Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Annet73 schreef:Dat corrigeren is mij bekent idd. Zodra ze uitgegroeid zijn wordt dat afgeraden.
Zouden jullie <€5000,- overigens ook foto’s laten maken? Of enkel klinisch keuren?
Ik zit zelfs te denken om een osteopaat te laten kijken.
Joscaa schreef:Er lopen paarden op hun 18e de Olympische Spelen. Als de pony fit en gezond is, weet ik niet waarom het niet zou kunnen. Al zou ze er nog een jaartje of 4 mee kunnen rijden en de pony daarna lekker op pensioen gaat oid, is toch heerlijk?
Wie weet word de pony wel 30 en kun je tot haar 27e rijden, je weet het nooit.
En daarbij; een jonge pony kan ook morgen haar been breken in de weide. Er zijn nog fitte en gezonde pony's, ervaring en betrouwbaarheid zijn een hoop waard![]()
Een paard met wat afwijkene voetstand zou eerder atrose op kunnen lopen, maar hoeft niet perse. Enige waar je op moet letten is dat als je deze pony koopt, deze niet ineens gaat laten corrigeren want dán gaan ze vaak wel snel kreupelen, want al die jaren zijn de pezen en spieren gewend aan deze stand, gaat je smid nu nog dingen corrigeren spelen blessures een stuk sneller op.