K_nolan schreef:mooie transformatie zeg. En echt een knapperd, daar ben je vast trots op
Dankjewel! Dat ben ik zeker

Gister hadden we weer dressuurles en de dag die ooit moest komen was eindelijk daar
Ik ben van Marnix afgevallen, voor de eerste keer. En ook de eerste keer sinds tijden dat ik überhaupt weer gevallen ben. Het was zo stom, had het totaal niet zien aankomen. Hij voelde in de bak fijn, een beetje kijkerig maar ik zei nog tegen mijn instructrice dat hij niet voelde alsof hij elk moment aan de kletter kon gaan. Oh boy, I was wrong
We maakten echt een perfecte overgang van stap naar draf: hij droeg zichzelf goed, liep niet meteen als een debiel keihard weg, gewoon echt heel fijn. Hij week toen op de lange zijde al een beetje naar binnen als een banaantje en toen we bij de C aankwamen schoot hij ineens naar binnen toe in volle rengalop met drie bokken erachter aan. De eerste kon ik uitzitten, de tweede zat ik bijna op zijn nek en de derde lag ik in het zand. Ik viel er van voren af dus ik was als de dood dat hij op mij zou staan, maar hij heeft mij netjes ontweken. Hij stopte daarna meteen, draaide direct naar ons toe en bleef stilstaan. Hij was er zelf ook een beetje beduusd van. Gelukkig niks aan over gehouden behalve een stijf lijf en een flinke blauwe bil. Direct er weer opgegaan en de les vervolgd. Hij deed echt ontzettend zijn best en heeft geen gekke fratsen meer uitgehaald behalve twee keer schrikken. Wellicht toch te overprikkeld of iets dergelijks. Tijdens grondwerk heeft hij soms ook wel eens van die buien, dat er in zijn hoofd dan ineens een knop omgaat en hij keihard gaat rennen en bokken.
Oh well, we hebben het overleefd en verder wel nog een fijne les gehad. Hij gaat steeds meer vooruit en dat was ook wel te zien op de foto die een vriendin had geschoten die was komen kijken. Als ik het dan vergelijk met afgelopen januari ben ik toch wel heel trots op mijn puppy 

Aan mijn houding kan verder nog enorm worden bijgeschaafd, ik mag echt meer leren op mijn billen te zitten maar hier hebben we uiteraard les voor.
De komende dagen doen we het lekker rustig aan. Nog even van het prachtige weer genieten saampjes. Hij begint ook al een flinke wintervacht te krijgen!