verkoop ik mijn paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:03

teamshetjes schreef:
Oke, dus stel ik verkoop
Mijn paardje.
Wat zou dan een goede prijs zijn. Daar heb ik namelijk niet zo veel verstand van.
Het is een kruising Fries die goed dressuurmatig is doorgereden en erg betrouwbaar is. Als hij jou ziet als baas doet hij alles voor je.
Hij kan alleen en samen naar buiten, kan lange lijnen en de beginselen van vrijheidsdressuur.

Hoe oud is hij? hoe ziet hij er uit? hoe is z'n gangwerk? is hij gekeurd? wat is zijn stokmaat? allemaal factoren die een rol spelen bij de prijsbepaling.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:30

Jessix schreef:
Kijk anders eens of je een springpaard mag trainen van een andere eigenaar.

Helemaal eens - of een tijdje bijrijden. En veel gaan kijken bij wedstrijden BB/B (als je daar niet al komt).
Want hoeveel ervaring heb je TS? Er zit een enorm verschil tussen een parcours springen of af en toe een sprongetje. Ik zie regelmatig mensen afhaken als ze echt wedstrijden gaan springen. Belangrijkste redenen: geen afstanden kunnen schatten, onvoldoende controle in het parcours, angst, ...
Dus weet goed wat je achterlaat en wat je er voor terug wilt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:41

Ik zou het paard netjes verkopen en een tijdje gaan bijrijden (liefst op zoveel mogelijk verschillende paarden als je budget toelaat). Jong, oud, springen, dressuur, misschien zelfs wat fokmerries met veulens gaan verzorgen of groomen voor basissportruiters. Op jouw leeftijd ben ik dat ook beginnen doen en het is zo dat ik er achter ben gekomen wat ik nu écht zoek en wil in de paardenwereld en bijgevolg ook in mijn paard. :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:42

Ik heb niet alles gelezen, alleen de posts van de TS. Dus misschien zeg ik iets dat al gezegd is...

Bij een paard kopen is het verstandig om alleen te gaan kijken bij paarden die op papier aan je eisen/wensen voldoen, want anders loop je dus dit risico, verliefd worden op een paard dat totaal niet geschikt is voor wat jij graag wilt doen met een paard.

Maar goed dat is achteraf praten, het is gebeurd. Realiseer je alleen wel dat als je verkoopt, je waarschijnlijk een flinke som extra geld moet meebrengen na de verkoop van je huidige paard, om een leuk springpaard te kopen. Goede springpaarden zijn nou eenmaal een stuk duurder als een kruising fries, hoe leuk en fijn gereden die misschien ook is. Dus heb je geen extra geld beschikbaar, geniet dan lekker door van je huidige paard, want anders is de kans groot dat je wederom iets moet kopen dat niet bij je ambities past, maar dan is je vriendje wel weg.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:12

teamshetjes schreef:
Beste mensen,

Ik zit enorm in de knoop.
Toen ik mijn paardje kocht wist ik dat ik nooit met hem zou bereiken wat ik eigenlijk wilde bereiken met het paard dat ik kocht. Uiteindelijk toch gedaan omdat ik gewoon meteen verliefd was.

In het begin hadden we veel strijd met elkaar, over wie nou eigenlijk de baas was. Vaak heb ik gedacht hem te verkopen. Niet gedaan.

Nu begin ik toch weer te twijfelen. We zijn enorm ver gekomen, door alle strijd heen en hij zou alles voor me doen. Alleen kan hij simpelweg niet aan wat ik van hem zou willen.

Graag hoor ik van jullie wat jullie denken en hoe jullie de knoop hebben doorgehakt om je paard juist wel of niet te verkopen.

Alvast bedankt!

Vind je het heel erg dat ik alleen he beginpost al vervelend vind?

Wie de baas is? Na alle strijd?

Het is een jong lerend paard. Als ik dit als eventuele koper zou lezen zou ik toch even achter mijn oor krabben.

Vraag me dan af welke zogenaamde strijd? Hoe je hem de baas bent geworden in jouw ogen, want in dit verhaal lees ik meer dat hij onwetend is ingereden met het verlangen dat hij het maar doet en niet met het oogpunt dat sommige dingen voort komen uit geen balans en een lerend paard.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:20

Even terugkomend op een paard die geen waarde aan je zou hechten.

Klinkklare onzin!

Ik heb een 3 jarige gekocht onwetend en daar best wat problemen mee gehad. Ik was 13 zij was 3, zij zocht steun en ik kwam zo groen als wat van de manege.

Hele band opgebouwd en met 11 jaar heb ik haar helaas moeten verkopen. Dat beestje heeft een hoop leed meegemaakt en sinds een paar maanden staat zij weer in mijn stallen.

Oude eigenaresse weet hoe eenkennig ze is en hoe gestresst. Daar had ze der rust gevonden maar hun moesten haar helaas met pensioen doen. Ik kwam om de hoek kijken en ze was bij mij welkom, maar wel een risico want hoe zou ze reageren.

Geloof me vanaf moment 1 dat ze me zag was ze weer smoorverliefd op me. Rende op dag 1 al mee naast mijn auto als ze me aan hoorde komen. Ze is nu 19 en dat betekent dat er 8 jaar tussen ons afscheid en ons weerzien zit.

8 jaar en het is alsof ze nooit weggeweest is. Ze hinnikt haar longen uit haar lijf als ze merkt dat ik in de buurt ben en ze kijkt met een bijna creapyverliefde blik naar me als ze me volgt.