Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Morganlefay schreef:Cetirizine is een anti antihistaminica en kan je beter in België aanschaffen. Kost daar geen drol ook al betaal je verzendkosten.
Brainless schreef:wilmatj schreef:Op paarden kun je vaak veel bezuinigen.
goedkopere stalling, betalende bijrijder, minder voer erin proppen. ( vele paarden doen het prima op enkel hooi )
Goedkopere stalling is geen optie, 1 paard is blind en kent daar de weg.
Betaalde bijrijder is geen optie omdat ze beide niet te berijden zijn.
Minder voer is geen optie omdat het een oud paard betreft.
Wat ik mij afvraag: leest met wel de berichten van TS?
Duhelo schreef:Ik vind jullie wel een beetje cru betreft het inslapen. TS geeft aan dat de paarden meer geld kosten dan verwacht, maar het is ook niet dat ze erdoor in de problemen komt.
Ik heb zelf drie paarden, Meestal gaat het goed en kan ik een beetje sparen, in sommige periodes (zoals nu) moet ik fors aan mijn spaarrekening zitten.
Mijn oude paard heeft artrose en staat op pensioen, kost handen geld aan supplementen en extra voer, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ze te verkopen of in te slapen. Ik heb twee verkoopbare paarden staan, maar als ik er nu een verkoop en mijn oude merrie valt te sterven moet ik er alsnog een bijkopen, dan scharrel ik liever nog wat door en hou mijn drie betrouwbare paarden zelf.
Ik denk dat ts er wel rekening mee houdt dat ze bij echte problemen een dergelijke keuze moet maken, maar wil die keuze volgens mij nog niet maken zonder andere dingen te proberen, anders had ze dit topic niet geopend.
Petrichor schreef:Maar een 100% blind paard, laten wel heel eerlijk zijn dat is gewoon geen paard waardig leven.