Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:39

Sjaco schreef:
StalNollie schreef:
Onderste van je bericht niks van waar. Zit er zelf volledig in en ja er worden ook shetten voor 1450 verkocht en ja die worden daarvoor verkocht en ook vlug.
Ik zet zelf volledig in de pony handel dus weet waar ik het over heb

Vandaar dat ze het hier (Noord/Oost Nederland) nogal eens over "Brabantse prijzen" praten en je de tip krijgt om vooral niet in het Zuiden te gaan kopen ;)

Het beeld wat ik schetste zie ik hier echt regelmatig.

Dat klopt inderdaad ook wel, nu je het zegt.
Prijzen boven in nl zijn lager

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:01

Rond de 800 euro. Met tuig +-1.100 euro. Prijzen tot 2.500 euro vind ik echt veel voor een bejaarde pony. Het is maar net wat de gek er voor geeft. Vind het trouwens niet fair naar een 20-jarige pony om hem nog als wedstrijdpony of zelfs voor de cross te verkopen. Rust roest, maar overbelasting ook.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:15

Misschien een stomme vraag, maar is overleg met de ouders van het meisje van 8 dat er nu op rijdt geen idee? Meisje kent de pony en heeft er een band mee, kan er op rijden. Ik snap dat ze de pony niet direct willen kopen, maar wellicht is leasen een optie? Dan blijft ze ook nog dicht bij je en hoef je niet helemaal afscheid te nemen. En dan is het meisje haar leerpony niet kwijt. Wellicht dat ze op den duur ook kunnen bijdragen aan een pensioen.

Crissy

Re: Wat kan ik vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:02

Ik ken de pony ook persoonlijk. Het is een super lieve fijne leerpony voor dressuur, af en toe een sprongetje een buitenritje en vooral heel betrouwbaar (zowel op stal in de wei en in de omgang)

De pony heeft goed beenwerk, nog nooit kreupel geweest, staat correct op haar benen. Ze is alleen wat ouder, maar dat vind ik als kinderpony en leerpony juist een voordeel. Het is een sterke pony, die waarschijnlijk nog heel lang mee kan en een kind heel gelukkig kan maken.

Ik gun Syl het allerbeste huisje en een super lief baasje, want dat verdient ze zo

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:54

Wat voor de pony spreekt is zijn veelzijdige inzetbaarheid. M2 is niet de wereld maar toch echt al aanzienlijk meer dan L. Gezellig rondcrossen is dan een dikke pre. Ik zou dat voor een kid een ontzettende meerwaarde vinden.

Bij mij zou alles staan of vallen bij hoe lief en betrouwbaar zo'n pony is. Kan je er een kind zo op weg laten rijden en alleen poetsen, laden etc. zijn ze echt een fortuin waard. Heb je meer rijtechnische vaardigheden nodig kon je op een meer reële prijs.

Dus afhankelijke daar van alles tussen de 1.000 en 4.000 euro.

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:45

pol013 schreef:
Wat voor de pony spreekt is zijn veelzijdige inzetbaarheid. M2 is niet de wereld maar toch echt al aanzienlijk meer dan L. Gezellig rondcrossen is dan een dikke pre. Ik zou dat voor een kid een ontzettende meerwaarde vinden.

Bij mij zou alles staan of vallen bij hoe lief en betrouwbaar zo'n pony is. Kan je er een kind zo op weg laten rijden en alleen poetsen, laden etc. zijn ze echt een fortuin waard. Heb je meer rijtechnische vaardigheden nodig kon je op een meer reële prijs.

Dus afhankelijke daar van alles tussen de 1.000 en 4.000 euro.

Hier ben ik het zo mee eens. En als ik lees hoe deze pony is, denk ik dat toch wel minimaal 2000 euro waard is. Misschien komt het omdat ik dichter bij het oh zo dure zuiden zit, maar ik vind 800-1250 echt goedkoop voor een D-pony, zeker als die zo veelzijdig inzetbaar is.

Sjaco schreef:
Ik vind 2000 een reële prijs als de pony geschikt is voor een beginner. Daarvan uitgaand zou ik dan zeggen vraagprijs 2500.

Duidelijke adverteren dat pony braaf is en geschikt als eerste pony.

Dat denk ik ook. En misschien wil iemand haar toch voor 2500 euro kopen.

Zoals men noemt, het is maar net wat de gek ervoor geeft. Als 12-jarige begon ik al te zweten bij 1000-1500 euro. Nu haal ik bij 2500 euro nog mijn schouders op.

