Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb nu een nieuw paard met daarmee nieuwe dromen en uitdagingen...heerlijk! Een lege bankrekening en in de winter niet echt op vakantie kunnen (vanaf 1 mei staan ze dag en nacht buiten en zijn we vrijer)...maar een leven zonder paarden is nog vele malen erger!
). Voor ik hem kocht had ik het ideale plekje gevonden dus daar kwam hij al snel in een gespreid bedje terecht, en toen bleek dat hij niet tegen 24/7 buiten kon, niet tegen ruwvoer delen met anderen kon en dat het plekje ook elk jaar minder ideaal werd. Dus verhuizen naar een stal waar alles voor ons gedaan werd en dat klonk voor mij als muziek in de oren, maar omdat hij inmiddels zo ingewikkeld was geworden (en ik zo paranoide) was ik daar alsnog 3 uur per dag en kon ik ook echt geen dag overslaan want dan ging hij al achteruit (serieus, geen grap). Maar je houdt zielsveel van zo'n beest dus je voelt ook niet hoeveel energie (en geld) het vreet, alleen de wanhoop van dat je hem niet beter kunt maken, of is er toch nog ergens een oplossing te vinden...?

Esmee_98 schreef:Interessante reacties komen er voorbij. Vind het wel heel fijn om te horen dat best veel mensen een hele fijne plek hebben waar ze ook gerust een dagje niet kunnen komen
Ik heb me voorgenomen om geen paard te nemen als ik er niet voor kan zorgen dat hij dagelijks genoeg buiten komt op een plek waar hij ook genoeg sprintjes kan trekken en fijn met vriendjes staat. Hier in de Randstad vind ik dat echt lastig te vinden... Vriend en ik hopen dit jaar nog richting de Duitse grens te verhuizen ivm zijn baan, van wat ik op bokt lees voldoen er daar wel meer stallen aan mijn eisen.
Electra63 schreef:De zorgen en angst als hij wat heeft. Zeker op kinderen kan dat impact hebben. Maar dat is altijd met (huis) dieren: veel plezier, veel liefde, kost veel tijd en geld en soms zorgen en verdriet.
Ik wil graag wat leuks kunnen doen met m'n vent zonder "gezeur" en zonder dat we op tijd weer terug moeten zijn want de paarden moeten nog gevoerd enzo. Dan is een pensionstalling wel handig. Maar ik zie liever nooit in mijn leven meer een paard dan dat ik ze in pension zet.
En ik wilde wel een kudde voor hem, dus nu heb ik er 4
incl. bijkomende zorgen
Maaaarr ik zou niets anders meer willen
Het is een manier van leven, de paarden komen eerst, dan de rest.
Als ze hier hun natje en hun droogje hebben kunnen ze echt hun plan wel trekken. En als ze van plan zijn om dom te gaan doen of als het in de sterren staat dat ze ziek moeten worden, dan gaat mijn zorgen maken daar toch weinig aan helpen. Het enige wat ik kan doen is mijn plicht en dat is voor ze zorgen, ze kennen zodat ik eventueel afwijkend gedrag dat kan wijzen op ongemak snel herken en mijn uiterste best doen om hen alles te geven wat ze nodig hebben. 

Ik heb ze een tijd op een weide gehad op een tiental km van huis. Ook dat prefereer ik boven pension. Ik wil ze gewoon in eigen beheer, aan huis is dat natuurlijk heerlijk (je kan ze makkelijker in de gate houden en ik kan ze vanuit huis regelmatig zien spelen met elkaar zonder dat ik ze hoef te storen
) maar zelfs op de weide waar het water opvangen was in tonnen en zonder enige luxe (materiaal lag in de auto.) gaat voor mij boven pension. Vorig jaar heb ik weer eentje een tijdje op pension gehad bij mijn toenmalige trainer omdat die mijn grondpersoon zou zijn met zadelmak maken. En ik kwam nog maar eens tot de conclusie dat dat gewoon echt niks voor mij is. Hoe vaak ik toen hier thuis verzucht heb "ik wil ze gewoon in eigen beheer!"
Ik denk dat mijn man ook blij is dat ze niet meer op pension staat.
, omdat dan ook de leidingen bevroren waren en ik dan met emmers moest slepen iedere dag. Ik merkte ook dat ik er niet meer zoveel plezier in had, omdat je er toch elke dag heen moet. Weer of geen weer, ziek of niet, tijd of geen tijd. Het werd een hele opgave voor mij, waardoor ik heb besloten om ermee te stoppen. Met vakanties was het ook een ding. Wij hadden het geluk dat familie ze wel wilde verzorgen, maar dit moet je maar net hebben. Al met al kost het een hoop tijd & geld, maar als je het ervoor over hebt, moet je het doen. Niks is fijner dan een eigen paard, vind ik persoonlijk.