tot besluit om niet meer samen verder te doen. Vaak heeft dat idd weinig zin, wat natuurlijk niet wil zeggen dat jij de enige bent die toegevingen moet doen. Ik snap ergens wel dat je je schaamt dat ze niet meer buiten staat, maar dat is nergens voor nodig. Ik zou mijn paard ook graag zoveel buiten hebben, maar dat is bij ons Op stal gewoon geen optie. Zeker niet op dit moment. Kijk jij doet voor je paard wat mogelijk is binnen de gegeven omstandigheden, meer kan je niet doen. Je hebt geen paard voor anderen, wel voor jezelf. Iedereen zal overal wel een mening over hebben, maar jij zit nu in deze situatie. De mening van anderen doet er even niet echt toe.
Het komt een beetje op me over of je hecht heel veel waarde aan wat anderen zeggen en denken. Maar mijn tip: kies voor jezelf, niet voor een ander. Doe wat het beste voelt voor jou en niet wat je denkt dat zo hoort....

Ik maakte mij ook zorgen om mijn paard toen ik hem liet overkopen door die vriendin, ik mocht hem ook niet meer bezoeken terwijl mijn band met het paard denk ik sterker was dan haar band. Dus dat herken ik wel dat je je paard zou missen en je bezorgd bent. Ik heb mij daar na een tijdje wel kunnen overzetten omdat ik toen ook een nieuwe pony had die beter bij mij paste. Anderzijds... mijn ervaring is ook dat een paard er ook hinder van kan ondervinden dat er spanning en discussie is over de omgang met het paard en het dan meer duidelijkheid geeft voor en er minder spanning wordt doorgegeven aan het paard als die nog maar 1 eigenaar heeft.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:03

Even een hele directe vraag, sorry alvast. Maar ik denk dat ie wel gesteld moet worden, en dat je aan de hand van je antwoord een beslissing kunt nemen.

Vind je dit paard belangrijker dan de relatie met je ouders? Oftewel: wil je door onenigheid over dit paard je ouders 'kwijtraken'?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:23

Het klinkt alsof dit ten koste aan het gaan is van jullie band. Even neutraal gezegd (immers ik ken jullie niet), staan er nu twee stijfkoppen tegenover elkaar (lijken jij en de tweede partij misschien best veel op elkaar?). Dat leidt zelden tot een goede oplossing omdat er steeds meer emoties mee gaan spelen. Erg zonde!

Opnieuw, als deze relatie je wat waard is zou ik afstand nemen. Geef aan in gesprek dat dit je teveel energie kost, geestelijk, en dat je veel van X houd en daarom graag een andere oplossing zoekt in het stoppen van jullie samenwerking op paarden vlak. Ofwel het wordt zijn paard ofwel de jouwe. Dat kan je best respectvol doen toch?

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:49

Als gesprekken altijd leiden tot drama doe je beiden sowieso iets fout. Conclusie, of een mediator erbij (1 zou ik doen) of stoppen. Waarom niet aan drie objectieve dierenartsen hun mening vragen aangaande de gezondheid versus weidegang, die verzamelen en in zo'n gesprek met mediator erbij bespreken. Dan een proefperiode afspreken waarbij allebei water bij de wijn doen of twee proefperiodes afspreken waarbij je het een tijdje op jou manier doet en poosje op zijne. Dan wederom gezondheidsl van paard als uitgangspunt nemen wat de beste keus voor 't paard. Werkt nog niet, dan ook stoppen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:16

Ts, begrijp ik goed dat het buiten staan jullie enige probleem is? Of spelen er nog meer zaken ( zonder dat je daar over uit hoeft te wijden uiteraard)
Als dat het enige is zou ik water bij de wijn doen en accepteren dat hij 5/6 uur buiten staat. Het paard is het nu gewend ook

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:44

AmoorM schreef:
Ik snap wat je bedoeld hoor Hutcherson. Maar hoe zie je dat voor je? Stiekem ons paard 10 uur op de wei zetten of stiekem verhuizen? Dat lijkt mij ook niet heel verstandig.

Ik denk dat ik de keuze moet maken tussen het accepteren en loslaten of mijn deel aan hem verkopen en mijn paard loslaten. Dat ik het paard volledig krijg gaat niet gebeuren. Maar diegene kan het alleen niet aan, er moeten elke dag 3 grote hooinetten gemaakt worden en voer geweekt en klaar gezet. Dat bij 40 uur zwaar lichamelijk arbeit is dat pittig. Diegene heeft al last van lichamelijke klachten, dus ik ga echt wat te weeg brengen met deze keus. Heb het gevoel dat ik 'n oude man in de kou laat staan.

Van 11:00 tot 18:00 buiten en savonds nog 'n buitenritje vind ik acceptabel.

