Ik wil zo graag..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Re: Ik wil zo graag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:19

Leuk! Welke manege? Ik woon ook in z- limburg. Zou ook wel weer eens willen beginnen maar moet eerst nodig gewicht verliezen....

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:19

Wat leuk TS! ben heel benieuwd hoe je het vrijdag ervaart :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:23

Super leuk! ik denk dat het je wel mee gaat vallen. Mijn zusje heeft van de week na 10 jaar niet gereden te hebben (en altijd alleen pony's gereden toen) op mijn paard gereden. Mijn paard van 1.80 groot. Ze stapte op, en reed er zo mee weg. Vond het zo knap. Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 13:42

Jenny21 schreef:
Leuk! Welke manege? Ik woon ook in z- limburg. Zou ook wel weer eens willen beginnen maar moet eerst nodig gewicht verliezen....

Klipper in Limbricht :)

Iedereen zegt dat je het niet verleert, dus mijn hoop is goed :')

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:49

Wat leuk! Ik wens je heel veel oké plezier. Maak je niet druk over of het wel of niet gaat maar geniet gewoon. Lekker weer op een paard zitten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:50

Dat verleer je niet. Zal wel spierpijn krijgen :D . Veel plezier!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:08

Verleren zal je het nooit doen, dat zie ik wel aan een goede kennis. Die stapte na ruim 30 jaar weer eens op. In het begin een klein beetje onwennig maar had het al heel snel allemaal weer te pakken en met nog geen 10 minuten rond alsof ze nooit anders had gedaan!

Enige wat waarschijnlijk niet gaat wennen is de spierpijn hihi, ff doorheen bijten dat word na een paar keer ook beter :D

Have fun!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:57

Pluttersput schreef:
Jenny21 schreef:

Klipper in Limbricht :)

Iedereen zegt dat je het niet verleert, dus mijn hoop is goed :')

Ken ik idd. Zit net wat hoger in de regio.

Verleren doe je niet, net als fietsen. Spierpijn zul je vast wel hebben. Veel succes vrijdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:25

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Paardenpraat, daar past het beter. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:49

Pluttersput schreef:
Vrijdag! Half 12 :D

Spannend! :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:06

In mijn ervaring verleren mensen dingen als lichtrijden niet, maar toch pakt de ene herintreder het rijden makkelijker weer op dan de andere. Soms verklaarbaar, als mensen bijvoorbeeld zijn gestopt na een fikse val, maar soms hebben mensen ook 'gewoon' wel weer even nodig om het gevoel weer terug te krijgen.
En dat zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar iedereen is zo optimistisch dat ik ook weer niet wil dat je misschien teleurgesteld bent als je even tijd nodig hebt om te wennen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:17

Lief van je!
Maar ik ben niet teleur te stellen :D

Ik vind het heerlijk om weer met paarden te prutsen. En hoe het gaat gaat het. Maar ik heb even mijn uurtje paardenpruts-tijd!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:13

Da's de beste instelling! Lol met de knol is het belangrijkst!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 14:28

Zo. Ik heb gereden :)

Maar, ik geloof niet dat ik hier mijn behoeftes mee kan bevredigen. Ik ben geloof ik echt meer van het grondwerk, het wandelen, het naar buiten en onder het zadel dingen ontdekken. Maar rondjes in de bak rijden is het voor mij niet geloof ik. Ik probeer het volgende week nog eens, maar ik weet niet of ik er mee doorga :)
Maar, dan heb ik het in elk geval geprobeerd!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:35

Wat je zegt, je hebt het geprobeerd!

Al voel ik me altijd wat beledigd als mensen het hebben over rondjes door de bak.. Als het goed is, is dressuur wel wat meer dan dat. Maar als daar je hart niet ligt, dan snap ik wel dat een manegeles niet voldoet aan je behoeften. De manege heeft geen extra dingen? Bij ons beginnen ze binnenkort met een cursus naast het paard en hebben we afgelopen herfst ook lessen vrijheidsdressuur en agility gehad.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 14:52

Nee ja ik bedoel dat niet respectloos. Je paard lekker hebben lopen en de figuren goed rijden met een fijn ontspannen paard is hard werken, voor allebei.
Maar zoals vandaag, echt rondjes in de bak rijden, figuren rijden, hele stukken rechttoe rechtaan draven omdat degene die achter je rijdt even instructie nodig heeft, dat is niet mijn ding. Ik wil ergens naartoe werken. Maar voor nu is dat voor eerst niet aan de orde en is het een kwestie van de figuren rijden en met de rest mee hobbelen.
Dat klinkt ook heel onrespectvol naar de manege, maar ook dat bedoel ik niet zo. De lessen die ze geven zijn heel goed voor als je een echte beginner bent. Maar dat ben ik al niet meer. Maar ik ben weer denk ik niet goed genoeg voor in de gevorderdenles, want voor de volgende week ben ik ook bij de beginners ingedeeld.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:57

