pol013 schreef:Wat voor de pony spreekt is zijn veelzijdige inzetbaarheid. M2 is niet de wereld maar toch echt al aanzienlijk meer dan L. Gezellig rondcrossen is dan een dikke pre. Ik zou dat voor een kid een ontzettende meerwaarde vinden.
Bij mij zou alles staan of vallen bij hoe lief en betrouwbaar zo'n pony is. Kan je er een kind zo op weg laten rijden en alleen poetsen, laden etc. zijn ze echt een fortuin waard. Heb je meer rijtechnische vaardigheden nodig kon je op een meer reële prijs.
Dus afhankelijke daar van alles tussen de 1.000 en 4.000 euro.
Hier ben ik het zo mee eens. En als ik lees hoe deze pony is, denk ik dat toch wel minimaal 2000 euro waard is. Misschien komt het omdat ik dichter bij het oh zo dure zuiden zit, maar ik vind 800-1250 echt goedkoop voor een D-pony, zeker als die zo veelzijdig inzetbaar is.
Sjaco schreef:Ik vind 2000 een reële prijs als de pony geschikt is voor een beginner. Daarvan uitgaand zou ik dan zeggen vraagprijs 2500.
Duidelijke adverteren dat pony braaf is en geschikt als eerste pony.
Dat denk ik ook. En misschien wil iemand haar toch voor 2500 euro kopen.
Zoals men noemt, het is maar net wat de gek ervoor geeft. Als 12-jarige begon ik al te zweten bij 1000-1500 euro. Nu haal ik bij 2500 euro nog mijn schouders op.
Een braaf (en veelzijdig) beestje is goud waard. En 20 jaar is niet zo verschikkelijk oud.
Overigens vond ik de lease optie een goeie, maar dat ligt geheel aan jouw situatie en opties natuurlijk.
Persoonlijk wil ik zoeken naar een pony onder de 10 jaar, misschien nog 11, maar deze pony laat mijn hart toch harder kloppen, wat een dropje. (Mag helaas geen rijpony op eigen land van mijn ouders.)
Ik gun deze pony in ieder geval het beste en ik ga ervan uit dat jij als eigenaar wel weet wat dat is.