Kiekjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Kiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:33

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:39

Jester_ schreef:
Om de mening wat meer te onderbouwen
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 4338881989

Al loopt je paard wel iets ontspannender! Ik vind hem op de eerste foto wat teveel met de neus eruit lopen maar hij krijgt zo wel meer ruimte om zijn pas af te maken

Maar dan zit je met 110 op de 20% grens. Nu ken ik haar weegschaal niet, maar ik heb zelf ook rond de 100 gewogen en toen was ik slanker dan peelie. En je tuig komt er nog bij. Pagina 6: [RIJ-ITP] Haflinger Nash aan het werk. Z1

Wat is hier nou waar van dan Jester? Ik kon zelfs nergens vinden hoeveel gewicht een Haflinger kan en mag dragen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:45

Jongens waarom moet dat toch elke keer TS afvallen om haar gewicht. TS heeft de opmerkingen in alle topics gehad en toch blijven mensen het nodig vinden om haar zo mensonvriendelijk te veroordelen. Ze is druk bezig met haar gewicht dus ze is zich er zeker van bewust dat ze er iets mee moet doen. Daarnaast denk ik dat ze zo als ik al haar topics zie ze prima haar dier in de gaten houdt en hij niets aan zorg te kort komt. Kunnen we deze discussie over het gewicht niet eens laten rusten. Bokt moet een plek zijn waar iedereen trots mag zijn niet een plek waar je mensen met digitale woorden vanachter een scherm echt schade toe kan brengen.... het is niet verplicht om te reageren je kunt het topic ook gewoon wegklikken of TS op je foeilijst zetten :)

TS ik wil je een hart onder de riem steken. Je mag trots zijn op jezelf en de pracht van een haflinger die je hebt. Je steekt zo te zien al ne liefde en energie in hem en dat is iets om trots op te zijn! Zelf vooruitgang zien en voelen is het belangrijkst en op naar een nog betere jij volgens mij zijn jullie heel goed bezig +:)+

En bedankt voor de foto’s weer !

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:56

Het is niet dat ts aangevallen wordt om haar gewicht. Het is puur dat mensen zich zorgen maken over het paard. Ik snap ook echt niet dat je op een paard stapt als je zoveel weegt...

Ik houd zelf een grens van 65 kilo aan voor mezelf, en stap dus ook niet op als ik door feestdagen oid meer eet. Dit zeg ik niet om mezelf op te hemelen, maar ook om duidelijk te maken dat het niet alleen bij zichtbaar overgewicht het geval is dat erop gelet moet worden.

Ik houd dus 15% aan inclusief kleding, tuig, etc. De paarden die ik reed en rijd zijn Haflinger, Fjord, en Anglo-arabier. Alle 3 rond de 500 kilo. Dus 500/100 x 15 is 75. Zo'n 10 Kilo speling voor kleding en tuig... Dus 65 Kilo over voor mij.
Laatst bijgewerkt door Nala op 05-03-19 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:56

A_nouk schreef:
Ze is druk bezig met haar gewicht dus ze is zich er zeker van bewust dat ze er iets mee moet doen.

Als ze bewust is van het feit dat ze veel te flink is voor haar paard en toch ervoor kiest om op te stappen maakt dat het er niet bepaald beter op. Dat haar broeken nu losser zitten is mooi, maar dat verandert nu nog weinig; het is wel wat meer dan een paar kilo wat er af moet om diervriendelijk te kunnen rijden op dit paard.

De illusie dat TS wat met het commentaar doet heb ik niet, maar de kans dat anderen dit lezen en zich wel wat bewuster worden van hun lichaamsgewicht ten opzichte van hun paard is er wel. Bereid je ook maar vast voor, want ruitergewicht zal eerder nog een grotere issue worden dan dat men het gaat laten rusten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:58

Offline90 schreef:
Jester_ schreef:
Om de mening wat meer te onderbouwen
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 4338881989

Al loopt je paard wel iets ontspannender! Ik vind hem op de eerste foto wat teveel met de neus eruit lopen maar hij krijgt zo wel meer ruimte om zijn pas af te maken

Maar dan zit je met 110 op de 20% grens. Nu ken ik haar weegschaal niet, maar ik heb zelf ook rond de 100 gewogen en toen was ik slanker dan peelie. En je tuig komt er nog bij. Pagina 6: [RIJ-ITP] Haflinger Nash aan het werk. Z1

Wat is hier nou waar van dan Jester? Ik kon zelfs nergens vinden hoeveel gewicht een Haflinger kan en mag dragen?

Ik ben van mening dat je met max 100 incl tuig al echt aan de max zit voor een haflinger en dat vind ik eerder teveel. Ik heb oook 95 gewogen en idem slanker. Ik ga niet gokken maar ben niet gek en ja ik vind ts dus veel te zwaar

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:59

Maddoxx schreef:
Ik houd zelf een grens van 65 kilo aan voor mezelf, en stap dus ook niet op als ik door feestdagen oid meer eet.