In ieder geval super dat je bent gegaan en het geprobeerd hebt. Misschien ligt je niveau of je verwachting toch iets hoger, is privéles geen optie?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:04

Pluttersput, je zegt : "Maar zoals vandaag, echt rondjes in de bak rijden, figuren rijden, hele stukken rechttoe rechtaan draven omdat degene die achter je rijdt even instructie nodig heeft, dat is niet mijn ding" . Maar dát is toch juist een manege....dit is waar een manege-les voor is.

Voor jezelf rijden in een gevorderden les vinden ze blijkbaar je niveau niet goed genoeg voor....
Kun je dan niet beter een prive-les bij ze vragen ? En duidelijk neerleggen wat je wensen zijn ?

De eerste keer ingedeeld bij beginners begrijp ik wel van hun kant...ze willen eerst zien wat je wel en niet kunt, al geven wij dan eerder een prive-lesje om af te tasten wat iemand kan.
Ik begrijp zelf wel dat je niet in de beginners les wilt mee hobbelen, dat zou ik zelf óók niet meer willen.

Gewoon nog een keertje proberen en aangeven dat je méér wilt / zelfstandiger wilt rijden, wellicht kun je dan een prive-les krijgen. Als vind ik een leuke groeps les en de koffie voor die tijd en een borreltje na die tijd met de rest óók er wel bij horen op een leuke manege :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:05

Jammer dat het tegenviel ts. Echt dressuurmatig je eigen paard trainen is natuurlijk wat anders dan een beginnerslesje op de manege.

Het voordeel van even doorzetten is dat je wel weer tussen de paardenmensen komt. Wie weet kom je op die manier iemand tegen die opzoek is naar iemand op zijn of haar paard wat extra aandacht te geven. Het klinkt alsof dat meer iets voor jou is. En er zijn vast wel mensen opzoek naar een volwassen betrouwbare verzorgster.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:13

Maar het niveau van je lesgenoten belemmert toch niet dat je zelf ook dingen kunt doen, of mocht dat niet?
Ik rijd voorop in een absolute beginnersles, zodat mensen een stuur, gas en rem in de buurt hebben, maar zelfs dan zet ik m'n paard aan het werk door bijvoorbeeld stelling te vragen of hem een pasje schoudervoor te zetten. Dus ookal zou je niet zelf een volte mogen maken of afwenden, dan nog kun je meer doen dan 'hobbelen'.
Wel jammer dat je het niet een niveau hoger mag proberen, voor sommige mensen werkt dat gewoon veel fijner en misschien ben jij er daar ook wel één van!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:44

Beginners, gevorderden, er zit toch nog wel iets tussen?
Manege waar ik reed werd je erg vrij gelaten. We moesten wel op dezelfde hand rijden, maar verder kon je veelal je eigen ding doen. Jammer dat het tegenviel

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 15:52

Het viel me niet tegen hoor in die zin dat de les tegen viel. Ik realiseer me gewoon dat ik geen dressuur ruiter ben :)
Ik wil daar niemand mee voor het hoofd stoten, maar ik ben echt meer van het aan de hand en lol met je knol werken denk ik.

En ik ga het zeker doorzetten, vrijdag is de volgende les. Wie weet dat ik daarna nog een lesje doe, of niet. Voor de lol is het goed voor erbij, maar het me iets te weinig omgang met het paard als wel je figuren rijden.

Overigens vind ik mezelf absoluut geen gevorderde in dat ik goed kan rijden, begrijp me niet verkeerd. Er is nog waanzinnig veel wat ik kan leren en moet leren als ik er verder in wil komen. Maar ik geloof helemaal niet dat dat is waar ik behoefte aan heb :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:33

Jammer dat de les niet helemaal was wat je er van verwachtte. Mooi is dan wel weer dat je nu iets beter weet wat je wel en niet wilt maar het toch volgende keer en wellicht de keer daarna ook nog weer gaat proberen.

Realiseer je wel dat het niet op alle maneges gebruikelijk is om in de les meer voor jezelf te rijden of andere dingen met een paard te doen dan rijden. Misschien kan het bij jullie wel, je kunt het uiteraard overleggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:11

Je hebt in elk geval toch weer op een paard gezeten ! :D

En als na volgende keer dit toch niet echt is wat je zoekt, is het misschien wel een opstapje geweest naar iets wat je wel leuk vindt en waar je naar op zoek kan.