Een braaf (en veelzijdig) beestje is goud waard. En 20 jaar is niet zo verschikkelijk oud.

Overigens vond ik de lease optie een goeie, maar dat ligt geheel aan jouw situatie en opties natuurlijk.

Persoonlijk wil ik zoeken naar een pony onder de 10 jaar, misschien nog 11, maar deze pony laat mijn hart toch harder kloppen, wat een dropje. (Mag helaas geen rijpony op eigen land van mijn ouders.)

Ik gun deze pony in ieder geval het beste en ik ga ervan uit dat jij als eigenaar wel weet wat dat is.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:54

Ken je niemand via de rijvereniging / wedstrijden die mogelijkerwijs geïnteresseerd zou zijn? Bij je instructeur aangeven of hij/zij iemand kent die interesse zou kunnen hebben? En eventueel bij een volgende wedstrijd een briefje op de trailer plakken met verkoopgegevens? Het 'viavia' wereldje kan zomaar iemand opleveren die dolgelukkig wordt van een brave, bomproof kinderpony die allround inzetbaar is. Leeftijd hoeft echt niet per se een rem te zijn. En als je zelf al aangeeft dat een goede plek belangrijker is dan de prijs, dan is er uit de prijs vast wel uit te komen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:01

Ik zou er max 2500 voor geven, liefst wel met tuig erbij dan. Zonder tuig
zou ik het houden op 2000.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:31

Blussem schreef:
Van de korting is ook heel stukje goodwill van de stal. Al is mijn ervaring wanneer je vraagt dat er vaak wel wat mogelijk is. Al kunnen ze natuurlijk ook nee zeggen en dan ook even goede vrienden.

Ieder geval ts veel succes met de verkoop en sorry dat ik vaak de dingen zeg die men niet wilt horen.

Ik ben idd een persoon die vaak goed bedoeld tegen gas geef.

Bij deze excuses voor mijn reactie. Die was misschien ook wat kort door de bocht. Maar had wat harde opmerkingen van je gezien ik andere topics. Vind dat dit nu wel bij draait. En fijn dat je er wat meer uitleg bij geeft.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:46

Ik zou de vraagprijs tussen de 1500 en 2500 doen zeker niet lager of weggeven. Ik ken meerdere paarden die weggegeven zijn aan kennissen want dan zouden ze een goed huisje krijgen en dan wordt zo'n paard na een half jaar weer doorverkocht aan een handelaar. Als mensen een paard willen dan moeten ze het ook kunnen betalen en is 2000 euro niet zo heel veel.

Daarbij zou ik 20 echt nog niet bejaard noemen. Wij hebben een fjord van 33 die beter loopt dan een aantal van onze andere paarden en ook hem vind ik nog niet bejaard. Het is dus erg paardgebonden wanneer het dier bejaard is. Als deze dus niet kreupel loopt, goed eet en vrolijk is dan zou ik haar niet bejaard noemen en voor 2500 aanbieden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:53

Heb je de pony inmiddels verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:07

Mijn verzorgpony ging met 22 jaar met pensioen. Het kan best zijn dat je binnenkort merkt dat de koek een beetje opraakt bij de pony en dan moet je naar de pony luisteren vind ik.

Geweldig zou zijn als de pony een fijne plek krijgt waar die niet te hard hoeft te werken, net wat de pony zelf leuk vind om te doen. Maar ook bij mensen die de gezondheid goed in de gaten houden. Vind maar eens zo'n baasje.

Zelf zou ik niet kiezen voor een pony van boven de 20 voor mijn kinderen omdat ik weet hoeveel extra geld en tijd een oudere pony kost en afscheid nemen ook niet leuk is binnen een paar jaar indien nodig.

Zelf zou ik er niet veel voor hoeven te hebben als ik gezegend ben de juiste eigenaar te vinden. Dan mag je met max 1000 echt dolblij zijn.

Veel succes en sterkte met deze beslissing.

Erg leuke en lieve pony om te zien.

Gaat je vast lukken iemand te vinden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:10

Brave pony’s zijn onbetaalbaar. 2500 Euro voor een 18 jarige is niks geks tegenwoordig. Vroeger had je nog koopjes, die tijden zijn voorbij. Ik ken iemand die een 30 jarige A pony voor 2000 euro verkocht en na jaren doet ie het nog steeds. Een pony waar je je kind veilig op kan zetten is goud waard!!!!!