Dan zou ik met mijn 1.80 en brede bouw nooit meer mogen paardrijden. Ik ben vrij gespierd :Y) en groot. Met 75 kilo ben ik al te mager ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:00

Vulina schreef:
Maddoxx schreef:
Ik houd zelf een grens van 65 kilo aan voor mezelf, en stap dus ook niet op als ik door feestdagen oid meer eet.

Dan zou ik met mijn 1.80 en brede bouw nooit meer mogen paardrijden. Ik ben vrij gespierd :Y) en groot. Met 75 kilo ben ik al te mager ;)

Daarom zeg ik ook, ik houd dit aan. Met je 1.80 stap je beslist ook niet op de 1.30-1.40 paarden waar ik met mijn 1.68 nog op pas.
Het is een richtlijn, dat sowieso. Maar voor mij werkt het heel goed als een stok achter de deur.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:03

Vulina schreef:
Maddoxx schreef:

Lees haar reactie eens goed. Ze reed op kleinere paarden.

En tja, waarom zouden mensen niks mogen zeggen over het welzijn van TS haar paard? Ook al zeggen deze mensen dat blijkbaar elke keer weer (moet er dan ook geen kwartje vallen, als je hier altijd commentaar op krijgt?). Als je een topic opent kan je commentaar verwachten, en die commentaar krijg je meestal voor een reden. Het gaat er niet om waarom TS overgewicht heeft, of hoe erg/moeilijk het voor haar is om af te vallen of hoe hard ze haar best doet. Het gaat om het welzijn van het paard.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:05

Vulina schreef:
Maddoxx schreef:

Een brede bouw heb je normaal gezien onder controle. Vet is nooit onder controle. Daarom gaat "een goedzittende dikke ruiter" ook niet op; het vet zit namelijk nooit netjes in balans en met de beweging mee. Eigenlijk is overtollig vet dus altijd slecht, dat staat nog los van het gewicht.

Dit niet zozeer gericht op TS; maar ter informatie in het algemeen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:05

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie bij deze graag nog eens wijzen op de regels van RIJ-ITP:

Citaat:
[*]Het is op RIJ-ITP toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven, maar houd er rekening mee dat iemand bewust een topic op RIJ-ITP zet en niet op RT-HAW wat daarvoor bedoeld is. Lees eerst ook de tekst bij de foto's door: misschien rijdt een vriendin of kennis die niet op Bokt zit, en heeft uitgebreid commentaar geen zin.
[*]Negatief commentaar is toegestaan, mits opbouwend en vriendelijk gebracht. Probeer niet in herhaling te vervallen, dit ontaardt snel in 'bashen'.
Posts op een denigrerende, sarcastische en/of aanvallende toon zijn per definitie ongewenst op Bokt.
Een constructieve post op respectvolle toon, die de TopicStarter meer informatie of onderbouwing geeft m.b.t. nog te ontwikkelen punten zal in de regel ook een positiever effect hebben op de lezer. Meer daarover kun je hier lezen

Bedankt!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:21

Knap dat je met afvallen bezig bent TS want dat lijkt mij niet makkelijk. Ik zag dat je Haflinger ook voor de kar is beleerd. Zou je tot die tijd ook met hem kunnen mennen tot dat jezelf genoeg bent afgevallen tot een goed gewicht voor je Haflinger?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:00

Deze is niet beleerd voor de wagen. Ik ga nog liever normaal dood.

Enne. Dan heb je behoorlijk lopen graven. Want mijn andere paard heeft al 6 jaar niet meer voor de wagen gestaan...

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:21

Peelie schreef:

Enne. Dan heb je behoorlijk lopen graven. Want mijn andere paard heeft al 6 jaar niet meer voor de wagen gestaan...

Voor graafwerk heb ik geen tijd dit is een gevolg van alles op internet zetten.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:27

Freya6 schreef:
Ik sla stijl achterover van de reacties hier. Zo ongezouten. Je kunt helemaal niet weten waarom iemand dun of dik is. Hou je een beetje in zeg.
Als je vind dat TS niet op haar paard zou mogen zitten, vraag dat dan netjes en open in een pbtje.

De reden zou geen verschil mogen maken. Gewicht is gewicht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 12:38

Offline90 schreef:
Peelie schreef:

Voor graafwerk heb ik geen tijd dit is een gevolg van alles op internet zetten.

Dan nog heb je bewust moeten zoeken (graven) omdat dat te vinden. Zeker omdat het al zo lang geleden is...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:57

Jammer dat hier nog over gediscussieerd moet worden, ik denk namelijk dat iedereen wel ziet dat dit gewoon niet past. En dat heb ik het niet perse over het gewicht, maar vooral over de TS haar billen in het zadel, het past gewoon niet!! En als het niet past moet je er niet in gaan zitten, hoe sterk het dier dan ook is.

Vind het dan ook jammer dat er niks over gezegd mag worden, want ook al rijd je nog zo vriendelijk, ik vind dit beeld er alles behalve vriendelijk uit zien. En dit is niet bedoeld als rotschop, maar echt als advies dat je iets aan je gewicht moet doen wil je zo verder rijden. Want in mijn ogen kan dit gewoon niet.

