Strenge ouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grace1989

Re: Strenge ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:18

Wat heftig. Huisarts en mentor zijn denk ik een goede optie. Sterkte gewenst.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:18

Supervixen schreef:
Het is zeker vakantie?

Ik word zo moe van dit soort reacties. Het is een ernstig onderwerp kindermishandeling. Zelfs al zou het gaan om iemand met een ziek gevoel voor humor dan neem je het risico toch niet om zo te reageren? Wat als het wel echt is wat de ts schrijft? Dan liever voor de gek gehouden denk ik dan zo ongevoelig reageren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:15

Dit is zeker niet normaal. Met beleefd zijn tegen je ouders is niets mis maar wel als ze je lichamelijke straffen geven en je ook emotioneel beschadigen. En je zo enorm controleren is ook niet normaal voor 15 jaar.
Ga inderdaad met de mentor praten of een ander vertrouwenspersoon op school. Ik hoop dat die dit serieus neemt. Als dat niet gebeurd dan ga je naar de huisarts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:39

Bizar hoe hier door sommigen gereageerd wordt :oo.

TS, ik hoop dat je wat hebt aan de tips in dit topic, hoe jij behandeld wordt is echt niet normaal. Heel veel succes en hopelijk verbetert je situatie :*.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:56

Lieve TS, neem contact op met de kindertelefoon. Hopelijk kunnen hun jou helpen.

https://www.kindertelefoon.nl/ Je kan hier ook chatten als je liever niet belt.

Is ook volledig anoniem dus hopelijk is de stap dan minder groot. :) Dit is zeker niet normaal en valt gewoon onder mishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:04

Wat ben ik blij dst je het topic aanmaakt. Die stap is voor sommigen al immens groot, en jij doet het gewoon! Powerwoman ;)

Super dat je op school naar je mentor stapt. Ik weet dat dat moeilijk is, maar achteraf ook een goed gevoel geeft.

En inderdaad, bel of chat met de kindertelefoon. Een kennis van mij 'werkt' daar, en ik weet dat de kindertelefoon jou allemaal tips en handvaten kan geven.

Spreek je wel eens af met vrienden? Ik denk dat het fijn is dat je bij vrienden thuis even kunt bijkomen van de drukte thuis.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:23

Streng in opvoeding is niet verkeerd, u en meneer/mevrouw tegen oudere en/of onbekende vind ik niet meer dat logisch, maar tegen je ouders is dat raar om meneer/mevrouw te zeggen,
Wat betreft cijfers halen, dat vind ik wel erg streng. Ik verwacht van mijn kind dat hij/zij haar best doet, maar ik hang daar geen minimaal cijfer aan hoor.
Af en toe meehelpen in huis vind ik op die leeftijd ook niet meer dan logisch, maar het moet geen dagelijkse kost wezen dat jij overal voor opdraait.
Veel weg met de avonden en dan een camera in huis zodat ze je in de gaten kunnen houden vind ik ook niet kunnen.

Slaan, schoppen is not done en daar zou ik zeker melding van maken bij bv de huisarts of je mentor op school.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 30-12-19 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:33

TS als de mentor van school voor jou vertrouwd aanvoelt dan zou ik met hem of haar gaan praten. School weet wel wat ze moeten doen met de situatie.

Mocht het niet gaan zoals je had gehoopt ga dan naar de huisarts of kijk even op internet bij wie je moet zijn voor jeugdhulpverlening binnen je gemeente.

Veel sterkte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:51

Ineke2 schreef:
U en meneer / mevrouw zeggen is niks mis mee.
Vernederen en schoppen slaan zoals je verteld in je bericht mag zeker niet.
Heb je een vertrouwenspersoon op school? Dan zou ik daar eens mee gaan praten.

echt? Tegen je ouders mevrouw en meneer zeggen is niks mis mee? :\

Heel knap dat je naar je mentor gaat stappen! Die zou je al een heel stukje verder moeten kunnen helpen.
Het is niet goed voor je dat je je vernederd voelt. Ik vind het juist heel volwassen dat je het gesprek met hen hebt proberen aan te gaan en je gevoelens hebt durven uiten. Ongeacht wat je ouders zeggen, verleer dat nooit. Dat zijn vaardigheden die je doorheen je leven nog goed gaat kunnen gebruiken! :(:)

En nee lieve TS, uitgescholden en geschopt worden door je ouders is niet normaal. Echt niet. Maak jezelf dat asjeblieft niet wijs. :(:) Je houdt van je ouders en zij vast ook van jou. Maar dat ze van je houden betekent niet dat ze geen fouten zullen maken. En jou schoppen en uit schelden is fout. :)

Heel veel sterkte en ik lees verder mee in het topic. Dapper blijven TS!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:19

kiki1976 schreef:
Streng in opvoeding is niet verkeerd, u en meneer/mevrouw tegen oudere en/of onbekende vind ik niet meer dat logisch, maar tegen je ouders is dat raar om meneer/mevrouw te zeggen,
Wat betreft cijfers halen, dat vind ik wel erg streng. Ik verwacht van mijn kind dat hij/zij haar best doet, maar ik hang daar geen minimaal cijfer aan hoor.
Af en toe meehelpen in huis vind ik op die leeftijd ook niet meer dan logisch, maar het moet geen dagelijkse kost wezen dat jij overal voor opdraait.
Veel weg met de avonden en dan een camera in huis zodat ze je in de gaten kunnen houden vind ik ook niet kunnen.

Slaan, schoppen is not done en daar zou ik zeker melding van maken bij bv de huisarts of je mentor op school.

Omdat het onzin is om iedere keer dezelfde boodschap te typen, kopieer ik dit bericht van Kiki1976 daar ik het als dochter, moeder en oma 100% hiermee eens ben.
Sterkte meid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:10

@Ayasha nee, het kan namelijk geen kwaad om je kind zo op te voeden met u en mevrouw / meneer.

Dat punt is geen mentale of fysieke mishandeling bedoel ik er mee te zeggen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:15

Ineke2 schreef:
@Ayasha nee, het kan namelijk geen kwaad om je kind zo op te voeden met u en mevrouw / meneer.

Dat punt is geen mentale of fysieke mishandeling bedoel ik er mee te zeggen :)

Tegen je vader meneer zeggen en tegen je moeder mevrouw zeggen. Daar is van alles mis mee.
De huisarts is een goede eerste stap TS

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:20

Ineke2 schreef:

O jawel hoor, of denk je dat het niks doet om je ouders aan te spreken met termen die we normaal gebruiken voor onbekende/minder goed gekende personen? Taalgebruik heeft zeker effect op kinderen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:26

Omdat het niet ( meer) gebruikelijk is, is dat mishandeling?
Alleen dat punt he, de rest vind ik niet normaal laat dat duidelijk zijn.
Echter beleefdheid in opvoeding is in de meeste gezinnen nogal naar de achtergrond verschoven.

Dit is het andere uiterste, maar niet gelijk slecht.

Ik heb u en mevrouw en meneer moeten zeggen tegen mijn opa en oma die ik regelmatig zag.
Niks raars met mij hoor. Mijn vader en moeder sprak ik aan met u en mama en papa.
Hun eigen naam mocht ik niet gebruiken en ook jij en jouwen was uit den boze.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:28

Omdat dit topic geopend is met een niet goedgekeurd schaduwaccount, gaat dit op slot. Verder communicatie wordt gevoerd met het hoofdaccount door het moderatorteam.