XXXX2015 schreef:Ik denk ook wel dat we niets overhaast moeten doen. Een vriendin van me zei ook al: het is een proces.
@pien_2010 'woon je op het plekje waar je gelukkig van wordt'
Vroeger was dit wel de plek waar ik dat van dacht dat het dé plek was. Nu betwijfel ik dat. Op een (drukke) dijk, met buren waar we toch regelmatig overlast van ervaren, op kleigrond, en een soort never ending story voor wat betreft onderhoud.
Verder zitten we redelijk dicht op het dorp, maar is er tussen ons en het dorp in de jaren dat we hier wonen een randweg aangelegd, die maakt dat ik het echt nog wel een tijd te gevaarlijk zal vinden voor de kinderen om zelf naar het dorp te gaan.
Ja zeer, en dat heeft ook te maken dat het werk niet teveel voor me is (ik heb geen werk meer en ook geen kinderen om mij heen). Iedere ochtend als ik opsta doe ik het eerste mijn paarden. Zodra ik die zwarte koppies over het hek zie (200 meter verderop staan ze nu op de grote weide) dan splijt mijn mond in een zeer brede glimlach.
Dan geef ik ze hooi, kroel met ze, babbel en lach wat met ze en dan ga ik terug zelf ontbijten. In de winter rijd ik op het warmste moment van de dag of doe iets met mijn nieuwe paard en in de zomer zo vroeg mogelijk.
Rond 15.00 in de winter laatste hooi en handje eten en dan is het weer klaar. Los van rijden of wandelen met een of twee, kost me dat nog geen 20 minuten samen. Meestal ga ik voor het donker worden nog eventjes op een afstandje kijken.
De plek maakt me zeer gelukkig (voor velen is het hier te afgelegen), de paarden maken me gelukkig. Ik heb wel het geluk, zoals gisteren als de tandarts komt, dat mijn man zonder enige mopper mee helpt zodat ik het paard kan vast houden dat behandeld wordt en hij met het andere vlak bij staat om het paard dat behandeld wordt rustig en relaxed te houden. De plek maakt me zelfs zo gelukkig dat het te klein zijn eigenlijk we op de koop toe nemen. Wel zijn we nu een schuur erbij aan het huis aan het bouwen voor alle paardenzooi en tuin gereedschap, en dat zal heel veel schelen.
Onze plek vinden we dus zelfs zo leuk, dat wij heel bewust hier blijven want nergens zullen we meer zo geïntegreerd zijn als hier in dit kleine gehuchtje. Dus we hebben alle + en _ op een rijtje gezet.
Dat is het verschil met jou. HEt is voor jou teveel allemaal. Dat heeft denk ik te maken dat je ook heel veel paarden hebt. Ik denk als ik i n de winter elke dag kak zou moeten rapen (is echt zwaar als het zo nat en modderig is), dat ik het allang niet meer leuk zou vinden. Dus staan ze op een hele grote wei in de winter, waar ik het kan liggen en de boer gaat er later met de maaier over heen en doet alles snoeien etc.
Ik denk dus dat daar nog een hele slag te halen valt.
Wat ook veel zal schelen is, als je kinderen later wat ouder zijn. Misschien is een paard voor jou en een pony voor hen bij je thuis voldoende en leuk genoeg?
Ik vind het goed dat je er goed over na denkt, want alle keuzes zijn OK, als ze maar bij jou passen en bij jouw situatie. Het is zonde als je nu iets doet waar je later spijt van krijgt.