Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjali schreef:Of ze financieel nog in staat is om nog een paard te onderhouden,dat is een privekwestie van haar.

CalipsoLover schreef:Veel verschillende reactie's gekregen via pb en via hier, ook wel grappig dat ik het tegenovergestelde antwoord kreeg op Facebook waar ik dezelfde vraag gesteld heb. Veel studenten die het doen/deden, en het zo weer zouden doen. Maar verschillende en uiteenlopende meningen zijn natuurlijk altijd goed, die houden me realistisch.
Ik heb nu (terwijl mijn paard dus echt wel een heleboel mankementen heeft en helemaal binnenste buiten laten keren heb) helemaal niet 'zoveel' geld als in mijn potje binnen een jaar zit kwijt geweest. Echt helemaal niet zoveel. Zoals ik eerder zei, zijn behandelingen helaas geen optie omdat de slaagkans zo klein is. Dus ja stel dat hij nu plots heel snel aftakelt dan is het inderdaad gedaan omdat er anders kans is op verlamming. Wij kunnen niet in een glazenbol kijken, kan zijn dat hij er over een jaar of twee jaar last van krijgt, kan zijn dat hij nog 10 jaar mee kan.
Ik zou idd graag mijn paarden samen houden, waar hij nu staat kan dat ook want ja die hebben een goede accommodatie, ook voor sportpaarden. Maar ik kan eventueel mijn paard ook spotgoedkoop gaan stallen op een weide bij een vriendin van mij aan huis die zelf ook 2 paarden heeft. Dus dat is eventueel ook een optie, en misschien ook om de kosten te gaan omdraaien (ik mijn paard en ouders tweede paard).
De komende 5 jaar ga ik niet uit huis omdat ik sowieso nog even blijf door studeren. Mijn ouders hebben beide een goede job als directeur bij bedrijven, vast aangenomen. Hun lonen ga ik hier uiteraard niet online zetten.
Ja wat als ze plots weg vallen, als je zo redeneert kan je niets in je leven doen; wat als je juist een huis koopt en je partner valt weg... Je kunt niet leven op 'veiligheid'. Want zo kan je niets in je leven gaan doen, of het nu een huis kopen is, een paard, een kind...
Maar natuurlijk weet ik ook niet hoe mijn job er later uit ziet, en of je paard dan ook iets mankeert.. Dat zijn bepaalde risico's die je moet of niet moet nemen...
. Die luxe heeft niet iedereen, maar niets mis mee om daar van te genieten. 
Daarnaast heb ik wel een redelijke spaarpot klaarliggen voor noodgevallen, hoewel deze de afgelopen periode helaas meer geslonken is dan aangevuld 

Ik woon hier heel graag, zie dit ook niet snel veranderen. Natuurlijk blijf ik ook niet heel m'n leven thuis, maar ik woon vlak bij de grens waar de prijs van huizen laag ligt, en vaak allemaal voorzien zijn van weides en stallen. (Elke paardenliefhebber trekt daarheen)
) cissy schreef:Een aantal zeggen wel dat je een paard altijd weer kunt verkopen maar dat doet TS nu ook niet met het huidige paard....
MariekeS_ schreef:cissy schreef:Een aantal zeggen wel dat je een paard altijd weer kunt verkopen maar dat doet TS nu ook niet met het huidige paard....
Nee, maar die zou ze met deze prognose en medische historie kunnen laten inslapen als ze er in een onvoorziene noodsituatie vanaf zou moeten.
Beter dan verkopen met alle risicos van in de handel belanden... Dat ze hem nu aan kan houden is heel nobel maar natuurlijk ook luxe.

GDG schreef:Ik begrijp dit hele topic eigenlijk niet. Als je al een tweede paard koopt wil je eerst nog een jaar blijven sparen zeg je dus het is nu toch nog helemaal niet aan de orde? Ga eerst dat jaar sparen, kijk of je een bijrijdpaard kun regelen en aan het einde van dat jaar ga je er weer over nadenken.

anjali schreef:Ts,als jij gaat kijken naar het ras,terwijl je nu nog niet van plan bent er een te kopen,dan zou ik mijn portemonnee maar thuislaten!Anders gaan ze je er een aanpraten.Zie maar eens te weerstaan dan.
De man weet ook dat ik er nu geen ga kopen, is ook via een vriendin dat ik daar (misschien) terecht kan, want het is nog niet eens zeker. Maar een vriendin van mij is daar de huis-fotograaf. anjali schreef:MariekeS_ schreef:Nee, maar die zou ze met deze prognose en medische historie kunnen laten inslapen als ze er in een onvoorziene noodsituatie vanaf zou moeten.
Beter dan verkopen met alle risicos van in de handel belanden... Dat ze hem nu aan kan houden is heel nobel maar natuurlijk ook luxe.
Waarom is het geen luxe om een paard te hebben waar je op kunt rijden,maar wordt hetzelfde paard wel luxe als dat niet meer kan? een paard is toch niet alleen een voorwerp om op te rijden.

MariekeS_ schreef:Overigens ben ik wel eens met de meesten: paarden zijn een luxe en paarden zijn duur.