Je kunt toch uitleggen dat je een proef wilt starten om te kijken waar paard het beter op doet... Persoon A wil max 4 uur, persoon B wol 10 uur. Eerst probeer je 2-4 weken non stop 4 uur per dag. Daarna schakel je over naar 10 uur en evalueer eerlijk samen wat jullie zien aan het paard?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:10

Heeft het paard het dan zo slecht nu? Oogt hij ontevreden omdat hij niet naar jou ideaalbeeld wordt gehouden. Iedereen heeft zo zijn voorstelling wat goed is, is daarom dat andere nu echt zo slecht? Maak je het probleem niet groter dan het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:16

Bedankt voor alle reacties!
Vandaag is er eea besproken. Ik had het idee om 'n officieel contract op te stellen evt met behulp van 'n mediator. Als dit niet werkt had ik het voorstel gedaan dat één van ons het paard over koopt en de andere de verzorger/leaser zou worden. Hij vond dit wat te ver gaan en vond dat we het wel op konden lossen door gewoon duidelijke afspraken te maken en goed te blijven overleggen. Ik heb toch 'n contract opgesteld met alle afspraken (kosten, training, weide gang, voer) maar dan zonder de officiële handtekening. Hij kon zich vinden in de afspraken.

Maar eigenlijk veranderd er niets, alles wat we hadden afgesproken deden we al. Daarnaast denk ik dat doordat ik alles in beton wil gieten ik geen ademruimte creer. Over kosten kun je heel duidelijk zijn. Maar over breng en afhaal tijden eigenlijk niet, dit hangt helemaal af van de planning van die dag en ik kan niet verwachten van m'n stalgenoot dat ze alles laat vallen om ons paard buiten te zetten. Dus het aantal uren, de tijden laten we los en bekijken we per dag.

Toen ik eerlijk aangaf dat ik twijfels had, vernam ik dat er 'n beetje paniek was. Hij gaf aan dat ik gelijk had, paard meer naar buiten moet en we meer moeten overleggen. Maar alsnog vind ik dat ze geen 10 uur naar buiten hoeft perse, ik weet dat hij dat niet fijn vindt en ik wil dat hij er achter staat als we dat doen en niet omdat ik dat wil. Vroeger had ik anders gereageerd, nu weet ik dat dit het beste is. ;)

We proberen nu ook wat meer samen te doen, leuke dingen met het paard. Geen verplichte klusjes alleen maar. 'n buitenritje, paard samen wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:18

Dinopino schreef:
Heeft het paard het dan zo slecht nu? Oogt hij ontevreden omdat hij niet naar jou ideaalbeeld wordt gehouden. Iedereen heeft zo zijn voorstelling wat goed is, is daarom dat andere nu echt zo slecht? Maak je het probleem niet groter dan het is?

Ik hoor wel eens dat ik wat te zwart-wit denk. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:21

Dan stop lekker met piekeren, en ga genieten van jullie paard. Helaas worden ze niet zo oud als wij.:-)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:53

Ben je een perfectionist TS? Dat gaat ook niet altijd makkelijk samen met iets los kunnen laten of met genoegen nemen met “goed genoeg”.

Fijn dat jullie elkaar toch weer wat gevonden hebben. Veel lol met de knol!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:48

Is er ooit een gesprek of discussie geweest over een onderwerp, waarbij resoluut voor jouw opinie gekozen werd? Dus geen water bij de wijn, geen compromissen, maar echt dat jij A zegt en de andere persoon B en na een deftig gesprek besluiten jullie A te doen. Is dat ooit al voorgekomen?

Puur los van de emotionele en familieband die jullie hebben, zie ik namelijk een persoon die eigenlijk alles bepaalt. En uiteraard zal die hier en daar ook wel inbreng van jou toelaten zolang het hem goed uitkomt, maar het moment dat er een meningsverschil is, is het zijn mening die de bovenhand krijgt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:00

Ik heb pagina 1 en pagina 3 doorgelezen, dus misschien heb ik het antwoord op mijn vraag gemist :+

Wat zegt de DA ervan? Ik las dat de andere eigenaar het paard niet te lang buiten wil uit angst dat het dier weer ziek wordt. Wat mankeerde het paard?
Als de DA bijvoorbeeld zou zeggen dat heel de dag buiten zeker kan, zou de andere eigenaar dan niet over te halen zijn dit te proberen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:03

LWDaisy schreef:
Ik heb pagina 1 en pagina 3 doorgelezen, dus misschien heb ik het antwoord op mijn vraag gemist :+

Wat zegt de DA ervan? Ik las dat de andere eigenaar het paard niet te lang buiten wil uit angst dat het dier weer ziek wordt. Wat mankeerde het paard?
Als de DA bijvoorbeeld zou zeggen dat heel de dag buiten zeker kan, zou de andere eigenaar dan niet over te halen zijn dit te proberen?

Toch maar het hele topic lezen, dan vind je het antwoord al.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:56

Jullie hebben een blijvend visieverschil op het houden van paarden. Dit lossen jullie op door veel te overleggen en te investeren in de relatie (leuke dingen samen doen). Heel knap. En vermoeiend!

De vraag is of de baten opwegen tegen de kosten. Dit gedoe blijft. Als het niet ‘hier’ over is, is het wel ‘daar’ over. Of je accepteert dat je altijd hard moet werken om te overleggen met de mede-eigenaar, of je gaat over naar een nieuwe constructie waarbij er één eigenaar is. Twee kapiteins op een schip: dat is niet makkelijk. En als er dan inhoudelijke oplossingen of meningen worden aangedragen door anderen zoals hier op bokt, dan zorgt dat misschien voor nog meer stress (de beste stuurlui die aan wal staan te roepen).

Hoe voel je je bij het idee dat je het paard overdraagt aan de ander? Opluchting?