Stalling kosten betalen 13 jaar??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:53

Schemerdier schreef:
Reverie schreef:

Ligt het aan mij, of doen die lonen mij aan kinderarbeid denken? :')
Die lonen zijn toch ontzettend laag?

Dat is blijkaar normaal in Nederland. Is onder andere ook de reden waarom de Albert Heijn en nu ook de Jumbo zo goedkoop kunnen zijn (goedkope nlse lonen in de distributiebedrijven)
Ik zou er mijn bed niet voor uitkomen :+

Dat is nou precies wat de NL'se overheid hoopt te bereiken: dat werken onder de 18 zo weinig loont dat mensen gewoon op school blijven (ook vindt onze overheid dat je op die leeftijd nog bijgestaan wordt door ouders dus is het loon dat je zo verdient echt een extraatje dus hoef je ook niet hetzelfde te verdienen als een volwassene die zelf een huishouden draaiende moet houden). Waarom dat loon dan lager blijft tot je 23e is mij dan weer een raadsel, maar dat is een andere discussie.

Schemerdier

Re: Stalling kosten betalen 13 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:59

Is er geen leerplicht tot je 18e dan?

Ik heb onze minimumlonen voor studenten even opgezocht. Als je 16 bent is het minimum 6,78 netto, op je achttiende is dat 7,94 en als je 21 bent, 9,68.

Toch wordt er hier veel bijgedragen door de ouders hoor. Meer zelfs dan in Nederland, als ik het op bokt zo lees. Studentenjobs is meer voor extraatjes en eventueel vakanties mee te betalen, niet om te kunnen gaan studeren bijvoorbeeld.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:09

Schemerdier schreef:
Is er geen leerplicht tot je 18e dan?

Ik heb onze minimumlonen voor studenten even opgezocht. Als je 16 bent is het minimum 6,78 netto, op je achttiende is dat 7,94 en als je 21 bent, 9,68.

Toch wordt er hier veel bijgedragen door de ouders hoor. Meer zelfs dan in Nederland, als ik het op bokt zo lees. Studentenjobs is meer voor extraatjes en eventueel vakanties mee te betalen, niet om te kunnen gaan studeren bijvoorbeeld.

Jazeker wel, maar als werken zou lonen zouden mensen toch een stuk minder aandacht aan hun huiswerk besteden, want andere prioriteiten.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:32

ik was 12 toen mijn ouders een paardje hadden gekocht super blij maar veel drukte gelukkig lieve ouders die me zoveel mogelijk los lieten in beslissingen nemen ik was 14 toen ik bij een stal ging werken de zaterdag en de zondag ochtend daar stond ook mijn paardje er bleef na aftrek van mijn loon nog restbedrag over en die betaalde mijn ouders (toen ik 17 was moest ik alles zelf betalen)(uiteindelijk 10 jaar lang op die stal gewerkt). ik heb altijd mijn paard en school en een vriendje kunnen combineren waar trouwens mijn ouders heel trots op zijn :) het is hard werken je moet goed gemotiveerd zijn om alles aan te kunnen onder welke omstandigheden dan ook.. ik ben blij dat ik het gedaan heb en ben er ook stuk verantwoordelijker door geworden. (nu 29 en twee kids rijker en paard als je de drive heb kom je er wel)

ik weet niet wat ik je voor raad kan geven in zoeken van werk soms komt er zomaar wat op je pad terecht kijk goed om je heen waar hulp nodig is en waar je een zakcentje kan verdienen voor je paardje heel veel succes :) ik wilde je even mij ervaring delen

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:45

Sheeltje2 schreef:
ik was 12 toen mijn ouders een paardje hadden gekocht super blij maar veel drukte gelukkig lieve ouders die me zoveel mogelijk los lieten in beslissingen nemen ik was 14 toen ik bij een stal ging werken de zaterdag en de zondag ochtend daar stond ook mijn paardje er bleef na aftrek van mijn loon nog restbedrag over en die betaalde mijn ouders (toen ik 17 was moest ik alles zelf betalen)(uiteindelijk 10 jaar lang op die stal gewerkt). ik heb altijd mijn paard en school en een vriendje kunnen combineren waar trouwens mijn ouders heel trots op zijn :) het is hard werken je moet goed gemotiveerd zijn om alles aan te kunnen onder welke omstandigheden dan ook.. ik ben blij dat ik het gedaan heb en ben er ook stuk verantwoordelijker door geworden. (nu 29 en twee kids rijker en paard als je de drive heb kom je er wel)

ik weet niet wat ik je voor raad kan geven in zoeken van werk soms komt er zomaar wat op je pad terecht kijk goed om je heen waar hulp nodig is en waar je een zakcentje kan verdienen voor je paardje heel veel succes :) ik wilde je even mij ervaring delen

Dat ben ik helemaal met je eens, je wordt er erg verantwoordelijk van. Maar: als ik het nog een keer zou moeten doen zou ik vriendelijk bedanken.

Dragiony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:52

Het is enorm lastig om op een jonge leeftijd de stallingskosten zelf te betalen. Ik ben zelf 13 (bijna 14) en heb mijn pony al 2,5 jaar. Maar mijn moeder en oma betalen de stallingskosten en mijn moeder betaald dan de dierenarts, wij hebben zelf geluk dat de hoefsmid maar 2x per jaar hoeft de komen (ivm redenen met pony) anders zou het niet de doen zijn

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:39

Anders kijken of je ouders wel open staan voor een leasepony? Mijn eerste pony, ik was toen 10 jaar, was ook een leasepony. Mijn moeder had geen verstand van paarden en wilde niet vast zitten aan een pony als ik het toch niet leuk bleek te vinden of te veel was met school. De manege waar ik een leasepony had was leasen eigenlijk gelijk aan een eigen pony. Ging er mee op wedstrijd en was lid bij de pony club. Niemand anders reed op de pony. Merrie was 6 jaar en alleen gereden bij de manege. Heb er M dressuur mee gereden en L gesprongen.

finnyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:05

wat stoer dat je dit allemaal wil gaan doen voor je grote droom.. een eigen paard!
wat een verademing om te lezen dat er nog meiden bestaan die hard willen gaan werken om een eigen paard te onderhouden. ipv alles toegeschoven krijgen en weinig tot niets geen motivatie hebben om paardenzaken zelf te regelen.

het zal hard werken worden en je pap en mam zullen echt wel een keer bij moeten springen maar ..

een grote *\o/* voor jouw dat je het wil proberen!

succes!!

TaraWolters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 22:44

Bedankt voor jullie reacties!!
Mn ouders hebben een paardje voor me gekocht die ik moet delen met mijn moeder!! <3 <3
Dus nu zijn we al 4 weken de trotse eigenaren van Gwen en ze staat op een hele leuke stal en is ook beste vrienden met het paard van de eigenaresse van de manege :) :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:49

Wat leuk! Veel plezier samen

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:40

super leuk! welk ras is het geworden en foto? :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:37

Ha mooie oplossing, superleuk!!! Gefeliciteerd!!!

TaraWolters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 23:08

Dit is Gwen een B.W.P merrie van 13 jaar