Studeren & eigen paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:03

marloesxx schreef:
Ik studeer in Groningen en ik woon ook in Overijssel bij mijn ouders. Ik hoef maar 3 dagen naar school. In het weekend werk ik ook. Ik heb twee eigen paarden. Ik probeer zo vaak mogelijk te gaan, maar ik rijd op dit moment geen wedstrijden. Zelf vinden ze het heerlijk als ze een dagje vrij hebben. Ik heb ze bij een pensionstal staan, dus ik hoef zelf niet elke dag er heen om te voeren/te mesten. Meestal train ik zo'n vier keer per week.

Welke studie volg je als ik vragen mag?

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:06

Phoeboe schreef:
Ik studeer in Rotterdam en woon nog thuis in Zeeland. Reistijd is 2uur enkele reis maar bewust er voor gekozen niet op kamers te gaan onder andere voor m’n paard. Daar ga ik dus ook elke dag naar toe :) Ik maak voor mezelf meestal in t weekend een planning met wanneer ze vrij heeft, of aan de longeerlijn of wanneer ik ga rijden/lessen. Hierbij houd ik rekening met wanneer ik lange dagen heb of juist een keer vroeg moet beginnen. Schoolwerk probeer ik zoveel mogelijk in de trein te doen zodat m’n reistijd niet verloren gaat. Als ik dan thuis ben hoef ik eigenlijk nog maar een uurtje eraan te zitten (mits je alles goed bijhoud). Het is soms pittig maar voor mij goed te doen.

Om even kort in te haken op t feit dat je elke dag moet rijden: ik heb zelf een heel erg heet/druk paard wat t liefst alleen maar hard wil gaan en wil werken. Ze zal nooit toegeven dat ze moe is en in het begin konden we na een rustdag weer helemaal bij 0 beginnen. Maar toch is het echt belangrijk dat ze 1 of meerdere rustdagen krijgen, ook al is het de dag erna weer wat moeilijker. Dat is iets wat ze ook moeten leren :)

Het is niet zo dat ze 6 a 7 dagen echt intensief getraind word, ze komt een keer in de week los, en dan echt flink wat uren naar buiten, en daarnaast minstens een keer in de week een buitenrit :D Dus als ik jou verhaal aanhoor, is het als je ervoor kiest om elke dag zo'n end te reizen, beter om met het OV te gaan dan met de auto?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:54

_AnnelotD schreef:
Phoeboe schreef:
Ik studeer in Rotterdam en woon nog thuis in Zeeland. Reistijd is 2uur enkele reis maar bewust er voor gekozen niet op kamers te gaan onder andere voor m’n paard. Daar ga ik dus ook elke dag naar toe :) Ik maak voor mezelf meestal in t weekend een planning met wanneer ze vrij heeft, of aan de longeerlijn of wanneer ik ga rijden/lessen. Hierbij houd ik rekening met wanneer ik lange dagen heb of juist een keer vroeg moet beginnen. Schoolwerk probeer ik zoveel mogelijk in de trein te doen zodat m’n reistijd niet verloren gaat. Als ik dan thuis ben hoef ik eigenlijk nog maar een uurtje eraan te zitten (mits je alles goed bijhoud). Het is soms pittig maar voor mij goed te doen.

Om even kort in te haken op t feit dat je elke dag moet rijden: ik heb zelf een heel erg heet/druk paard wat t liefst alleen maar hard wil gaan en wil werken. Ze zal nooit toegeven dat ze moe is en in het begin konden we na een rustdag weer helemaal bij 0 beginnen. Maar toch is het echt belangrijk dat ze 1 of meerdere rustdagen krijgen, ook al is het de dag erna weer wat moeilijker. Dat is iets wat ze ook moeten leren :)

Het is niet zo dat ze 6 a 7 dagen echt intensief getraind word, ze komt een keer in de week los, en dan echt flink wat uren naar buiten, en daarnaast minstens een keer in de week een buitenrit :D Dus als ik jou verhaal aanhoor, is het als je ervoor kiest om elke dag zo'n end te reizen, beter om met het OV te gaan dan met de auto?

Het is maar net wat je fijn vindt. Mij lijkt iedere dag in de file staan echt geen pretje dus ik ga liever met de trein. Daarnaast wordt ov vergoed via het studentenreisproduct en benzine moet je zelf betalen. ;)

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:29

AnnelotD oh Oke! :) Ja zeker. Met ov kan je nog aan school werken zodat niet al je tijd verloren gaat, in de auto uiteraard niet :') Wel moet ik zeggen dat het voor mij te doen is omdat ik nauwelijks hoef over te stappen. Als ik bij mijn vriend slaap dan moet ik met de bus en dan kan ik zelf niet zo goed iets aan school doen.

Edit: ik reis dus vanaf thuis altijd met de trein (en het laaste stukje metro + bus/lopen)

mavantos

Re: Studeren & eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:35

Naast mijn studie (HBO, derdejaars) heb ik nog twee paarden en werk ik op zaterdagen de hele dag. Ik vind dit goed te combineren, maar het is wel aanpoten. Paarden staan 20 minuten (enkele reis) van huis en ik ga er iedere dag heen.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:01

DreamGuide schreef:
Ik studeer voltijd rechten, en ga gewoon elke dag naar mijn paard, ik doe daarnaast ook nog regelmatig mee aan wedstrijden. Buiten dat alles om werk ik ook gewoon nog.
Het is goed te doen, alleen moet ik soms wel even handig plannen. Ik sta half-pension, dus ik mest zelf uit en zet zelf voer klaar.

Zelfde hier. Ik moet 1 uur tot anderhalf uur reizen (ligt aan m'n overstaptijden), studeer voltijd diergeneeskunde, rij nog twee paarden ernaast. Met de paarden verdien ik m'n geld, dus ik werk er niet zo veel naast (eens in de twee weken op zaterdag in de supermarkt, en in de vakanties extra). De andere zaterdag ben ik altijd op concours. Ik hoef verder niet zelf te voeren, wel stallen uitmesten ed.

Betekent inderdaad gewoon keuzes voor mij. Niet zo vaak feestjes, wel vaak vroeg uit mijn bed of langer savonds doorgaan.