Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Janneke2 schreef:Het doel is om pijn uit te sluiten (gedraagt ze zich hetzelfde na pijnstilling dan wordt de paniek niet door pijn veroorzaakt)
Dancer schreef:Wellicht zou je een echo kunnen laten maken van het SI gewricht. Mijn paard heeft daar ook een blessure aan gehad en ook ik kon niets meer met haar, ze bleef maar staken onder het zadel en dan specifiek in de wendingen. Het is misschien het uitzoeken waard, omdat ze tijdens een buitenrit wel goed is en daar rij je toch meest rechtuit denk ik.
Na behandeling is het met haar helemaal goed gekomen.
Evelijn schreef:Ik neem aan dat het de merrie is van je instagram account... dus begin maart was ze kennelijk nog wel zo veilig om met haar buiten te rijden.. ook in galop en je schrijft dat je ook gesprongen hebt. Wat is er sindsdien gebeurt? Want toen had je haar dus al 5 maanden. ... en nu 4 maanden later is ze zo in verzet dat ze onder het zadel steigert en zich laat vallen... dat is echt heel extreem.
Wanneer is ze naar die trainingsstal gegaan? Was dat voor of na die buitenrit? Met welk gedrag en doel hebben jullie haar toen daar heen gebracht? Zou jou eigen instructrice op jou paard stappen (misschien niet nu maar twee maand geleden?)
xtessax83 schreef:Evelijn schreef:Ik neem aan dat het de merrie is van je instagram account... dus begin maart was ze kennelijk nog wel zo veilig om met haar buiten te rijden.. ook in galop en je schrijft dat je ook gesprongen hebt. Wat is er sindsdien gebeurt? Want toen had je haar dus al 5 maanden. ... en nu 4 maanden later is ze zo in verzet dat ze onder het zadel steigert en zich laat vallen... dat is echt heel extreem.
Wanneer is ze naar die trainingsstal gegaan? Was dat voor of na die buitenrit? Met welk gedrag en doel hebben jullie haar toen daar heen gebracht? Zou jou eigen instructrice op jou paard stappen (misschien niet nu maar twee maand geleden?)
Ts geeft ook aan 14 te zijn en in een ouder topic schreef ze 15 te zijn. Meerdere foto's gevonden waar paard gewoon op springt. Daarnaast heeft ze ook al eerder een topic geopend over een oudere pony die ook ongehoorzaam was? Ik twijfel een beetje aan dit topic. In het bericht hierboven geeft ze aan nu buiten te rijden terwijl een paar berichten daarvoor het paard nog stil stond. Ts wanneer is ze voor het laatst nagekeken? En is ze überhaupt gekeurd voor aankoop want volgensmij is hier nog geen antwoord op gegeven? (Of ik lees eroverheen) en wanneer is je tuig voor het laatst nagekeken?
daarnaast zou ik alleen ontspannen lopen al voldoende vinden en dat sprongetje voorlopig maar achterwegen laten als de basis zo te horen niet voldoende is.
Is ze al eens door iemand anders gelongeerd? En wat gebruik je qua tuig met het longeren hulpteugels of niks?