safina schreef:Ja, bizar zeg. Bij mijn weten mogen mijn ruinen gewoon voor menselijke consumptie geslacht worden. Waarom is dat bij jullie zo?
Ik kan me voorstellen dat je dat serieus overweegt. Het is ook een afweging je eigenlijk alleen zelf kunt maken.
Hoe lang heb je dit gevoel nu? Hoe zit je verder in je vel momenteel? Zou het al kunnen schelen als je er van eentje afscheid neemt? Als je dat zou doen, welke zou dat dan zijn?
Toch al sinds deze zomer, toen bleek dat de merrie haar eiwitallergie had. Toen dacht ik echt wel: Lap, nu is er aan alle 3 wat. Ik kan geen eerlijk antwoord op geven waarom het zo is. Ik twijfel zelfs of het te maken heeft met de castratie, al dan niet de medicijnen die als nazorg worden gegeven.
Gini: Nee, training kan geen verbetering geven helaas. Deze optie’s hebben wij al bekeken en daar zijn er maar weinig tot geen mogelijkheden in.
Verder is hij opgevoed. Volledig veulen abc. Toen hij mij heeft geslaan was het net lente, moeder stond voor de eerste keer hengstig en ook heel heftig. De hoefsmid was met hem bezig en voor ik het wist steigerde hij en had mij vol in het gezicht. Toen is besloten om hem te castreren en eigenlijk is hij heel veel gekalmeerd. Maar ik voel mij er niet meer goed bij en dat merkt hij ook. Ik heb al gedacht om grondwerk les te nemen. Intensief gezocht achter lesgevers maar eerlijk gezegd valt de prijs mij echt tegen. Ik snap dat ze er ook wat aan moeten overhouden maar €45 voor een half uur was het laagste bedrag dat ik vond. Dat is voor nu gewoon even geen optie. Ik heb ook maar 1 dag dat dit mogelijk is en dat is zondag. Al de rest is mijn vriend tot laat aan het werk.