Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yessy schreef:ik rij eigenlijk altijd zonder, behalve met buitenrijden en springen (en overige dingen die ik niet iedere dag doe of die nieuw zijn voor ons). ik voel me een stuk prettiger (en veiliger?!) zonder dat ding, ik heb veel meer bewegingsvrijheid en kan alles om me heen aan zien komen.
Is het niet gewoon een smoesje
) maar toch rijd ik altijd met cap (op uitzonderingen na dan). Voor de veiligheid.

cissie schreef:Altijd MET![]()
Excuses als "hij zit niet lekker" of "ik krijg er een zweethoofd" van gelden niet meer, want met de caps van tegenwoordig hoeft dat zeker niet meer zo te zijn.
Iedereen die boven de 18 jr is, moet het zelf weten alles wat eronder zit moet verplicht worden vind ik.

claudia23"]
[quote="cissie schreef:Altijd MET![]()
Excuses als "hij zit niet lekker" of "ik krijg er een zweethoofd" van gelden niet meer, want met de caps van tegenwoordig hoeft dat zeker niet meer zo te zijn.
Iedereen die boven de 18 jr is, moet het zelf weten alles wat eronder zit moet verplicht worden vind ik.

, ik bedoelde meer in zn algemeenheid en doel niet op de mensen die bv om medische redene of iets andere geen cap kunnen dragen of verdragen,
Soxje schreef:Ik vind Runningkawa niet echt gelijk hebben. Ik kan geen belerend vingertje ontdekken trouwens maar misschien heb ik wat gemist. Dit topic gaat over het dragen van een cap en niet over andere beschermingsmiddelen of fietshelmen. Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat ie doet, net als 't dragen van autogordels (overigens wèl verplicht maar ik doe het ook amper), brommerhelmen etc. Ik heb ook altijd (behalve af en toe in maneges) zonder cap gereden en vind dat nog steeds het fijnst, zeker 's zomers. Als je meestal dressuurt in de bak is het misschien ook niet zo nodig dan dat je buitenrijdt, in het verkeer of crosst door de bossen. Ik heb al tig keer een tak tegen mijn hoofd gehad, nou ja, tegen mijn cap dus, halleluja. En wil je meer bescherming dan kun je een bodyprotector dragen, heb je minder kans op gebroken ribben etc. Je kunt dan altijd nog je nek breken, of je benen, maar dat is nu eenmaal inherent aan de sport. Als je paardrijdt is dat niet zonder risico. MAAR je kunt je wel zoveel mogelijk beschermen. Goed schoeisel, een stevige rijbroek en een cap dus. Mountainbikers hebben trouwens ook altijd een valhelm op, tenminste de vele aantallen die ik hier in de bossen zie.
Van de zomer reed een vrouw in Dwingeloo paard en zij kletterde met haar hoofd tegen een boom, hartstikke dood. En als het Academisch Ziekenhuis in Groningen nu zegt dat de meeste hoofdwonden hier (in het noorden dus) komen door paardrijden dan geloof ik dat onmiddellijk. Dus ik doe mijn hellempie gewoon op.

Maar ik viel toch heerlijk zacht... PLONS (water was maar 1 meter diep
)
CCCCorine schreef:-verhaal-