MyWishMax schreef:Jessix schreef:Eens! Al een aantal jaar totaal niet meer interessant om te bezoeken zonder kinderen. En erg jammer, want ik vind het altijd heel erg fijn om te leren en geïnspireerd te worden... en dat wordt ik niet van de gemiddelde youtuber. Jesse & Eva hebben hun sporen wel verdiend en kunnen mooie dingen laten zien. Maar veel andere zijn gewoon het gemiddelde paardenmeisje met een camera in de hand.
Jammer!
Dat is ook mijn gevoel. Aan de ene kant zijn de YT lekker toegankelijk voor de jeugd, aan de andere kant komen er daar ook zat dingen voorbij waar ik mijn vraagtekens bij zet. Ik kijk er best een aantal, maar er zijn er maar weinig die ik qua kennis/niveau ook echt waardevol vind. Ik kijk er misschien 3 die ik qua kennis en niveau waardevol vind, de andere als er eens een video is die me aanspreekt, maar dan valt het niveau altijd enorm tegen. Een houding en zit video, maar dan wordt daar vervolgens niks meegedaan bijvoorbeeld. Een aantal shows zijn voor mij dan ook echt niet interessant, geen noemenswaardig niveau (maakt niet uit of dat nu VD/dressuur/noem maar op is) en die draaien vooral op populariteit. Inderdaad het gemiddelde paardenmeisje met een camera.
Aan de ene kant heel leuk voor de jeugd dat ze zoveel verschillende dingen kunnen zien, maar er zou soms iets kritischer gekeken moeten worden of de influencer wel een instructievideo of uitlegvideo zou moeten maken als het niveau/de kennis er niet naar is. Of dat misschien het publiek niet geschikt is om iets te zien/kijken en daarna dat na te willen doen.
Helemaal met je eens MyWishMax: er zijn een paar YouTubers die wat mij betreft weten waar ze het over hebben of interessante info vermelden, het overgrote deel is niet meer dan het gemiddelde paardenmeisje met een camera in de hand. Kan me echter wel voorstellen dat de jeugd dat heel leuk vindt, maar zit zelf soms met kromme tenen te luisteren en kijken naar wat ze te vertellen hebben of hoe ze hun paardenvriend rondsturen. Vraag me ook altijd af wat de drijfveer is om je hele (paarden)leven te delen op YT; vind je jezelf dan zo belangrijk en leuk of vind je daadwerkelijk dat je iets interessants te melden hebt? Beide is okay, vraag het me gewoon af.