Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spetterlover schreef:Ik vind het belachelijk, dieren doden om andere dieren te redden, waar slaat dat op ? En dan ook nog een hele klas vol ipv 1 ? En gezonde dieren ?
Kom op, waar laten jullie je verstand. Ik moest voor bio eigenlijk een keer een schapenhart ontleden, nou mooi niet, ik ben echt ontzettend boos geworden en uiteindelijk kreeg ik gewoon een kunsthart, dus zo'n moeite is dat niet.
De manier van het doden EN de rede van het doden vind ik beiden niet acceptabel, denk in godsnaam even na echt.
( En nee, ik eet geen dier, ik ben vegetarisch )
roowz schreef:MOet ik dat nou ook gaan doen op het groenhorst college barneveld? daar ga ik na de zomer heen:D
Ik zou het niet zo erg vinden, k kan er wel tegen![]()
(konijnen zijn er echt heel veel hoor, er is best veel overpopulatie, en de dieren lijden er niet al te erg onder (het is een snelle dood))
maar goed..
bye- roowz -
Riëtte schreef:Bij ons op school (HLO, hogere laboratorium opleiding) moesten we oefenen op dode ratten....
roowz schreef:Iemand schreef iets over een schapen hart? dat komt van een slachterij af, dus de rest van het schaap word gewoon gebruikt voor vlees productie..
die worden er niet speciaal voor vermoord hoor!
MarianneR"]
[Verder is het erg makkelijk praten om te zeggen dat je op kunstdingen moet oefenen. Kunstharten bestaan misschien wel, maar vertel mij maar eens waar ik een kunst-geitenpoot kan vinden, kompleet met menisci, kruisbanden, ligamenten enzv. Ik snap je standpunt best hoor, maar soms zijn er gewoon geen andere manieren. Het lijkt me erg logisch dat dierenartsen op echte dieren moeten oefenen, niet op nep-dingen. Zowiezo lijkt het mij handig als je ook weet hoe het er in het echt uitziet, voordat je als dierenarts aan de slag gaat. Ik zou mijn dier niet met een veilig gevoel achter laten bij een dierenarts als je weet dat die alleen maar op namaak-dieren heeft geoefend. Het echte kun je nooit zo precies nabootsen.
Beetje een naieve gedachte van jou, want zo werkt het niet.
[/quote]
Dit vind ik een beetje onzin, want hoe moet een mensenfysiotherapeut nou mensen bekijken? Toch ook hooguit mensen die al dood zijn, of ken jij mensen die zich laten afmaken zodat anderen op hun lichaam kan leren?
[quote="Cassidy schreef:@Sectie plegen op een dier dat al een week op tafel ligt en waar anderen al op hebben mogen oefenen. Afgezien van de stank, zul je de organen nooit meer zo voorvinden als dat je een dier voor het eerst openmaakt.
Desiree schreef:Dit vind ik een beetje onzin, want hoe moet een mensenfysiotherapeut nou mensen bekijken? Toch ook hooguit mensen die al dood zijn, of ken jij mensen die zich laten afmaken zodat anderen op hun lichaam kan leren?
Desiree"]
[quote="MarianneR schreef:[Verder is het erg makkelijk praten om te zeggen dat je op kunstdingen moet oefenen. Kunstharten bestaan misschien wel, maar vertel mij maar eens waar ik een kunst-geitenpoot kan vinden, kompleet met menisci, kruisbanden, ligamenten enzv. Ik snap je standpunt best hoor, maar soms zijn er gewoon geen andere manieren. Het lijkt me erg logisch dat dierenartsen op echte dieren moeten oefenen, niet op nep-dingen. Zowiezo lijkt het mij handig als je ook weet hoe het er in het echt uitziet, voordat je als dierenarts aan de slag gaat. Ik zou mijn dier niet met een veilig gevoel achter laten bij een dierenarts als je weet dat die alleen maar op namaak-dieren heeft geoefend. Het echte kun je nooit zo precies nabootsen.
Beetje een naieve gedachte van jou, want zo werkt het niet.
[/quote]
Dit vind ik een beetje onzin, want hoe moet een mensenfysiotherapeut nou mensen bekijken? Toch ook hooguit mensen die al dood zijn, of ken jij mensen die zich laten afmaken zodat anderen op hun lichaam kan leren?