Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nikass schreef:Niet vervelend bedoeld, maar ik hoor hier toch veel dat men niet kan wachten tot de kinderen wat groter zijn en er dan wat meer rust komt in huis. Maar wat is er dan zo leuk aan kinderen hebben (waarom wil je ze) als het doel is zo gauw mogelijk de situatie te bereiken dat ze (bij wijze van) het huis uit gaan...?
Ik ben me ervan bewust dat ik het wat gechargeerd zeg, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
Marocje schreef:Is dat zo? Mijn jongste (2) kost me toch minder energie dan de andere jongens die een groot gedeelte vd dag op school zitten.
Heb het vaker gehoord hoor, dat ‘wacht maar, straks wordt het makkelijker’. Maar zelf ervaar ik dat dus niet zo.
Nikass schreef:Soesita en Marocje dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb ook respect voor de drukke schema's, maar denk ook dat ik daarin andere keuzes zou maken. Wij hebben het ook druk, met vijf paarden, maar minder drukke banen en geen kinderen. Hoewel ik goed onder druk kan functioneren hou ik ook van de tijd aan mezelf. Dat mis ik wel eens van de tijd voordat ik paarden had. Hebben jullie dat niet?
Djali schreef:Ik zou omwille van de paarden geen tweede kind nemen.
Nu denk ik nog, als mijn kind straks ouder is kunnen we gewoon elk vrij moment samen bij de paarden doorbrengen (ze toont een sterke interesse in paarden).
Maar wat als kind nummer 2 helemaal niets heeft met paarden? Hoe moet dat dan?
Mijn man is praktisch nooit thuis, en familie en andere oppasgelegenheden hebben we niet.
Wat zouden jullie doen?
Ik vind het zo'n vage reden om mijn kind enig kind te laten... Maar ik ben soms gewoon bang dat ik een tweede erbij in mijn eentje nooit zal kunnen bolwerken!