Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Leuk dier!
Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar maanden uit ziet!
Ik lees er misschien overheen... maar wat is er altijd mee gedaan, kent ze al iets?
Veel geluk en vooral plezier samen!
Hannanas schreef:een prachtig paard!
Wat is er allemaal mis met haar? Het nukkige En het lijf niet mogen aanraken klinkt me niet goed in de oren en stijf na een drafje al helemaal niet. Weet je zeker dat ze in orde is? Kwa vacht en houding oogt ze ook niet helemaal gezond wat het zou moeten zijn na twee maanden goed management op deze leeftijd.
Citaat:Ik mag haar lijf zeker wel aanraken alleen voelt ze zich er niet fijn onder, wat ik overigens heel goed begrijp. Dat ze stijf is heb ik nergens genoemd, maar dit is wel iets wat in haar situatie zeker voor zou kunnen komen gezien ze totaal geen bespiering meer heeft.
mavantos schreef:Mooi paard! Leuk een schimmel, maar wel veel poetsen haha![]()
Alleen spierpijn na een paar rondjes draven? Als dat het geval is zou ik toch kijken naar een tekort in de voeding of iets lichamelijks. Dat is namelijk echt niet normaal, helemaal niet icm niet mogen aanraken.Verstandig dat je rustig aan doet uiteraard, maar het blijft wel een paard. Ze kunnen echt wel wat hebben hoor! Vind ook dat ze al wel wat opgeknapt is in vergelijking met je eerste foto's. Nu nog een beetje spiertjes kweken, dat is net zo belangrijk als vetjes.
mavantos schreef:Alleen een paar rondjes draven is toch geen intensieve training in de sportschool? Helemaal niet als ze normaal gesproken veel buiten staat, want dan is ze bewegen wel gewend. Wel verstandig er een keer een osteopaat naar te laten kijken, dan heb je in ieder geval een hoop uitgesloten. Overigens kan die osteopaat haar ook helpen beter in de bespiering te komen, omdat ze gunstiger haar lichaam gaat gebruiken.
Kristy1998x schreef:In mijn topic staat al enkele keren omschreven dat Dalencia 100% gezond is verklaart voordat ze bij mij kwam. Ze moet enkel binnenkort even een tandarts zien gezien ze haar voer niet goed verteerd en dit al weer een jaar geleden is. Het nukkige is in haar geval typisch merrie gedrag. Ik mag haar lijf zeker wel aanraken alleen voelt ze zich er niet fijn onder, wat ik overigens heel goed begrijp. Dat ze stijf is heb ik nergens genoemd, maar dit is wel iets wat in haar situatie zeker voor zou kunnen komen gezien ze totaal geen bespiering meer heeft. Ik raad je aan even het hele topic te lezen, dat verduidelijkt een aantal dingen zeker.
Prachtig is ze zeker.
Hannanas schreef:een prachtig paard!
Wat is er allemaal mis met haar? Het nukkige En het lijf niet mogen aanraken klinkt me niet goed in de oren en stijf na een drafje al helemaal niet. Weet je zeker dat ze in orde is? Kwa vacht en houding oogt ze ook niet helemaal gezond wat het zou moeten zijn na twee maanden goed management op deze leeftijd.
Kristy1998x schreef:Er zit verschil in rustig door de weide stappen en enkele rondjes draven. Bij een paard waar de bespiering vanaf 0 weer opgebouwd moet worden omdat deze totaal was weggevallen, ik bespaar je de foto's hiervan, vind ik het volkomen logisch dat ze spierpijn heeft of wat stijfjes is de dag daarna. Voor een lichamelijk stabiel paard is een paar rondjes draf zeker niet intensief, voor mijn merrie en de staat waarin ze is is dit wel intensief.mavantos schreef:Alleen een paar rondjes draven is toch geen intensieve training in de sportschool? Helemaal niet als ze normaal gesproken veel buiten staat, want dan is ze bewegen wel gewend. Wel verstandig er een keer een osteopaat naar te laten kijken, dan heb je in ieder geval een hoop uitgesloten. Overigens kan die osteopaat haar ook helpen beter in de bespiering te komen, omdat ze gunstiger haar lichaam gaat gebruiken.
Citaat:Beetje jammer dat je zo defensief reageert. Ik heb elk bericht van A tot Z gelezen voordat ik mijn reactie gaf. Wat geeft jou het idee dat ik dat niet gedaan heb? Omdat ik dus een andere mening heb?
Ik blijft erbij dat dit niet oké is, hoe je paard zich uit en hoe ze eruit ziet, en stijf na draf (spierpijn), ondanks dat ze inderdaad wel wat dikker is geworden maar dat is dan ook alles.
.Citaat:Geen enkel gezond paard heeft spierpijn na een aantal rondjes draven.
Hannanas schreef:Maar dan moet er toch verder gezocht worden als ze zo blijft? Want iets klopt er niet.
Hopelijk biedt de osteopaat verlichting.
smit_ilse schreef:Zo die is lekker aan het opknappen. Opbouwen duurt langer dan afbouwen dus ga zo door! Je kan niet in korte tijd alles erbij halen, stap voor stap en dan komt het vast goed. Al fijn dat ze zo blij door de wei gaat. Dat het er energie kost na alles is niet gek, ook dat moet opgebouwd worden uiteindelijk.