Ik heb dan ook al meerdere topics voorbij zien komen waarin Peelie zegt bezig te zijn met haar gewicht, maar ik heb dan op nog geen een foto verbetering gezien. Als er dan verbetering zou zijn zoals je zegt dat je nu nieuwe broeken moet kopen, waarom maak je geen nieuwe foto's en laat je dat zien.

En niemand bedoeld deze opmerkingen als vervelend, maar er word ook totaal niet op gereageerd en dat vind ik een beetje jammer. Je kan het ook aangaan en wie weet zijn er mensen die je hier bij kunnen helpen.

Wens jullie heel veel succes in de toekomst

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:02

CharmingS schreef:
Jammer dat hier nog over gediscussieerd moet worden, ik denk namelijk dat iedereen wel ziet dat dit gewoon niet past. En dat heb ik het niet perse over het gewicht, maar vooral over de TS haar billen in het zadel, het past gewoon niet!! En als het niet past moet je er niet in gaan zitten, hoe sterk het dier dan ook is.

Vind het dan ook jammer dat er niks over gezegd mag worden, want ook al rijd je nog zo vriendelijk, ik vind dit beeld er alles behalve vriendelijk uit zien. En dit is niet bedoeld als rotschop, maar echt als advies dat je iets aan je gewicht moet doen wil je zo verder rijden. Want in mijn ogen kan dit gewoon niet.

Ik heb dan ook al meerdere topics voorbij zien komen waarin Peelie zegt bezig te zijn met haar gewicht, maar ik heb dan op nog geen een foto verbetering gezien. Als er dan verbetering zou zijn zoals je zegt dat je nu nieuwe broeken moet kopen, waarom maak je geen nieuwe foto's en laat je dat zien.

En niemand bedoeld deze opmerkingen als vervelend, maar er word ook totaal niet op gereageerd en dat vind ik een beetje jammer. Je kan het ook aangaan en wie weet zijn er mensen die je hier bij kunnen helpen.

Wens jullie heel veel succes in de toekomst

Eens :-) !

Peelie mocht je meer te weten willen komen over een koolhydraatarme lijfstijl sluit je gerust aan in ons topic. Daar zijn echt mega successen mee geboekt. PB staat ook open mocht je hier meer over willen weten.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:15

Dit topic is voor mij echt een reden om van Bokt te gaan. 1 opmerking is voldoende. Daarentegen weet de TS prima dat mensen dit vinden, aangezien het in eerdere topics gezegd is. Iemand zo de grond in boren met zulke niet opbouwende reacties vind ik erg ongepast. -O- Sommigen zitten hier echt om te zeuren.

TS, probeer je er niets van een te trekken. Je bent op de goede weg! Je paard loopt er goed bij en ziet er happy uit, dat is het belangrijkste. :) Onthoud de leuke reacties.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:17

assileM schreef:
Dit topic is voor mij echt een reden om van Bokt te gaan. 1 opmerking is voldoende. Daarentegen weet de TS prima dat mensen dit vinden, aangezien het in eerdere topics gezegd is. Iemand zo de grond in boren met zulke niet opbouwende reacties vind ik erg ongepast. -O- Sommigen zitten hier echt om te zeuren.

TS, probeer je er niets van een te trekken. Je bent op de goede weg! Je paard loopt er goed bij en ziet er happy uit, dat is het belangrijkste. :) Onthoud de leuke reacties.

Wat is hier nou negatief aan? TS wordt aan alle kanten geholpen dat vind ik juist een mooi gebaar.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:19

Fijn dat het afvallen lukt! Ben het wel eens met de rest maargoed; in herhaling vallen werkt averechts! :)
Hij is wel super knap, heb niet zoveel met Hafjes maar zo'n sportief ding vind ik prachtig!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:05

Leuke Haf! Echter ga ik wel met mijn voorgangers mee.
Zelf ben ik ook gaan mennen vanwege mijn gewicht (inmiddels 1.5 jaar later en bijna 20 kg lichter).
Nu rij ik pas sinds ik een goede 10 kg afgevallen ben weer op mijn IJslanders.
Mennen blijf ik alsnog doen want ik (en de paarden) vinden het geweldig.

Misschien is mennen ook weer een leuke uitdaging...
Daarnaast vind ik het heel knap dat je Z rijd met een Haflinger, dat zie je toch niet zo vaak..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:11

Offline90 schreef:
Wat is hier nou negatief aan? TS wordt aan alle kanten geholpen dat vind ik juist een mooi gebaar.

Serieus?? Ze vraagt helemaal niet om hulp :') Jullie dringen gewoon jullie mening aan haar op..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:29

Ts ik vind je ook te zwaar en heb niet het idee dat je in het zadel past. Ga met de rest hier mee, het heeft niks met bashen te maken. Als ik op bokt zie hoe vaak mensen zeggen dat iemand niet in het zadel past ben ik verbaasd dat het hier een groot probleem is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:31

Ik denk dat het “probleem” is, dat men de boodschap na 3 pagina’s van herhalen nu wel snapt. Het is niet heel zinvol hetzelfde te blijven herhalen.