Mkango schreef:bettyvn schreef:tja, full time werken is niet voor iedereen. als dat iets is wat je echt niet wil... t zou bij mij niet door gaan hoor, studeren eerst en graag fulltime werken, liever financiele vrijheid oa voor bij de paarden. maar hoor wel steeds meer om mij heen dat 32u (of zelfs minder) de standaard word. als je het echt niet ziet zitten om full time te werken tot je 67e dan zou ik je master staken. of dat nou zonde is of niet, als je er nix mee doet is het uiteindelijk ook jaren collegegeld, boeken geld etc.
waar een wil is is inderdaad een weg, maarja hoe groot die wil is en tot hoe lang je dat vol houd dat verschild per persoon. overigens zou ik van kapabel zijn voor een master studie 'terugvallen' op paraveterinair wat volgens mij een mbo 4 opleiding is wel echt zonde vinden. als je dan zeg maar zo slim bent dan zou ik me snel vervelen.
Dat vind ik wel erg voorbarig. De baan die je kiest na je afstuderen is niet in steen gehouwen, je kunt er altijd nog voor kiezen om een aanverwant of zelfs heel ander vakgebied in te gaan waar je wel deeltijd kunt werken. Je diploma is immers geen weggegooid geld: het toont dat je over een bepaald denkvermogen beschikt en daar heb je hoe dan ook profijt van, ook buiten je “eigen” sector. Mijn diploma’s zijn ook in een totaal andere richting dan waarin ik nu wil werken, maar dat die kans vrij groot was, wist ik van tevoren. Juist vanwege de flexibiliteit van een wo diploma was het voor mij belangrijker dat ik een papiertje zou halen in een vakgebied waar ik echt vol voor zou gaan, en in de tussentijd zou ik wel bedenken welke richting ik erna op wilde.
maar TS zegt zelf dat werk in die branche zo goed als altijd full time is, dan zou ik mn geld en tijd toch liever besteden aan een master in een vakgebied wat mogelijk meer flexibiliteit zou kunnen bieden, of wanneer ik fijn aan de slag kan met een bachelor mn carriere nu al beginnen. of deze master moet net zo veel waarde hebben buiten haar branche. ik zeg ook nergens dat ze voor altijd dit op deze manier gaat doen, maar als stage dusdanig is tegen gevallen dat je dat niet ziet zitten op lange termijn zou ik toch gaan nadenken wat dan wel.